صاحبان ساختمان های غیرایمن تمکین نکنند، پلمپ می شوند

صاحبان ساختمان های غیرایمن تمکین نکنند، پلمپ می شوند

موضوع ساختمان های غیرایمن و ناپایدار شهری، مدتی است که دوباره مطرح شده است. بیشترین تلاش سازمان های مربوطه این است که حوادثی مانند متروپل یا پلاسکو تکرار نشود. در این میان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، اعلام کرد که جلسات هفتگی مداوم با صاحبان این ساختمان های نا پایدار در مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار کرده است.

به گزارش پرشین سازه ، قدرت الله محمدی در رابطه با این مسئله چنین توضیح داد:

شهرداری تصمیم دارد که پیگیری های لازم را در خصوص این ساختمان های غیرایمن انجام دهد تا زمانی که امنیت لازم و استانداردهای کامل در این ساختمان ها رعایت شود.

محمدی اعلام کرد که هیچ گونه کاری با جریان های سیاسی و رسانه ای پیرامون ساختمان های غیر ایمن ندارند و به فعالیت خود می پردازند. وی ادامه داد: قرار شده که هر هفته، تعدادی از صاحبان این ساختمان های غیرایمن را دعوت کنیم و در مورد لزوم ایمنی و استاندارد سازی این ساختمان ها، آن ها را توجیه و راهنمایی کنیم.

وی اشاره کرد که از این مالکان برنامه ی پیشرفت ایمنی سازی و زمان بندی رعایت استانداردهای ایمنی درخواست خواهند کرد. در حقیقت با توجه به اقداماتی که صاحبان ساختمان ها برای ایمنی سازی سازه ی خود باید انجام دهند، کارشناسان مربوطه برنامه ی زمان بندی شده به آن ها ارائه می کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی در پاسخ به این سوال که اگر مالکی در خصوص فرآیند ایمنی سازی، اقدامات لازم را انجام ندهد چه اتفاقی می افتد، چنین گفت: در صورتی که مالک ساختمان، در خصوص ایمنی سازی ساختمان خود تمکین نکند، در این جلسه نماینده دادستان، نیروی انتظامی و شهرداری منطقه حاضر هستند و با مشاهده ی سرپیچی از فرآیند کار، دستور قطع انشعابات برق، گاز و…صادر می شود. در نهایت نیز اخطار قضایی و پلمپ ساختمان غیرایمن صورت می گیرد.

قدرت الله محمدی در ادامه به همکاری مناطق مختلف شهر تهران در ایمنی سازی ساختمان های غیرایمن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، منطقه ی ۱۲ همکاری خیلی خوبی از خود نشان می دهد و در این زمینه اقدامات مختلفی انجام داده است. این منطقه به دلیل وجود بازار، محله ای حساس از نظر ایمنی است و خوشبختانه هیات امنای بازار نیز در این زمینه، پای کار هستند.

وی تاکید کرد: با همکاری هیئت امنای بازار، در حال حاضر موضوع ساماندهی کابل های برق و خطوط لوله ی گاز شهری مطرح است. همچنین در حال ساماندهی به انبارهای بازار هستیم تا از وقوع حریق های احتمالی جلوگیری شود.

حوادث دلخراش ساختمانی در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است. در ابتدای امسال، حادثه ی ساختمان متروپل رخ داد که در طول آن شماری از هموطنان آبادانی ما، جان خود را از دست دادند. به نظر می آید که موضوع غیرایمن سازی ساختمان و اضافه طبقات، علت اصلی سقوط و ریزش این سازه بوده است.

بعد از این حادثه ی تلخ؛ حساسیت ارگان ها و سازمان های مربوطه در مورد ساختمان های ناایمن نیز بیشتر شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است