مقایسه انواع پانل‌های دیواری ( هبلکس، ساندویچ پانل، تری دی پانل و درای وال )

پانل دیواری، دیواری پیش‌ساخته و سبک است که برای طراحی داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دیوار عایق صوت، عایق حرارت و عایق رطوبت است. همچنین پارتیشن‌بندی ساختمان و بهره‌وری از فضا را فراهم می‌کند. در این مطلب به معرفی و مقایسه ویژگی‌های انواع پانل‌های دیواری (هبلکس، ساندویچ پانل، تری دی پانل و درای وال) پرداخته‌ایم. برای خرید انواع ساندویچ پانل در کرمان می‌توانید از طریق بازرگانی معتبر پدیده‌ساز نوین اقدام نمایید؛ با شماره ۰۳۴۳۵۰۲۵ تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی پیش از خرید نیز برخوردار شوید. در ادامه اطلاعات مفیدی پیرامون انواع پانل‌های دیواری با شما به اشتراک گذاشته‌ایم؛ با ما همراه باشید.

معرفی و مقایسه انواع پانل‌های دیواری هبلکس، ساندویچ پانل، تری دی پانل و درای وال

انواع پانل های دیوار

پانل‌ دیواری، یکی از جلوه‌های پیشرفت فناوری در عرصه ساخت‌وساز است. امروزه دیوارهای سبک به خوبی فضا را ایزوله می‌کنند و عملکردی منطبق با محیط زیست و نیاز انسان‌ها دارند. کیفیت سازه با استفاده از پانل‌های دیواری افزایش می‌یابد.

ویژگی‌‌ها، کاربرد، مزایای و معایب هر یک از پانل‌های دیواری در بخش زیر آورده شده است.

دیوار سبک هبلکس

هبلکس نام تجاری و اروپایی یکی از پانل‌های دیواری است. این دیوار سبک از ترکیب ماسه سیلیسی، آهک، سیمان، پودر آلومینیوم و آب ساخته می‌شود. این مواد پس از قالب‌گیری در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و فشار ۱۲ اتمسفر قرار می‌گیرد. پس از آن در ابعاد مورد نظر بریده می‌شود. سپس با فشار زیاد بخار در اتوکلاو، آماده بهره‌برداری می‌گردد. دیوار هبلکس، ساختاری متخلخل دارد و بتن هوادار است.

مزایای دیوار هبلکس

  • سرعت اجرای آن ۳ برابر بیشتر از دیگر مصالح ساختمانی است. بنابراین در هزینه‌های اجرا صرفه‌جویی می‌شود.
  • وزن پایین و جابه‌جایی راحتی دارد.
  • با توجه به ترکیب و شیوه عمل‌آوری در شرایط جوی مختلف بسیار بادوام است.
  • این دیوار در برابر آتش‌سوزی مقاومت بالایی دارد؛ همچنین با محیط زیست سازگار است.
  • به ‌راحتی قابل برش دادن است و اجرای آسانی دارد.

مزایای اقتصادی دیوار هبلکس

  • با اجرای دیوار هبلکس ۷۰ درصد در مصرف انرژی (سرمایش و گرمایش) صرفه جویی می‌شود.
  • برای نصب آن به کارگر زیاد نیاز نیست.
  • با نصب دیوار هبلکس ۱۲ درصد فولاد و ۱۵ درصد ملات کمتری استفاده می‌شود.
  • تمام ضایعات آن به عنوان پوکه و برای کف سازی قابل استفاده است.
  • در اجرای آن به خاک گچ کمی نیاز است و حتی می‌توان خاک گچ را حذف کرد.

معایب دیوار هبلکس

دیوار هبلکس مقاومت فشاری کمی دارد و به عنوان دیوار باربر نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد دیوار هبلکس

دیوار هبلکس بیشتر به عنوان دیوار خارجی غیرباربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ولی به عنوان دیوار داخلی عایق صوت هم کاربرد دارد.

دیوار ساندویچ پانل

ساختار این دیوار شبیه ساندویچ است و از ۲ ورق فلز و عایق میانی ایجاد شده است. جنس ورق‌های می‌تواند آلومینیوم گالوانیزه، آلوزینک، فایبرگلس و کاغذ کرافت باشد.

انواع ساندویچ پنل، مزایا و کاربرد آنها

انواع ساندویچ پنل

ساندویچ پانل به انواع پیچ مخفی، اتاق تمیز، سردخانه‌ای و دیواری تقسیم می‌شود. هریک مزایا و کاربردهای ویژه‌ای دارند.

ساندویچ پنل پیچ مخفی

پیچ‌های این نوع ساندویچ پنل پس از نصب مخفی می‌شوند و در زیبایی نما تاثیر زیادی دارند. ضخامت آن حدود ۵ سانتیمتر است. ساندویچ پنل پیچ مخفی، برای مکان‌هایی که زیبایی نماد درآن اهمیت دارد، مناسب است. برای پوشش کانکس‌ها و کانتینتر و سردخانه‌های ثابت یا قابل حمل، دیوار سوله‌ها و ورزشگاه‌ها، دیوار ویلاها و … کاربرد دارد.

ساندویچ پنل اتاق تمیز

منظور از اتاق تمیز مکانی است که هوا در آن رفت‌و‌آمد دارد؛ اما آلاینده‌های موجود در هوا، گرد و غبار، دود، میکروب و… به آن راه نمی‌یابد. از ویژگی‌های این دیوار صاف بودن (دو سمت یا یک سمت) و عایق پلی‌اورتان یا پلی‌استایرن آن می‌توان اشاره کرد. با توجه به دیواره مخصوص هزینه آن نیز نسبتا زیاد است.

ساندویچ پنل سردخانه‌ای

همانطور که از نامش پیداست برای سقف و دیوار محیط سردخانه‌ کاربرد دارد. ساختار آن دو ورق فلز و هسته پلی‌اورتان در میانه است. اتصالات ساندویچ پنل سردخانه‌ای به صورت نری و مادگی است و انتقال حرارت و صوت را به کمترین مقدار می‌رساند.کاربرد آن برای مکان‌های صنعتی، انبارها، آزمایشگاه، گلخانه‌ها و… است.

ساندویچ پنل دیواری

ساندویچ پنل دیواری از دو لایه فلز (گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم) و فوم میانی تشکیل می‌شود. برای بخش داخلی ساختمان و پارتشین‌بندی کاربرد دارد. از مزایای آن می‌توان به عایق رطوبت، حرارت و صوت، تنوع رنگی، قیمت پایین، مقاومت در برابر زلزله و طوفان، قابلیت بازیافت، حمل و نقل و آسانی نصب و دیگر موارد اشاره کرد.

پدیده‌ساز نوین انواع ساندویچ‌ پنل‌ را با قیمت منطقی و بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهد. برای خرید ساندویچ پنل در کرمان با شماره ۰۳۴۳۵۰۲۵ تماس بگیرید.

دیوار تری دی پانل

دیوار تری دی پانل

این دیوار در مقایسه با دیوار هبلکس مقاومت زیادی دارد و البته مواد اولیه آن نیز متفاوت از دیوار هبلکس است. ساختار آن یک شبکه فلزی است که یونولیت داخل آن قرار می‌گیرد و شاتکریت می‌شود. یعنی بتن بر آن پاشیده می‌شود.

مزایای تری دی پانل

  • کاهش وزن ساختمان
  • بخشیدن ظاهری شکیل و زیبا به نما
  • سرعت اجرایی بالا
  • کاهش مصالح ساختمانی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • مقاومت ساختمان در برابر زلزله و آتش‌سوزی
  • راحتی نصب تاسیسات و لوله‌ها

کاربرد دیوار تری دی پانل

این دیوار بر خلاف دیوار هبلکس می‌تواند هم به عنوان دیوار باربر (ساختمان یک یا دو طبقه، سوله، محوطه‌سازی و…) و هم به عنوان دیوار جداکننده غیر باربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به عنوان پانل سقفی تیز کاربرد دارد.

معایب دیوار تری دی پانل

دیوار تری‌دی‌پانل، هزینه نسبتا بالایی دارد؛ هرچند استفاده از آن موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های کلی می‌شود. این دیوار برای نصب به تخصص نیاز دارد؛ همچنین آن را نمی‌توان بر ساختمان‌های بلند اجرا کرد.

دیوار درای وال

درای‌وال به معنای دیوار خشک است؛ ساختار آن به این صورت است که یک لایه گچ، میان دو لایه مقوای فشرده یا کاغذ قرار می‌گیرد. برای نصب آن نیز به ناودانی افقی و عمودی نیاز است.

مزایای درای وال

  • سرعت اجرای بسیار بالا
  • کاهش بار مرده ساختمان تا ۴۰ درصد و عملکرد عالی در برابر زلزله
  • افزایش مساحت مفید ساختمان
  • دسترسی راحت به تاسیسات و لوله‌ها

کاربرد درای وال

  • درای‌وال برای بازسازی خانه‌های قدیمی مناسب است.
  • درای‌وال گچی برای ساختمان معمولی و بدون کاربری خاص مناسب است.
  • درای‌وال سمنت برای دیوار داخلی مکان‌های مرطوب و در تماس با آب، کاربرد دارد.
  • درای‌وال مقاوم در برابر آتش‌سوزی و رطوبت برای مکان‌های با رطوبت و امکان حریق زیاد، کاربرد دارد.
  • درای وال ضد رطوبت برای مکان‌هایی با رطوبت زیر ۹۰ درصد مناسب است.

معایب درای وال

-برای اجرای آن حتما باید آویز را بر استادهای گالوانیزه نصب کرد.

-در برابر ضربه آسیب‌پذیر است.

-تنها می‌توان نمای خشک را بر درای وال اجرا کرد.

پدیده ساز نوین بهترین مرجع خرید ساندویچ پانل در کرمان

پانل‌های دیواری در ساختار و مواد اولیه، هزینه اجرا، کاربرد، مزایا، معایب و… شباهت و تفاوت‌هایی دارند. با توجه به نیاز و کاربری ساختمان می‌توان بهترین پانل دیواری را انتخاب کرد. برای خرید پانل‌های دیواری و انواع ساندویچ پانل در کرمان می‌توانید از طریق بازرگانی پدیده ‌ساز نوین اقدام‌ نمایید. اگر نمی‌دانید کدام ساندویچ پانل برای ساخت و ساز شما مناسب است؛ با شماره ۰۳۴۳۵۰۲۵ تماس بگیرید و از مشاوره پیش از خرید بهره‌مند شوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پرشین سازه در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاه ها غیرفعال است