واگذاری شهرک‌های اقماری پیشوا به شهرداری

واگذاری شهرک‌های اقماری پیشوا به شهرداری

تحول در زیرساخت‌های پیشوا: واگذاری شهرک‌ها به شهرداری و تکمیل بیمارستان با بودجه جدید


بر اساس گفته های اخیر فرماندار شهر پیشوا، تمام شهرک های اقماری این شهر به شهرداری این شهرستان واگذار خواهند شد. علاوه بر این، بیمارستان پیشوا نیز قرار است تکمیل و تجهیز است و به این منظور، در بودجه سال جاری مبلغ ۸۸ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش پرشین سازه ، فرماندار پیشوا، آقای ابراهیم تاجیک نوری اعلام کرد که از سال ۷۰ و با پیگیری های سازمان ملی مسکن پیشوا، این شهرستان احداث شد تا واحدهای مسکونی در آن ساخته شده و بخشی از جمعیت سرریز تهران، در آن اسکان داده شوند.

ابراهیم تاجیک نوری اعلام کرد که شهرک پیشوا در تمام طرح های مسکن سازی دولت از جمله مسکن اجتماعی دولت اصلاحات، مسکن مهر و نهضت ملی مسکن فعال بوده و شهرک های متعددی در اطراف آن ساخته شده اند.

این مقام مسئول اعلام کرد که با وجود توجه به مسکن سازی در حاشیه شهر پیشوا، متاسفانه فکری به حال امکانات زیرساختی و رفاهی این شهرک صورت نگرفته است. البته این مشکل در بیشتر شهرهای اقماری دیده می شود و حتی در فازهای جدید شهرهای بزرگ تری مثل پرند و پردیس نیز به چشم می خورد.

فرماندار پیشوا اعلام کرد که در حال حاضر، نزدیک به هفت هزار واحد مسکونی دولتی در شهر پیشوا ساخته شده اما اداره راه و شهرسازی به تعهداتی که در قبال شهرداری پیشوا داشته، متعهد نبوده است. به همین دلیل بخش زیادی از پروژه های زیرساختی این مجتمع های مسکونی نیمه کاره باقی مانده است.

تاجیک نوری در بخش دیگری از صحبت های خود چنین توضیح داد:

توان مالی شهرداری پیشوا محدود بود، به همین دلیل خدماتی همچون محوطه سازی، آسفالت معابر، روشنایی آن ها، ایجاد سرانه های ورزشی و فضای سبز این مجتمع ها، مغفول ماند و به نتیجه نرسید.

بیشتر شهرک های جدید احداث شده توسط دولت، با مشکلات زیرساختی دست و پنجه نرم می کنند و همین مسائل سبب ایجاد معضلات زیادی برای ساکنان و شهروندان شده است.

فرماندار شهر پیشوا در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که در دولت سیزدهم، کارهای زیادی برای شهرک های دولتی صورت گرفته است. بر اساس گفته های ایشان، مشکلات این شهرک ها بیش از ۳۰ سال است که وجود دارند و با وجود اقدامات مختلف، هنوز هم پابرجا مانده اند.

تاجیک نوری تصریح کرد که از همان روز اول ورود به فرمانداری پیشوا به دنبال راهی جهت حل این مشکلات بوده اند و در همین راستا، نزدیک به ۳۰ جلسه با نهادها و ادارات کل مربوطه برگزار شد.

وی اعلام کرد که با پیگیری هایی که فرمانداری و دیگر نهادهای مربوطه انجام داده است، قدر السهم شهرداری پیشوا از این مجتمع های مسکونی امضا گردید و به این ترتیب، به شکل رسمی مجتمع های ۱۳ گانه پیشوا از بابت سرانه به شهرداری این شهرستان واگذار گردید.

در این میان، مردم نیز پیگیری های زیادی در خصوص حل این مشکل انجام دادند و به این ترتیب، فرصتی برای شهرداری پدید آمد تا در راستای خدمت به مردم، گامی بردارد.

فرماندار پیشوا اعلام کرد که بر اساس برآوردهای انجام شده، قیمت این املاک بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان می باشد که قطعاً پشتوانه مالی خوبی برای شهرداری پدید می آورد تا سرانه خدمات این شهرک ها را افزایش داده و پروژه های زیرساختی و روبنایی را با قدرت بیشتری ادامه دهد.

یکی از مهم ترین پروژه های خدماتی شهر پیشوا، تکمیل بیمارستان این شهر است. بر اساس گفته های فرماندار این شهر، کارگاه ساخت این بیمارستان کاملا فعال است و در بودجه امسال هم، مبلغی به اندازه ۸۸ میلیارد تومان برای تکمیل آن اختصاص پیدا کرده است. مصرف این بودجه نیز بر اساس زمان بندی های صورت گرفته، در حال انجام است.

تاجیک نوری در خصوص طرح هایی مثل آسفالت معابر و روستاها نیز صحبت کرد و خاطرنشان ساخت که نزدیک به ۲۰ سال، معابر روستایی دچار مشکل بود که خوشبختانه حالا در دست بازسازی هستند و در هفته دولت، از نتیجه کار رونمایی خواهد شد.

از دیگر پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح خواهد شد، پروژه روشنایی بلوار ورامین به پیشوا است که ۷۰ درصد آن انجام شده و امید می رود که تا هفته دولت، تکمیل گردد.

پروژه های زیرساختی و روبنایی در طرح های مسکن سازی، هیچگاه به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته اند. واقعیت اینجاست که ساخت چند مجتمع در کنار هم، آن ها را به یک شهر یا شهرک تبدیل نمی کند. برای بهبود سکونت در این واحدها، باید پروژه های روبنایی و سرانه خدمات افزایش یابد.

دیدگاه ها غیرفعال است