گرانی سیمان صحت ندارد!

گرانی سیمان صحت ندارد!

در چند هفته ی اخیر شایعات مربوط به گرانی سیمان خیلی از سازندگان و فعالین بازار مسکن را نگران کرده بود. حال در جدیدترین اظهارات رئیس انجمن سیمان به نظر می آید که گرانی سیمان، درست نیست. وی گفته است: ما نگفتیم کارخانه های سیمان تعطیل شده اند. بلکه اشاره کردیم که گاز ۵۴ شرکت قطع شده و تولید با استفاده از مازوت صورت می گیرد.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس انجمن سیمان کشور، حمید فرمانی در خصوص وضعیت بازار سیمان چنین گفته است: در حال حاضر تولیدات سیمان صورت می گیرد و هیچگونه کمبودی در تولید و عرضه ی سیمان وجود ندارد. البته ممکن است در برخی از مناطق، عرضه کم شده باشد اما در مجموع، عرضه ی این محصول بیش از نیاز است و اتفاقا سیمانی که در بورس کالا عرضه می شود، گاهی مواقع به صورت کامل هم خریداری نمی شود.

گرانی سیمان صحت دارد؟

وی در ادامه نسبت به قیمت سیمان نیز واکنش نشان داد و گفت: قیمت سیمان فرقی نکرده است. البته ممکن است در برخی از بازارهای مناطق گرمسیری به دلیل داشتن بازار مناسب و موقعیت کاری خوب، قیمت کیسه های سیمان کمی متفاوت تر از سایر نقاط باشد.

حمید فرمانی در ادامه چنین توضیح داد: به طور کلی قیمت سیمان در حال حاضر بین ۳۲ الی ۳۳ هزار تومان در بورس کالا عرضه می شود. این محصول در بازار آزاد نیز با قیمت پاکتی ۴۵ الی ۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

۵۴ تولید کننده ی سیمان با قطع گاز مواجه شده اند

رئیس انجمن سیمان در خصوص اظهارات متولیان وزارت صمت در خصوص کذب بودن تعطیلی کارخانه های سیمان چنین توضیح داد: ما هرگز اعلام نکردیم که کارخانه های سیمان تعطیل شده اند. به نظر می رسد که وزارت صمت یک دشمن فرضی برای خود درست کرده و با آن در حال جنگ است.

وی خاطرنشان ساخت: تنها چیزی که ما اعلام کردیم این بود که گاز ۵۴ شرکت تولید کننده ی سیمان به طور کامل قطع شده است. هرگز اشاره ای نشده که تولید این محصول متوقف شده است. بلکه گفتیم که با قطع گاز این شرکت ها، تولید سیمان با هزینه های بیشتری صورت می گیرد.

انتشار اخباری مبنی بر عدم تولید سیمان توسط کارخانجات مختلف منجر به ایجاد نگرانی هایی در خصوص افزایش قیمت این محصول شده بود. رویدادی که می توانست در نهایت روی هزینه ی تمام شده ی مسکن و ساخت و ساز نیز اثر بگذارد. اما به نظر می آید که در حال حاضر، هر پاکت سیمان با همان نرخ قبلی معامله می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است