نصب آسانسور در مسکن مهر مهستان؛ پایان کابوس ساکنان طبقات بالا

نصب آسانسور در مسکن مهر مهستان؛ پایان کابوس ساکنان طبقات بالا

مسکن مهر مهستان بالاخره صاحب آسانسور شد؛ نصب 94 آسانسور در پروژه‌های مسکونی


باورنکردنی است که چه تعداد از ساختمان های مسکن مهری که بیش از ۵ طبقه دارند، فاقد آسانسور می باشند. همین موضوع سبب شده بود که خیلی از واحدهای واقع در طبقات آخر غیرقابل سکونت شود اما حالا گفته می شود که بلاخره برخی از نهادها از جمله صندوق ملی مسکن و…اقدام به خرید آسانسور برای برخی از پروژه های مسکن مهر کرده اند.

به گزارش پرشین سازه ، سرپرست هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید مهستان واقع در استان البرز اعلام کرد که در دوره های قبلی، تجهیز برخی از ساختمان های مسکن مهری این شهر نادیده گرفته شد اما امسال، برای این پروژه ها، آسانسور خریداری شد و قرار است که به زودی روند نصب آن ها نیز آغاز شود.

ذبیح الله زارع در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که در حال حاضر ۹۴ دستگاه آسانسور برای پروژه های مسکن مهر شهر جدید مهستان خریداری شده و روند نصب آن ها نیز در حال انجام است.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تجهیز دیگر مجتمع های مسکونی شهر جدید مهستان به ۲۰۰ دستگاه آسانسور نیاز دارد که برنامه خرید و نصب آن ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

متاسفانه تا به امروز، بخش زیادی از متقاضیان مسکن به دلیل همین عدم وجود امکانات حاضر به زندگی در واحدهای مسکن مهر نشده اند. بنابراین در صورتی که زیرساخت های لازم و امکانات رفاهی برای این واحدها در نظر گرفته شود، مردم نیز به سکونت در آن ها ترغیب خواهند شد و به زودی، این مجتمع ها از حالت غیرقابل سکونت خارج خواهند شد.

نکته ی مهم اینجاست که نباید اجازه داد سرنوشت نهضت ملی مسکن نیز مانند مسکن مهر شود و باید از همان ابتدا، ردیف بودجه ی مخصوصی برای زیرساخت ها و امکانات رفاهی در نظر گرفت. در غیر این صورت، خیلی زود واحدهای ساخته شده در نهضت ملی مسکن نیز شبیه به مسکن مهر شده و عملآً نمی توانند به هدف خود دست پیدا کنند.

سرپرست هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید مهستان در ادامه به این نکته اشاره کرد که اصلی ترین دغدغه و نارضایتی مردم مهستان، نبود آسانسور در واحدهای مسکن مهر بود. خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، بودجه لازم برای خرید این آسانسورها تامین شد و به زودی این مشکل کاملا برطرف خواهد شد.

زارع در بخش دیگری از صحبت های خود از دولت چهاردهم درخواست کرد که این روند را ادامه داده و به تجهیز ساختمان های مسکن مهر بپردازد. برای خرید و نصب این آسانسورها در شهر جدید مهستان، باید برای هر بلوک ساختمانی مسکن مهر، مبلغ ۷ میلیارد ریال هزینه شود. دولت با تامین این هزینه، می تواند به حل یکی از اصلی ترین مشکلات ساکنان این شهر جدید کمک کند.

ذبیح الله زارع همچنین به ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل زیرساخت های مهستان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که باید از این ظرفیت استفاده شود تا کمکی به رفع مشکلات ساکنان این شهر گردد. واقعیت اینجاست که در حال حاضر، زیرساخت مناسبی برای سکونت در این شهر وجود ندارد و باید هرچه سریع تر، فکری به حال آن صورت بگیرد.

سرپرست هیات مدیره شرکت عمران این شهر تصریح کرد که مهستان دومین شهر جدید کشور است و باید بیش از این، نسبت به آن رسیدگی شود. به عنوان مثال، ۱۵ سال از ساخت مسکن مهر این شهر می گذرد اما هنوز هم، ساکنان مجتمع های مسکونی این شهر، درگیر آسانسور هستند و بسیاری از ساختمان های مسکن مهری مهستان، آسانسور ندارند و ساکنان ناچارند که از راه پله ها، برای عبور و مرور استفاده کنند. البته در بسیاری مواقع، طبقات بالاتر خالی از سکنه می ماند چرا که اساساً هیچکس قادر به رفت و آمد در آن ها نیست.

این مقام مسئول در ادامه به زیرساخت های دیگری از شهر جدید مهستان اشاره کرد و گفت:

قرارداد آماده سازی معابر و بخشی از زیرساخت های مربوط به ۴ فاز جدید مهستان با پیمانکاران و مجریان مربوطه منعقد شده است. ارزش کلی این قراردادها، ۵ هزار میلیارد ریال می باشد.

حال باید دید که تکلیف زیرساخت های این شهر چه خواهد شد و آیا در دولت چهاردهم، شاهد تغییر رویکرد نسبت به این شهرها خواهیم بود یا خیر! این شهر که نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، در اواخر دهه ۶۰ ساخته شد و هدف از احداث آن، اسکان سرریز جمعیت شهرهای تهران و کرج بود. در دولت دهم نیز ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر در این شهر نیز آغاز شد که بعد از گذشت ۱۵ سال، ۹۸ درصد آن ها تکمیل شده و به بهره برداری رسیده اند.

در طرح نهضت ملی مسکن نیز، سهمیه ویژه ای برای این شهر در نظر گرفته شد. حال قرار است که ۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهستان ساخته شود.

دیدگاه ها غیرفعال است