ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای پرسنل دانشگاه تهران

10 هزار واحد مسکونی برای پرسنل دانشگاه تهران ساخته می شود!

طرح های مختلفی جهت خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه پیگیری می شود. اما شاید جدیدترین طرح موجود، احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان است. طرحی که رئیس دانشگاه تهران خبر از آن داد و قرار شد که این طرح، در قالب نهضت ملی مسکن پیگیری شود.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس دانشگاه تهران ضمن افتتاح پروژه ی مسکونی شرکت تعاونی شماره ۳ دانشگاه تهران که در منطقه ی ۲۲ اجرا شده است، در خصوص اهمیت مسکن سازی برای دانشگاهیان صحبت کرد. وی تاکید داشت که پروژه های این چنینی، می توانند موفقیت آمیز بوده و از آن ها به عنوان طرح هایی قابل اعتماد و شفاف نام برد.

سید محمد مقیمی، در ادامه به تشریح وضعیت تعاونی های مسکن پرداخت و عده ای را موفق و تعدادی را هم ناموفق خواند. تجربه هایی که درس های زیادی در بر داشت. به همین دلیل است که رئیس دانشگاه تاکید داشت که اعتمادسازی باید جای فرآیندهای اعتمادزدا را بگیرد و شرکت های تعاونی مسکن را معتبر سازد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که در طی ۱.۵ سال گذشته، اصلی ترین دغدغه ی مدیریت دانشگاه، تامین مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان بوده است. مقیمی افزود:

باید بدانید که دانشگاه تهران برای پرسنل و اعضای هیئت علمی خود خانه نمی سازد و نقش تصدی گری ندارد. بلکه اولویت بر این است که تعاونی های مسکن دوباره فعال شوند. تعاونی شماره ۳ دانشگاه تهران، می تواند تجربه ی موفقی در راستای مسکن سازی برای اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه باشد.

این مقام مسئول دانشگاهی در ادامه اذعان نمود که همکاری هایی با وزارت راه و شهرسازی جهت احداث مسکن دانشگاهیان داشته اند. تلاش بر این است که موانع و چالش های قانونی موجود از سر راه برداشته شده تا شاهد نهضت مسکن سازی در دانشگاه تهران باشیم. در حال حاضر، هدف گذاری اولیه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان است.

مقیمی در ادامه به تفاهم نامه ای که میان دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان منعقد شده است، اشاره کرد. این تفاهم نامه در خصوص ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای نخبگان می باشد. اما این نخبگان که هستند؟ بر اساس این تفاهم نامه، نخبگان از میان اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هستند که شرایط احراز نخبگی را دارا می باشند.

شرایط این تفاهم نامه نیز بدین شکل است که زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز از سوی دانشگاه تهران فراهم شود و هزینه های ساخت نیز از سوی بنیاد ملی نخبگان پرداخت گردد.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه به مشارکت های مثبت و موثری که با شهرداری تهران داشته اند نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:

اصلی ترین نقش برای تهیه ی مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه، بر عهده ی وزارت راه و شهرسازی است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با چنین طرح هایی بتوان مشکل مسکن را برای دانشگاهیان از بین برد. در طی این طرح، اشخاصی که خانه ندارند، می توانند صاحب مسکن شوند. همچنین برخی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه که نیازمند خانه های بهتر با متراژ بزرگ تر هستند نیز می توانند کیفیت منازل خود را بالاتر ببرند.

در این میان، مدیرعامل تعاونی شماره ۳ دانشگاه تهران نیز که در افتتاحیه مجتمع مسکونی آزادگان حضور داشت، اعلام کرد که مجتمع آزادگان دارایی ۲۸۸ واحد است که در دو بلوک ۲۳ و ۲۴ طبقه ای قرار گرفته اند. این مجتمع که در منطقه ۲۲ تهران احداق شده، دارای ۶۲ هزار متر مربع بنا در ۷۸۰۰ متر زمین می باشد.

این مجتمع مسکونی، برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران احداث شده است.

به نظر می آید که طرح نهضت ملی مسکن در حوزه ها و نقاط مختلفی مشغول به کار شده است. با توجه به اینکه وضعیت مسکن خیلی از دانشگاهیان، اصلا مساعد نیست، چنین طرح هایی می توانند واقعا موثر و مفید باشند.

دیدگاه ها غیرفعال است