قیمت واحدهای زیر ۴۰ متر تهران

قیمت واحدهای زیر 40 متر تهران

گرانی مسکن در تهران: واحدهای 40 متری در جنوب شهر به 2 میلیارد تومان رسید!


در حال حاضر، قیمت مسکن در شهرهای بزرگی مثل تهران به قدری بالا رفته که حتی بودجه خرید یک واحد ۴۰ متری نیز بسیار بالا می شود، اما به هرحال، هنوز هم بسیاری از متقاضیان مسکن در پایتخت، برای خرید این واحدهای نقلی و کوچک متراژ در محله های جنوبی، اشتیاق از خود نشان می دهند.

به گزارش پرشین سازه ، خروج خانه های متراژ بالا از دسترس مردم باعث شده که واحدهای کوچک، محبوب تر شوند و خیلی از متقاضیان مسکن را به سمت خود جلب نمایند. قیمت این واحدها بسیار متفاوت است اما به طور کلی می توان گفت که ارزان ترین واحدهای ۴۰ متری در نقاط مختلف تهران از ۲ میلیارد تومان شروع می شوند.

مثلا یک واحد ۳۸ متری در محله استاد معین که یک اتاق خواب دارد، با قیمت ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش، آگهی شده است. قیمت این واحد نسبت به دیگر واحدهای نقلی گران تر است چرا که نوساز می باشد و در ساختمانی با امکانات واقع شده است.
اگر اصراری به ماندن در قلب تهران ندارید و حاشیه نشینی هم مشکلی برای زندگی تان ایجاد نمی کند، خرید یک ملک کوچک ۴۰ متری در اندیشه تهران نیز امکان پذیر است. یک واحد ۳۷ متری با یک اتاق خواب که بیش از ۷ سال سن دارد، به قیمت ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

اگر می خواهید اندکی بیشتر هزینه کنید، یک واحد ۳۵ متری در محله آهنگ با قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. واحد مزبور ۱۳ ساله است و امکانات خاصی هم ندارد.
به طور کلی، محله های جنوب تهران، فرصت بیشتری برای خرید واحدهای ۴۰ متری در اختیارتان می گذارند. مثلا در محله نازی آباد، یک واحد نقلی را می توان با قیمت ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان خریداری کرد. این ملک ۱۶ سال ساخت است و ۳۹ متر دارد. در محله های دیگری مثل پیروزی نیز می توان املاک مشابهی را پیدا کرد. مثلا یک واحد ۳۳ متری با قیمت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. آپارتمان مذکور نیز شانزده ساله است.

در حوالی محله ی نواب و سی متری جی نیز می توان موارد جالب توجهی پیدا کرد. مثلا یک واحد نقلی ۴۰ متری که ۱۸ سال ساخت دارد، با قیمت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قابل خریداری است.
در خود تهران نیز با زحمت و جستجوی زیاد نیز شاید بتوان واحدهای نقلی زیر ۲ میلیارد تومان خریداری کرد. مثلا یک واحد ۴۰ متری ۲۰ ساخت در محله مسعودیه، با قیمت ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. گرچه این محله، بدون امکانات است اما خرید یک واحد آپارتمان نقلی، می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد.
در محله ای مثل جیحون نیز می توانید آپارتمان های زیر ۴۰ متری پیدا کنید که با قیمت زیر ۳ میلیارد عرضه شده اند. مثلاً یک واحد ۳۲ متری با قیمت ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان آگهی شده است. واحد مزبور ساخت سال ۱۳۸۲ می باشد.

به طور کلی، منطقه ۱۰ تهران، جای خوبی برای یافتن واحدهای نقلی و زیر ۴۰ متر است و علاوه بر این، دسترسی خیلی خوبی به نقاط مرکزی پایتخت دارد. به همین دلیل، یکی از محبوب ترین مناطق تهران برای خرید و فروش ملک به حساب می آید. اگر به دنبال یک واحد نقلی در دیگر نقاط تهران هستید، شاید لازم باشد بودجه ی بیشتری در اختیار داشته باشید. مثلا یک واحد ۴۰ متری در محله پلیس با قیمت ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. ملک مزبور ساخت ۹۲ می باشد و دارای یک اتاق خواب است.
در محله های شرقی مثل خاک سفید نیز املاک ۴۰ متری به فراوانی یافت می شوند و قیمت آن ها نیز در حول و حوش ۳ میلیارد تومان می چرخد. برای خرید املاک زیر ۲ میلیارد تومان در تهران نیز باید به سراغ محله هایی مثل مشیریه، مسعودیه و کاروان رفت که در شرق تهران واقع شده اند و قیمت مناسب تری دارند.
بیشتر زوج هایی که قصد خرید اولین آپارتمان خود در تهران را دارند، ناچارند به سراغ همین واحدهای زیر ۴۰ متر بروند که با بودجه شان همخوان تر است. متاسفانه خرید واحدهای بزرگ متراژ در محله های مرکزی یا شمالی تهران، تبدیل به یک رویا شده و خیلی از افراد، عطای خرید آن ها را به لقایشان بخشیده اند. حتی برخی دیگر از متقاضیان مسکن، ناچاراً به خرید مسکن در شهرهای اقماری پایتخت روی آورده اند و عملاً از شهر، بیرون رانده شده اند.

نکات قابل توجه
  • متوسط قیمت آپارتمان ۴۰ متری در تهران ۳ میلیارد تومان است.
  • ارزان ترین واحدهای ۴۰ متری در جنوب تهران واقع شده اند.
  • برخی از متقاضیان مسکن به دلیل عدم توانایی خرید آپارتمان در تهران، به شهرهای اقماری پایتخت نقل مکان می‌کنند.
  • خرید واحدهای بزرگ متراژ در محله‌های مرکزی یا شمالی تهران برای اکثر مردم غیرممکن شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است