شرق تهران؛ پناهگاه مستاجران با بودجه محدود

شرق تهران؛ پناهگاه مستاجران با بودجه محدود

اجاره خانه ارزان در تهران؛ بهترین گزینه‌ها در مناطق شرقی پایتخت


اگر بودجه زیادی برای اجاره واحد مسکونی در تهران ندارید، احتمالاً بهترین جا برای یافتن خانه، محله های شرقی تهران است. در شرق پایتخت می توان واحدهای خوش قیمت تری پیدا کرد که با بودجه مستاجران همخوان تر است.

به گزارش پرشین سازه ، علاوه بر وجود فایل های خوش قیمت در شرق تهران، دسترسی خوب این محله های شرقی باعث شده که مستاجران زیادی برای یافتن واحدهای موردنظر خود به سمت این محله بروند. به خصوص با توجه به اینکه واحدهای کوچک متراژ نیز در این محله فراوان است.

اجاره واحدهای ۶۰ متری در شرق تهران

شرق تهران از پیروزی، محلاتی، نبرد و نیروی هوایی و افسریه شروع شده و تا محله هایی مثل تهرانپارس، استخر و حکمیه امتداد پیدا می کند. بنابراین دست مستاجران برای یافتن واحدی متناسب با بودجه و شرایط خود، باز است.

مثلا برای اجاره یک واحد ۶۰ متری در محله تهرانپارس شرقی نیاز به بودجه ۲۰۰ میلیون تومانی به عنوان رهن مسکن است. همچنین اجاره این واحد، ماهانه ۱۰ میلیون تومان می باشد. این واحد مسکونی ۱۳ سال ساخت است و امکانات خاصی ندارد.

اگر به دنبال واحد دیگری در این منطقه هستید، می توانید به سراغ اجاره فایلی دیگر بروید که با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان رهن آگهی شده است. این واحد ۶۰ متری ۱۸ ساله، ماهانه هشت میلیون تومان اجاره نیز دارد.

برخی از مستاجران بیشتر به دنبال پیدا کردن فایل هایی هستند که به شکل رهن کامل ارائه شده اند. در تهرانپارس غربی، اجاره یک واحد ۶۰ متری با رهن کامل، ۵۵۰ میلیون تومان هزینه دارد. سن این بنا ۱۰ سال است و امکانات معمولی دارد.

در محله ی تهران نو، می توان واحدی با همین متراژ به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل پیدا کرد. این واحد در سال ۸۸ ساخته شده است.

اگر به دنبال واحدی نوساز هستید، بهتر است سری به محله نارمک بزنید که علاوه بر دسترسی عالی به نقاط مختلف تهران، واحدهای شیک و نوساز زیادی در آن وجود دارد. مثلا یک واحد ۶۰ متری در این محله که در سال ۱۴۰۰ ساخته شده، ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۲۰ میلیون اجاره دارد.

اگر به دنبال یک واحد دیگر در محله نارمک هستید که اجاره کمتری داشته باشد، می توانید به سراغ این فایل بروید: یک واحد ۶۰ متری که هشت سال پیش ساخته شده، رهن ۷۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۳.۵ میلیونی دارد. این واحد دارای امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و انباری است.

یکی دیگر از محله های محبوب شرق تهران برای سکونت، محله پیروزی است. این محله به دلیل نزدیکی به بازار بزرگ، از قدیم الایام به محله ی بازاری ها معروف بوده است. به همین دلیل، خانه های مناسبی در آن پیدا می شود. جالب توجه اینجاست که اجاره این واحدها نیز معمولاً مناسب تر از دیگر محله های دیگر پایتخت می باشد.

مثلا یک واحد ۶۰ متری در کوچه زاهد گیلانی با قیمت ۴۰۰ میلیون رهن و اجاره ماهانه شش میلیون تومان آگهی شده است. این واحد در سال ۹۸ ساخته شده و امکانات خوبی دارد. یک واحد دیگر که قدیمی تر است و در محله دهقان واقع شده، با قیمت ۶۰۰ میلیون رهن و اجاره ۱ میلیونی توسط مالک ارائه شده است. این واحد نیز در سال ۸۷ ساخته شده!

یک واحد دیگر در محله پیروزی که سال ۹۰ ساخته شده، رهن ۳۵۰ میلیونی دارد. برای اجاره این واحد ۱۳ ساله نیز، اجاره ماهانه ۴.۵ میلیونی در نظر گرفته شده است.

با توجه به محدوده قیمت ها در شرق تهران، مستاجران پایتخت نشین می توانند برای یافتن واحدهای خوش قیمت به سراغ این محله بروند. البته بافت این محله نسبتاً قدیمی است و بعضاً واحدهای ارزان قیمت در بافت قدیمی شرق تهران واقع شده اند.

ناگفته نماند که قیمت واحدهای مسکونی شرق تهران با توجه به متراژ، سال ساخت، محله و حتی شرایط طرفین معامله، ممکن است متفاوت باشد. بنابراین نمی توان قیمت مشخصی برای واحدهای این مناطق در نظر گرفت.

در حال حاضر، بیشتر مستاجران تهرانی ناچاراً از محل سکونت خود جا به جا شده و به سراغ محله های جنوبی و حتی حاشیه ای تهران، رفته اند. سقف افزایش اجاره بها نیز توسط کمتر موجری رعایت می شود و به همین دلیل، چاره ای جز حاشیه نشینی و سکونت در خانه های فرسوده و نامناسب برای مستاجران باقی نمانده است.

اجاره های مسکونی در تهران به طرز سرسام آوری بالا رفته اند و از سال ۹۹ که پاندمی کرونا آغاز شد، وضعیت مستاجران بدتر شد. هیچ یک از راهکارهای دولت نیز نتوانسته است تا به امروز وضعیت بازار اجاره مسکن را بهبود دهد. در حال حاضر چشم امید مستاجران به اجرای قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره است که بتواند وضعیت را برای آنان کمی بهتر کند.

دیدگاه ها غیرفعال است