روزهای خوب برای مسکن وعده جدید رئیس جمهور

روزهای خوب برای مسکن وعده جدید رئیس جمهور

دومین سالگرد پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات خرداد سال ۱۴۰۰ در حالی گذشت که مهم ترین وعده ی رئیس جمهور در آن روزها، هنوز تحقق نیفتاده است. اما ایشان در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که به زودی حامل خبرهای خوشی برای ایرانیان در خصوص مسکن خواهیم بود.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس دولت سیزدهم در طی این گفتگو، تاکید کرد که وزیر راه و شهرسازی با جدیت به دنبال اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و با توجه به ظرفیت هایی فراوانی که در کشور وجود دارد و تلاش مسئولان، به زودی اتفاقات خوشی در این حوزه رخ می دهد.

ابراهیم رئیسی عنوان کرد که دو سال پیش با هدف تغییر شرایط اقتصادی و اجتماعی پا به میدان انتخابات گذاشته است. وی خاطرنشان ساخت که در آن روزها، احساس کلی اش این بود که فضای ناامیدی در جامعه حاکم شده و نیاز به تغییر است.

رئیس دولت مردمی همچنین به موضوع مسکن که یکی از مهم ترین وعده های انتخاباتی ایشان بود نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:

رویکرد دولت همیشه این بوده که نیاز مردم به مسکن را برطرف کند و به وعده ی خویش عمل نماید. اما صرف نظر از وعده ای که دولت داده، ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، نیاز کشور و مصوبه ی قانونی مجلس بوده است. افرادی که در گذشته به وظیفه ی خود عمل نکردند و خانه نساختند، مسببان اصلی وضعیت کنونی مسکن هستند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که با وجود تمام مشکلات، کشور ما برای ساخت مسکن چیزی کم ندارد و در حال حاضر هم برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفته و حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن شهری و ۴۰۰ هزار مسکن روستایی در حال ساخت می باشد.

در شهرهای کوچک، زمین به مردم واگذار می شود!

ابراهیم رئیسی اعلام کرد که در راستای ساخت خانه های ویلایی، در شهرهای کوچک به مردم، زمین واگذار شده است. همچنین دولت، دانشگاه هایی که دارای زمین بوده اند را وادار کرده است که یا این زمین ها را واگذار کنند یا برای دانشجویان و اساتید خود، خانه بسازند.

وی همچنین در مورد تعاونی های مسکن مربوط به کارخانه ها و ادارات نیز صحبت کرد و تاکید نمود که با فعال سازی مجدد آن ها، به دنبال رفع نیاز مسکن برای کارگران و کارمندان آن ها هستند.

دولت همچنان تلاش می کند!

در روزهای اخیر، هجمه های زیادی به دولت صورت گرفت چرا که بعد از گذشت ۲ سال، هنوز هم خبری از واحدهای مسکونی وعده داده شده نیست.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد که در وعده ی خود صادق و وفادار هستند و تلاش دولت بر این است که به وعده هایش عمل کند. با این وجود اگر به دلایل مختلف، موفق به تحقق وعده ای نشدند، آن را صادقانه با مردم در میان می گذارند.

وی مجددا به کم کاری های دولت پیشین در خصوص ساخت مسکن اشاره کرد و اذعان داشت که در حال حاضر، ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر، نیمه تمام هستند یا اصلا ساخته نشده اند. این در حالیست که پول این واحدها از مردن دریافت شده است اما در جای دیگری خرج شده!

رئیسی اعلام کرد که حالا وظیفه ی دولت جدید است که واحدهای ساخته نشده را بسازد و البته که هزینه های امروز ساخت مسکن، با گذشته فرق دارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از دولت های قبلی این سوال را مطرح کرد که اگر می گویید طرح های ۱۰ الی ۱۵ ساله ی امروز به نام شما بوده، چرا آن ها را تکمیل نکردید؟!

وی تاکید کرد که دولت سیزدهم کار خود را زمانی آغاز کرد که خزانه نه تنها خالی بود، بلکه بدهی های زیادی هم داشت. در حال حاضر ماهانه ۱۳ هزار میلیارد تومان از بدهی و فاکتورهای دولت قبل پرداخت می شود.

ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد که گفتن این حرف ها به مردم، به این جهت است که بدانند دولت کنونی وارث چه مشکلاتی می باشد.

وی در انتهای سخنان خود از مرحوم رستم قاسمی یاد کرد و اقدامات وزیر راه و شهرسازی فعلی را مثبت ارزیابی کرد.

رئیس دولت سیزدهم به مردم این اطمینان را داد که موضوع مسکن با جدیت دنبال می شود و قرار است که در آینده ای نزدیک، نتایج تلاش های مردم و مسئولین را ببینیم و خبرهای خوشی در راه است.

گفتگوی رئیس جمهور در حالی صورت گرفت که واقعیت های بازار مسکن چیز دیگری می گوید و نه تنها خبری از بهبود وضعیت مسکن نیست، بلکه همچنان شاهد گرانی های فراوان در این حوزه هستیم.

دیدگاه ها غیرفعال است