سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی ساخته می شود

سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی ساخته می شود

طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها، آغاز به کار کردم. حال معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن می گوید که قرار است سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شود.

به گزارش پرشین سازه ، گرچه دو سال از آغاز طرح نهضت ملی مسکن می گذرد، اما هنوز تعداد واحدهای ساخته شده در این طرح، اصلا قابل توجه نیست.

البته در این میان، مسئولین می گویند که اجرای این طرح سرعت بیشتری پیدا کرده و پروژه های ساخت و ساز مسکن آغاز شده اند.

مجید جودی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در طی مراسمی که برای افتتاح طرح های بنیاد مسکن در روستای ارازگل رامیان برگزار شده بود، اعلام کرد که قرار است سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود.

جودی خاطرنشان ساخت:

به دلیل مشکلاتی که در سال گذشته به وجود آمد، روند اجرای این واحدهای مسکونی از دی ماه آغاز شد. با وجود تمام مشکلاتی که بر سر راه بود، توانستیم برای ۱۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی پرونده تشکیل داده و برای دریافت وام به بانک معرفی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد که این ۱۷۰ هزار واحد موفق به عقد قرارداد با بانک شده اند و تا پایان تیرماه، سهمیه ی سال ۱۴۰۱، پرداخت خواهد شد.

مجید جودی اعلام کرد که در طرح نهضت ملی مسکن ، برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، سهمیه ی ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بوده است که با این اقدام، می توان رونق خوبی در بخش مسکن روستایی ایجاد کرد.

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن کشور گفت:

از آن جایی که ترکیب استان گلستان به نحوی است که نیمی از جمعیت آن ساکن روستا هستند، اجرای این طرح در استان گلستان با جدیت بیشتری صورت می گیرد. با حمایت ویژه ی استاندارد و شبکه ی بانکی، در سال گذشته توانستیم ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را به بانک ها معرفی کنیم. این تعداد موفق به عقد قرارداد با بانک شدند.

این مقام مسئول اعلام کرد که استان گلستان در حوزه ی مسکن روستایی، جزو استان های نخست کشور است و در سال جاری نیز، مطمئناً وضعیت خیلی خوبی در میان استان های کشور خواهد داشت.

مجید جودی در ادامه تاکید کرد که بنیاد مسکن می خواهد تا پایان سال ۱۴۱۰، تمام واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده باشند. البته با توجه به وضعیت بسیار مثبتی که در استان گلستان وجود دارد، پیش بینی ها بر این است که مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان، زودتر به سرانجام برسد.

جودی در ادامه به ارائه ی آمارهای مربوط به ساخت و ساز و نوسازی در استان گلستان پرداخت. در طی سال گذشته، به بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی، تسهیلات بانکی پرداخت شده است که با توجه به وضعیت جمعیتی استان گلستان، قابل قبول می باشد.

وی تاکید کرد که تمام تلاش ها بر این است که سهمیه ی استان را ۱۵ درصد افزایش بدهند.

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن اعلام کرد که در سال جاری، مبلغ تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی بیشتر نمی شود. اصلی ترین دلیل هم این است که بیشتر مردم توان پرداخت اقساط بالاتر از این را ندارند.

وی همچنین خاطرنشان ساخت که ظرفیت های خوبی در استان گلستان وجود دارد و می توان با حمایت نهادهای انقلابی، ساخت مسکن برای محرومان را افزایش داد. همچنین می توان کمک های بلاعوض ساخت مسکن را در این استان بیشتر کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است