گمرک تهران | اجاره آپارتمان ارزان در گمرک

گمرک تهران | اجاره آپارتمان ارزان در گمرک

گمرک؛ آخرین پناهگاه مستاجران کم‌درآمد در تهران


در هیچ نقطه ای از تهران، خانه ای اجاره ای با قیمت مناسب پیدا نمی شود. به همین دلیل است که بسیاری از مستاجران به مناطق حاشیه ای و اطراف پایتخت روی آورده اند. منطقه گمرک از معدود محله های تهران است که هنوز هم با جستجوی فراوان، می توان واحدهای کوچک متراژ نسبتاً خوش قیمت در آن پیدا کرد.

به گزارش پرشین سازه ، اجاره یک خانه در گمرک نیز گرچه هنوز هم گران محسوب می شود اما مقایسه قیمت ها نشان می دهد که هنوز هم طبقات فرودست و کم درآمد جامعه، می توانند در این محله یک واحد کوچک، قدیمی و بدون امکانات اجاره کنند.

بر اساس اطلاعات موجود، خانه ای ۵۰ متری با یک اتاق خواب در این محله به بودجه ای برابر با ۳۰۰ میلیون تومان نیاز دارد. این محله که در محدود جنوب پایتخت واقع شده و اتفاقاً دسترسی خوبی به مناطق مرکزی تهران دارد، از محله های قدیمی تهران است که در منطقه ۱۱ واقع شده و با محدوده هایی مثل میدان قزوین، خیابان کارگر جنوبی، خیابان غفاری، میدان رازی، خیابان مولوی و وحدت اسلامی و…همجوار است. علاوه بر این به بزرگراه هایی مثل نواب نیز دسترسی خوبی دارد و به بازار بزرگ تهران نیز نزدیک است.

به همین جهت است که برای بسیاری از مستاجران تهرانی، این محله جای خوبی برای اجاره واحد مسکونی به حساب می آید. البته باز هم باید بگوییم که دیگر خانه ای ارزان قیمت در کل تهران پیدا نمی شود اما برای کسانی که اصرار به اجاره مسکن در قلب تهران دارند، این محله گزینه ی خوبی محسوب می شود.

مثلاً یک خانه ۵۰ متری که بیش از ۲۰ سال عمر کرده، با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۳ میلیون تومان آگهی شده است.

یک واحد دیگر که کوچک متراژ محسوب می شود و فقط ۴۵ متر دارد و در سال ۸۵ ساخته شده، با ودیعه ۳۰۰ میلیون و اجاره ۱.۵ میلیون تومانی توسط صاحبخانه آگهی شده است.

تصور نکنید که واحدهای موجود در این محله، همگی کوچک متراژ هستند. با کمی جستجو می توان واحدهای بزرگ متراژ نیز پیدا کرد که طبیعتاً قیمت بالاتری هم دارند. مثلا یک واحد ۱۱۵ متری که دارای ۲ اتاق خواب است با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان رهن آگهی شده است. البته این واحد اجاره ۱.۵ میلیونی نیز دارد. برای خانواده هایی که جمعیت زیادتری دارند و پول کافی برای سکونت در نقاط مرکزی یا شمالی تهران را ندارند، چنین واحدهایی ایده آل است. به خصوص با توجه به اینکه قیمت رهن و اجاره آن ها نسبت به دیگر مناطق تهران، چندان بالا نیست.

البته باز هم باید اشاره کرد که بیشتر متقاضیان این محله به دنبال واحدهای کوچک متراژ هستند. یک واحد ۴۲ متری با رهن کامل ۳۴۰ میلیون تومان ارائه شده است. عمر این آپارتمان بیش از ۱۵ سال است.

یک واحد دیگر که نسبتاً نو محسوب می شود و در سال ۹۵ ساخته شده و ۵۰ متر مربع دارد، ودیعه ای ۵۰۰ میلیون تومانی دارد.

محدوده قیمت ها در این منطقه بسیار متنوع است و می توان با توجه به نیاز خود، یک واحد خوش قیمت پیدا کرد. مثلاً یک واحد ۴۰ متری که در سال ۹۱ ساخته شده و یک اتاق خواب دارد، با ودیعه ای ۴۰۰ میلیون تومانی آگهی شده است.

اگر بیشتر اهل اجاره دادن هستید نیز، می توانید واحد مناسب خود را در گمرک پیدا کنید. یک واحد ۶۰ متری که در سال ۸۴ ساخته شده با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۱۰ میلیون اجاره آگهی شده است. واحد مزبور نیز دارای ۱ اتاق خواب می باشد و امکانات خاصی ندارد.

یک واحد دیگر ۴۳ متری که در سال ۸۲ ساخته شده و دارای یک اتاق خواب می باشد، ودیعه ای ۳۰۰ میلیونی دارد. اگر به دنبال واحدهای نوسازتر هستید، می توانید یک واحد ۶۳ متری را با مبلغ ۵۹۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره، دریافت کنید. این واحد در سال ۱۴۰۰ ساخته شده و دارای یک اتاق خواب است.

یک واحد ۴۸ متری که در سال ۸۵ ساخته شده و دارای یک اتاق خواب است با قیمت ۶۵ میلیون و ماهانه ۱۱ میلیون اجاره، ارائه شده است.

متاسفانه شرایط اجاره مسکن هرروز وخیم تر از دیروز می شود و همین موضوع، خیلی از مستاجران را به دردسر انداخته است. دیگر عملاً طبقه متوسطی در جامعه وجود ندارد و کشور به طبقه فقیر و غنی تقسیم شده که مصداق واقعی این موضوع را می توان در وضعیت اجاره بهای مسکن به وضوح دید.

بسیاری از کسانی که قبلا در مناطق متوسط و مرکزی تهران ساکن بودند، حالا به دلیل افزایش اجاره بها ناچاراً به نقاط جنوبی و حتی حاشیه شهر روی آورده اند و همین موضوع سبب گرانی بازار مسکن این محلات نیز شده است؛ چرا که بار تقاضا برای اجاره مسکن را افزایش داده!

در این شرایط، خیلی از مستاجران به یافتن خانه هایی نسبتاً ارزان قیمت در محله هایی مثل گمرک نیز قانع شده اند و ترجیح می دهند که حداقل به حواشی شهر مهاجرت نکنند.

دیدگاه ها غیرفعال است