رونمایی از سوپر اپلیکیشن دیپاپی؛ تسهیل پرداخت اقساط نهضت ملی

طرح نهضت ملی مسکن

طرح نهضت ملی مسکن


در راستای خدمات هوشمند و تسهیل شرایط برای متقاضیان مسکن، مدیرعامل بانک مسکن از برنامه ای به نام دیپایی رونمایی کرد که از طریق آن، هم می توان اقساط نهضت ملی مسکن را پرداخت کرد، هم می توان عوارض آزادراهی را از طریق این اپلیکیشن تسویه کرد.

به گزارش پرشین سازه ، سید عباس حسینی در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی شرکت کرد و در طی این مراسم از سوپر اپلیکیشن دیپایی پی که توسط شرکت ناواکو طراحی شده و نشان تجاری این شرکت را دارد، رونمایی کرد.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه به خدمات مختلفی که در این سوپراپلیکیشن وجود دارد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که پرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن از طریق آن امکان پذیر شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که در طی ۸۵ سال فعالیت بانک مسکن، هیچ بانکی به اندازه ی آن در راستای خانه دار کردن مردم فعالیت نکرده است. به همین جهت است که در راستای تسهیل امور مشتریان و ارائه خدمات نوین، از ابزارهایی مثل سوپراپلیکیشن دیپایی رونمایی کرده است تا مشتریان بتوانند در سریع ترین حالت ممکن، خدمات موردنظر خود را دریافت کنند.

این مقام مسئول همچنین حمایت خود را از معماری ایرانی اسلامی نیز اعلام کرد و خاطرنشان ساخت که باید تاکید بیشتری بر این نوع خانه سازی صورت بگیرد.

اپلیکیشن پرداخت دیپاپی قرار است در فاز اول، خدمات مختلفی مثل پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن، عوارض آزادراهی و…را ارائه کند. همچنین، اقدامات بانکی مثل کارت به کارت از مبدأ بانک های مختلف نیز از طریق سوپراپلیکیشن دیپاپی ممکن شده است.

منابع محدود است اما طرح نهضت ملی مسکن پیش می رود!

سید عباس حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود به شرایط فعلی طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که با وجود مشکلات زیادی که در خصوص منابع بانکی وجود دارد، اما طرح نهضت ملی مسکن در حال پیشروی است.

وی در ادامه از عملکرد برجسته بانک مسکن نام برد و خاطرنشان ساخت که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سازندگان این طرح پرداخت شده است. با توجه به آمارهای موجود، نزدیک به ۷۰ درصد کل پرداخت های انجام شده برای تکمیل پروژه های این طرح، توسط شبکه بانکی کشور تامین مالی شده است.

حسینی در ادامه تاکید کرد که گرچه بانک مسکن فقط سه درصد منابع مالی شبکه بانکی کشور را در اختیار دارد اما توانسته سهم ۵۰ درصدی از کل قراردادهای منعقد شده برای ساخت پروژه های مسکن ملی را داشته باشد. بنابراین به نظر می آید که عملکرد موفقی در راستای قانون جهش تولید مسکن داشته است.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان ساخت که نیروی کار ماهر، مهندسین متخصص و زمین کافی در کشور وجود دارد. بنابراین اگر از ظرفیت های موجود در این حوزه ها استفاده شود و ساخت مسکن رونق بگیرد، می توان شاخص های اقتصادی را بهبود داده و رونق ایجاد کرد. علاوه بر این، نرخ بیکاری نیز کاهش می یابد.

حسینی تاکید کرد که بانک مسکن رسالت خود را تقویت و توسعه اقتصاد کشور می داند و به همین دلیل با ارائه تسهیلات به دنبال پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن است.

یکی دیگر از موضوعاتی که در طی نشست مراسم رونمایی از این اپلیکیشن به آن اشاره شد، بحث معماری ایرانی اسلامی بود. حسینی نیز ضمن تاکید بر ساخت خانه هایی مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی، خاطرنشان ساخت که اگر سازندگان و انبوه سازان در پروژه های خود از الگوی اصیل ایرانی اسلامی پیروی کنند، تا ۲۰ درصد بیش از دیگر سازندگان می توانند از بانک مسکن تسهیلات بگیرند.

البته در این میان نباید از سرعت ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن نیز غافل شد. بر این اساس، تمام انبوه سازانی که با استفاده از فناوری های نوین و صنعتی سازی به دنبال تسریع در اجرای پروژه هستند و واحدهای ساخته شده را زودتر به متقاضیان تحویل می دهند، می توانند از مزیت ها و حمایت های ویژه بانک مسکن برخوردار باشند.

مدیرعامل بانک مسکن در انتهای سخنان خود تاکید کرد که مسکن، کانون آرامش خانواده هاست و به همین دلیل، باید در راستای تامین آن کوشید. در میان تمام بانک های ایرانی، فقط بانک مسکن است که شعاری قرآنی دارد و با فعالیت هایی که در این حوزه انجام می دهد، آرامش خاطر را به کانون خانواده های عزیز کشور هدیه داده است.

در حال حاضر، بخش زیادی از تامین مالی پروژه نهضت مالی مسکن بر عهده بانک مسکن، آورده های مردم و کمک های صندوق ملی مسکن بوده است. بنابراین لازم است که در جهت تقویت این سه ضلع حیاتی کوشید و در نهایت، توان مردم برای خرید خانه را بالا برد.

دیدگاه ها غیرفعال است