وضعیت بازسازی بافت فرسوده شهری

وضعیت بازسازی بافت فرسوده شهری

یکی از اصلی ترین فازهای عملیاتی دولت در جهت تامین مسکن، بازسازی بافت فرسوده است.

در همین راستا، دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری اعلام کرد که ۱۲ هزار و ۹۹۰ واحد در قالب ۲ هزار و ۷۳۹ پروژه احیای بافت فرسوده به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش پرشین سازه ، محمد آئینی اعلام کرده است که استان های تهران، همدان، آذربایجان شرقی و مازندارن بیشترین تعداد واحدهای نوسازی شده را در اختیار دارند که جمعا ۱۳ هزار واحد می شود.

وی در ادامه افزود: در موضوع خدمات زیربنایی و روبنایی نیز پروژه های مختلفی در هفته ی دولت افتتاح خواهد شد. این پروژه ها شامل ۴۵ پروژه هستند که ۱۷ پروژه از آن ها در خصوص پروژه های بهسازی معابر، ۶ پروژه ورزشی، ۳ پروژه پارک و فضای باز شهری، ۴ پروژه تاسیسات و تجهیزات شهری، ۳ پروژه اصلاح شبکه آب و فاضلاب و در نهایت ۲ پروژه بهداشتی درمانی خواهند بود. همچنین تعدادی پروژه ی دیگر با کاربری آموزشی و انتظامی نیز در هفته ی جاری افتتاح می شود.

آئینی در ادامه پیرامون پراکندگی جغرافیایی این پروژه ها صحبت کرد و گفت: این پروژه ها در ۳۷ محله، ۲۷ شهر و ۱۵ استان واقع شده اند.

رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دولت در آغاز به کار خود، حدود ۶۵ هزار تن قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت ۱۲۰۰ کیلومتر از معابر خاکی محلات را با هدف بازآفرینی، اختصاص داده است.

دیدگاه ها غیرفعال است