بازار ویلا و ملک در شمال کشور از بازار زمین پیشی گرفت

بازار ویلا و ملک در شمال کشور از بازار زمین پیشی گرفت

بازار مسکن در کل کشور دچار رکود شده است اما بازار زمین و املاک موجود در استان های شمالی کشور، همچنان از فرمول های خاص خود پیروی می کند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده در خصوص تحولات ملکی استان مازندران، چنین به نظر می آید که خرید و فروش ویلاهای مسکونی در مقایسه با بازار معاملات زمین در این استان، وضعیت متفاوت و دوگانه ای را تجربه می کند که می توان از آن به عنوان دودستگی در بازار املاک شمال کشور یاد کرد.

به گزارش پرشین سازه ، آمارها نشان می دهد که وضعیت بازار معاملات ویلا در قیاس با زمین، شرایط پر رونق تر و بهتری را تجربه می کند. به این معنی که قیمت زمین در استان مازندران شرایط ثابتی را پشت سر می گذارد و همچنین تحرکات بازار آن نسبت به بازار ملک و ویلا، کمتر است. از سوی دیگر، قیمت ویلاهای مسکونی به شدت دچار رشد شده است و میزان تقاضا و حجم معاملات نیز بیشتر شده است.

این وضعیت به خوبی نشان می دهد که دوره ی رکود نسبی بازار املاک شهرهای شمالی و به خصوص استان مازندران، بعد از گذشت حدود ۶ ماه به پایان رسیده است. از اواسط زمستان سال گذشته بود که تحرکات بازار ویلا و ملک در شهرهای شمالی کشور به دلیل ایجاد انتظارات تورمی، خیلی کمتر شد. اما به نظر می آید که در این روزها شاهد رونق بیشتر این بازار هستیم.

این موضوع از آن جایی مشخص می شود که تعداد تقاضا برای خرید ویلا در شهرهای استان مازندران افزایش پیدا کرده است. همچنین قیمت ویلا و ملک نیز بیشتر شده است.

بررسی ها نشان می دهد که تورم ملکی شهرهای شمالی، در حال حاضر از تورم مسکن تهران نیز بیشتر شده است. این وضعیت به خوبی نشان می دهد که خیلی از خریداران ملک در کشور، علاقه ی زیادی به املاک و ویلاهای موجود در شمال کشور پیدا کرده اند. موضوعی که می تواند نشانگر افزایش قیمت در ماه های آتی باشد.

پدیده ی گرانی ها و رونق بازار معاملات، در خصوص زمین های موجود در استان صدق نمی کند. بیشتر این زمین ها از نوع زمین های کشاورزی هستند و با توجه به محدودیت هایی که در خصوص این زمین ها وجود دارد، علاقه های چندانی را به خود جلب نمی کنند.

از سوی دیگر، هزینه ی ساخت و ساز به شدت بالا رفته است و طبیعی است که قیمت ویلا و مسکن بیشتر از قیمت زمین باشد. علاوه بر این، میزان تقاضا برای آن نیز بیشتر خواهد بود.

دیدگاه ها غیرفعال است