اهدای مسکن به خانواده‌های قربانیان حادثه معدن طبس

اهدای مسکن به خانواده‌های قربانیان حادثه معدن طبس

دولت به خانواده‌های حادثه دیدگان معدن طبس خانه می‌دهد


یکی از تلخ ترین حوادثی که در این ماه های اخیر بر سر مردم ایران آمده، حادثه معدن طبس بود که نزدیک به ۵۲ نفر در طی آن، کشته شدند. حرف و حدیث های زیادی در خصوص این حادثه گفته شد اما در روزهای گذشته، از سوی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، خبر خوشی داده شد: خانواده های کشته شدگان حادثه معدن، تا ماه آینده خانه دار می شوند.

به گزارش پرشین سازه ، از میان ۵۲ نفری که در این حادثه فوت کردند، ۱۶ نفر اهل خراسان جنوبی بوده اند. از سوی دیگر، بسیاری از این افراد، نیازمند مسکن بوده اند. حالا که دست آنها از زندگی کوتاه شده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصمیم گرفته که به خانواده های این جان باختگان، مسکن تعلق بگیرد. البته به شرط اینکه نیاز مسکن داشته باشند.

ارسلان مالکی در ادامه صحبت های خود تاکید کرد که واحد مسکونی مزبور با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار متوفیان این حادثه قرار می گیرد.

حادثه طبس جامعه را تحت تاثیر قرار داد؛ چرا که بسیاری از کشته شدگان این حادثه از طبقات محروم و کم درآمد جامعه بودند که کف دستمزد را برای چنین کار سختی دریافت می کردند. گرچه بخش زیادی از کشته شدگان میانسال و بالای ۴۰ سال بودند اما در این میان، جوانان ۲۰ و چند ساله ای هم حضور داشتند که به امید کسب درآمد وارد چنین شغل سختی شده بودند.

علاوه بر این، ساکنان استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از محروم ترین استان های کشور، درگیر مشکلات زیادی از جمله مسکن هستند. به همین دلیل تصمیم وزارتخانه برای تامین مسکن خانواده های متوفیان، اقدام بسیار خوب و قابل تقدیری است.

مالکی در ادامه صحبت های خود به توضیح شرایط این واحدهای مسکونی پرداخت و خاطرنشان ساخت که این واحدها از بنیاد مسکن خریداری شده اند. تجهیزات داخلی آنها نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین خواهد شد.

وزارتخانه های مختلف به کمک خانواده جانباختگان حادثه طبس آمدند!

استاندار خراسان جنوبی نیز ضمن تشریح حادثه، اعلام کرد که متاسفانه در طی این حادثه ۴۹ نفر در محله حادثه فوت کردند و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند که بعد از مدتی، ۳ نفر از ایشان به دلیل مرگ مغزی، فوت کردند و تعداد کشته شدگان حادثه طبس به ۵۲ نفر رسید.

این حادثه مدتی جامعه را به شوک فرو برد و گمانه زنی های زیادی در خصوص علت وقوع آن در فضای مجازی صورت گرفت. از میان ۱۳ مصدوم باقی مانده از حادثه مزبور، ۱۲ نفر بیمارستان را ترک کرده و مرخص شده اند. یک نفر دیگر هنوز در بیمارستان یزد بستری بوده و حال چندان خوبی ندارد.

بر اساس گفته های استاندار خراسان جنوبی، قرار است که مجموعه دولت علاوه بر کمک هایی که تا کنون انجام گرفته، یک واحد مسکونی نوساز و تمام کار نیز به خانواده های این افراد واگذار نماید. گفته می شود که سه وزارتخانه راه و شهرسازی؛ صمت و کار، دست به دست هم داده و علاوه بر پرداخت دیه، کمک های بلاعوض و برقراری مستمری برای خانواده های این حادثه دیدگان، مسکن خانواده ها نیز تامین خواهد کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود، اعلام کرد که واحدهای مزبور نوساز و کامل خواهند بود و خانواده ها نیازی به تکمیل آنها ندارند. وزارت صمت، عهده دار تامین تجهیزات داخلی این واحدها شده است و از این بابت، مشکلی وجود ندارد.

وی در نهایت اعلام کرد که در روزهای آتی و به محض آماده سازی واحدها، مراسمی با حضور خانواده های جانباختگان و میهمانانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد و در این برنامه متمرکز، واحدهای مزبور به خانواده های کشته شدگان حادثه معدن طبس واگذار می گردد.

در حال حاضر، بخش زیادی از جامعه درگیر نیاز به مسکن هستند و واقعیت اینجاست که تن دادن به مشاغل بسیار سختی همچون کار در معدن نیز، به دلیل تامین نیازهای معیشت، علی الخصوص مسکن است. به همین دلیل، اقدام وزارتخانه های دولت برای تامین مسکن این خانواده ها، مثبت و موثر است.

البته امیدواری بر این بود که این واحدها در زمان حیات کشته شدگان در اختیارشان قرار می گرفت اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. حادثه طبس و دیگر حوادثی که در کشور رخ می دهد، زنگ خطری برای مسئولین است که هرچه سریع تر در راستای تامین نیازهای مردم و طبقات فرودست جامعه تلاش کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است