بانک مسکن به دنبال راهکارهای نوین برای تامین مالی طرح نهضت ملی

بانک مسکن به دنبال راهکارهای نوین برای تامین مالی طرح نهضت ملی

تاکید سرپرست بانک مسکن بر اهمیت ارزیابی عملکرد و تحول دیجیتال در بانک


طرح نهضت ملی مسکن با مشکلات مالی فراوان رو به روست و همین عامل سبب شده تا مسئولین این طرح به فکر پیگیری شیوه های نوین تامین مالی برای آن باشند.

به گزارش پرشین سازه ، سرپرست بانک مسکن به عنوان یکی از اصلیترین تامین کنندگان مالی پروژه های نهضت ملی مسکن از آغاز این شیوه های نوین تامین مالی خبر داد و اعلام کرد که رسالت و ماموریت اصلی بانک مسکن، تامین خانه برای مردم است.

بیست و یکمین دوره مجامع ارزیابی عملکرد مدیریت شعب بانک مسکن با حضور برخی از مدیران عالی رتبه و شعب برگزار شد. علی خورسندیان، سرپرست این بانک در میان جمع مدیران اعلام کرد که پتانسیل های زیادی از لحاظ نیروهای انسانی در بانک مسکن وجود دارد و با ایجاد همدلی و همکاری میان مدیران و کارمندان، می توان از این ظرفیت برای تامین نیاز مردم استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که بانک مسکن در راستای اجرای سیاست های دولت جهت مسکن سازی گام برمی دارد و خوشبختانه در طی اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشته است. برای اینکه رسالت بانک مسکن در مسیر درست ادامه پیدا کند، باید به سراغ شیوه های نوین تامین مالی رفت.

خورسندیان در ادامه تاکید کرد: با تقویت کمیته هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، می توان تامین مالی بهتری انجام داد و به این ترتیب، طرح مزبور را با سرعت بیشتری پیش برد.

یکی دیگر از حوزه هایی که سرپرست بانک مسکن به آن اشاره کرد؛، ارزیابی عملکرد در سنجش میزان تحقق اهداف تعیین شده بانک هاست. این ارزیابی ها کمک می کنند تا نقاط ضعف و قوت بهتر شناخته شوند و آسیب هایی که مانع از تحقق اهداف می شوند را شناسایی کرد.

در نهایت، نتیجه اصلی این ارزیابی ها، ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف بانک هاست. هرچقدر که شناخت نسبت به عملکردها بالاتر برود، احتمال خطا و اشتباه پایین تر می آید و به این ترتیب، عملکرد بانک نسبت به گذشته نیز بهتر خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع ارائه خدمات کارمزد محور و وصول مطالبات اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که این دو فاکتور، از ابزارهای مهم تحقق اهداف بانک مسکن هستند و باید بیشتر از گذشته مورد پیگیری قرار بگیرند. وی یادآور شد که با استفاده از نیروی انسانی ماهر و کاربلد بانک مسکن و دیگر پتانسیل هایی که در این بانک وجود دارد، می توان این ابزارها را به کار گرفت و اهداف اصلی مجموعه بانک مسکن را پیش برد.

علاوه بر این، می توان از این طریق، طرح نهضت ملی مسکن را نیز به جریان انداخت و پیشرفت خوبی در آن حاصل کرد. وی استفاده از این ابزارها را، تکلیف جدید همکاران بانک مسکن در نظر گرفت و اعلام کرد که استفاده از این ابزارها، ملاک ارزیابی خواهد بود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات مختلف نیروی انسانی بانک مسکن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که این نیروها جزو متخصص ترین افراد شبکه بانکی کشور هستند و باید نسبت به حل مشکلات آنها اقدام شود.

مدیران ارشد بانک ها باید دغدغه های نیروی انسانی را مدنظر قرار داده و حل مشکلات آنها را در اولویت قرار دهند. تنها از این طریق است که می توان عملکرد مجموعه را بالا برد. مدیریت منابع انسانی بانک باید از تمام ظرفیت هایی که وجود دارد، در راستای تقویت معیشت همکاران شاغل و بازنشسته استفاده کند.

وی تصریح کرد که با شایسته سالاری در ارتقاء شغلی کارکنان، می توان سازمان را چابک کرده و استفاده مطلوبی از توانمندی های موجود در آن کرد.

سرپرست بانک مسکن علاوه بر نیروی انسانی به اهمیت تحول دیجیتال نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که تمام مدیران ارشد بانکی باید ارائه ابزارهای نوین را جزو اصلی ترین دغدغه های خود قرار دهند. بانک مسکن برای اینکه جایگاه خود را در جامعه تثبیت کند و خدمات مطلوبی به مشتریان خود ارائه نماید، باید به ابزارهای نوین بانکداری الکترونیک از جمله Core Banking مجهز شود.

وی در نهایت، دوباره به ظرفیت های خوبی که در بانک مسکن برای بانکداری دیجیتال وجود دارد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که با برنامه ریزی دقیق و مطلوب می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد و به این ترتیب، رضایت بیشتر مشتریان را به دست آورد و خدمات بهینه تری به آن ها ارائه کرد.

بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن سازی، مسئولیت بزرگی در طرح نهضت ملی مسکن دارد و باید در راستای سیاست های مسکن سازی گام بردارد.

دیدگاه ها غیرفعال است