ستاد اجرایی امام، ۳۵ هزار واحد مسکونی می سازد!

ستاد اجرایی امام، 35 هزار واحد مسکونی می سازد!

بارها تاکید شد که برای پیشبرد اهداف مسکن سازی دولت، باید نهادها و سازمان های مختلف پای کار بیایند و بخشی از پروژه های مسکن سازی را به عهده بگیرند. حالا مدیرعامل شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی حضرت امام(ره) می گوید که با همکاری وزارت راه و شهرسازی، قرار است ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی را به عهده بگیرد.

به گزارش پرشین سازه ، محمدجواد اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که واحدهای مسکونی مزبور قرار است در ۲۷ استان کشور ساخته شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی حضرت امام خاطرنشان ساخت که در ساخت این واحدهای مسکونی، قرار است بالاترین کیفیت مد نظر قرار بگیرد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که در تمام پروژه های مسکن سازی مربوطه، ستاد اجرایی فرمان امام، کارگزار صفر درصد انتخاب شده و در تلاش است تا واحدهای مسکونی باکیفیتی بسازد و به متقاضیان خود در استان های مختلف تحویل دهد.
اسماعیلی خاطرنشان ساخت:

۳۵ هزار واحد مسکونی در ۲۷ استان کشور در حال ساخت هستند که پیشرفت فیزیکی آن ها به شکل میانگین ۵۰ درصد است. از این واحدها، هزار واحد مسکونی در استان اردبیل ساخته می شود.

وی در ادامه تصریح کرد که در اسفند ماه سال گذشته، ۱۸۰ واحد از مسکن هایی که توسط ستاد اجرایی امام در استان اردبیل ساخته شده بود، به بهره برداری رسید. امروز هم ۳۶۰ واحد دیگر احداث شده توسط ستاد به متقاضیان خود تحویل داده شد.
در مراسم بهره برداری از این ۳۶۰ واحد، وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشت.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که الباقی واحدهای مسکونی چه موقع آماده می شوند، خاطرنشان کرد که الباقی واحدها نیز تا نیمه اول سال آینده، تکمیل خواهند شد و به دست متقاضیان خود سپرده می شوند.
یکی از مشکلات اصلی طرح های مسکن سازی دولتی، کیفیتشان است. در پروژه های مسکن مهر برای کاهش قیمت تمام شده ی مسکن، از مصالح بی کیفیتی استفاده شد و در نهایت، بسیاری از این واحدها به همین دلیل، بی استفاده یا نیمه کاره باقی ماندند.
محمدجواد اسماعیلی در خصوص کیفیت سازه هایی که توسط ستاد اجرایی امام ساخته می شوند نیز توضیحاتی ارائه کرد و تاکید داشت که در ساخت این واحدها از بهترین متریال و مصالح ساختمانی استفاده می شود.

بر اساس گفته های ایشان، تلاش می شود تا برای ساخت واحدهای مزبور از مصالحی استفاده کنند که نشان استاندارد دارند.
به نظر می آید که طرح نهضت ملی مسکن از تجارب قبلی درس گرفته و برای ساخت واحدهای مسکونی باکیفیت تلاش می کند.
متاسفانه هنوز هم برخی از واحدهای مسکن مهر به خاطر همین مسائل، افتتاح نشده اند و نیمه کاره باقی مانده اند.

موضوع دیگری که در خصوص این واحدها مطرح می شود، بحث انشعابات آنهاست. در گذشته شاهد بوده ایم که برخی از واحدهای مسکونی دولتی ساز، بدون انشعابات تحویل متقاضیان داده شده اند. به همین دلیل نگرانی از این بابت، منطقی است.
اما اسماعیلی می گوید که تمام واحدهایی که توسط ستاد ساخته خواهند شد، با انشعابات کامل تحویل داده می شوند. علاوه بر این، زیرساخت های لازم مثل آسفالت، روشنایی معابر و…نیز انجام می شود.

وی در این بخش از صحبت های خود از همکاری وزارت نیرو، نفت و شهرداری ها تشکر کرد.
بر طبق گفته های این مقام مسئول، واحدهای مزبور به محض تکمیل، در اختیار متقاضیان قرار می گیرند تا با توجه به سلیقه ی خود، کابینت نصب کنند و سکونتشان در این واحدها آغاز شود.

یکی دیگر از نکاتی که مدیرعامل شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی حضرت امام به آن اشاره کرد، بحث ایمنی در ساخت و ساز این واحدها بود. این مقام مسئول وعده داد که واحدهای ساخته شده توسط ستاد، با رعایت استانداردها تکمیل می شوند. همچنین سیستم اطفاء حریق برای تک تک واحدهای ساخته شده لحاظ می شود.

مدت هاست که کارشناسان بخش های مختلف صنعت ساختمان هشدار می دهند که باید رعایت استانداردها در ساختمان سازی، جدی تر گرفته شود. توجه به سیستم های اطفاء حریق و استفاده از متریال باکیفیت در سازه های دولتی، امیدواری را بیشتر می کند و این نوید را می دهد که به زودی، بخش های خصوصی نیز توجه بیشتری به استانداردها خواهند داشت.

در صورتی که سازمان ها و نهادهای دیگری هم پای کار بیایند، می توان رونق خوبی در ساخت و ساز مسکن ایجاد کرد و وعده ی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را محقق ساخت.

دیدگاه ها غیرفعال است