حمایت از قانون جوانی جمعیت در قالب واگذاری زمین

حمایت از قانون جوانی جمعیت در قالب واگذاری زمین

دولت سیزدهم بعد از فراز و نشیب های بسیار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، حالا تصمیم گرفته که زمین رایگان به مردم واگذار نماید تا خود دست به ساخت مسکن بزنند. هدف اصلی دولت از اجرای چنین طرح هایی، حمایت از جوانی جمعیت و ساخت مسکن است. اما بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که شرایط واگذاری این زمین های دولتی چیست!

به گزارش پرشین سازه ، بسیاری از شهرهای کشور پتانسیل واگذاری زمین را ندارند چرا که با کمبود زمین مواجه هستند. از سوی دیگر در اصلاحیه قانون بودجه آمده است که خانواده هایی مشمول واگذاری رایگان زمین و مسکن می شوند که دارای ۴ فرزند و بیشتر باشند که سنشان از ۲۰ کمتر است. همچنین خانواده هایی که فرزندان چهارقلو دارند که بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده اند نیز تعلق می گیرد.

به محض انتشار این خبر، صحبت های زیادی در میان مردم شکل گرفت و خیلی ها، از شرایط واگذاری می پرسیدند. واقعیت این جاست که اصلی ترین هدف این طرح، حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

شرایط واگذاری زمین چیست؟

برای ثبت نام در این طرح می توانید به وبسایت saman.mrud.ir مراجعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که سبز بودن فرم ج، از شرایط ثبت نام در این طرح نیست.

یکی دیگر از شروطی که دولت برای ثبت نام در این طرح گذاشته است، نرخ باروری است. به این معنی که اگر در شهرستان محل تولد پدر یا فرزند نرخ باروری بیش از ۲.۵ است، واجد شرایط برای ثبت نام در این طرح نیستند!

فرزند چهارم و زمین رایگان!

طرح های دولت برای حمایت از قانون جوانی جمعیت به همین جا ختم نشد. در چند ماه گذشته، مسئولین وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که اگر فرزند چهارم خانواده بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد، زمین یا واحد رایگان به آن خانواده تعلق می گیرد.

تمام فرزندان آن خانواده باید زیر ۲۰ سال باشند. اما از آن جایی که مثل تمام طرح ها و ایده های این چنینی، طرح مزبور نیز به خوبی بررسی نشده بود، حالا دولت خبر می دهد که دایره مشمولان را محدودتر کرده است.

به این معنی که زمین یا مسکن رایگان فقط به خانواده هایی تعلق می گیرد که فرزندان ۴ قلویی داشته باشند که بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد. دولت در ماده ۱۰ لایحه اصلاحی دو فوریتی قانون بودجه درخواست کرده بود که متن مزبور تغییر پیدا کند.

تمام خانواده هایی که مشمول این طرح می شوند نیز می توانند برای ثبت نام به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن مراجعه کنند.

احتمالا دولت بعد از بررسی های مختلف، متوجه شده است که خانواده های مشمول طرح ۴ فرزند بسیار بیشتر از تعداد زمین ها و واحدهای مسکونی است. بنابراین آن را محدود به خانواده های دارای فرزند ۴ قلو کرده است.

ماجرای زمین رایگان در جزیره ابوموسی

یکی دیگر از طرح های دولت برای واگذاری زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت، واگذاری زمین در جزیره ابوموسی است. این جزیره که در جنوب کشور واقع شده، یکی از اهداف اصلی دولت برای اجرای طرح مزبور است.

تمام کسانی که می خواهند در این جزیره زندگی کنند، می توانند در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین هایی با متراژ ۳۰۰ متر دریافت کنند. برای این متقاضیان نیز سبز بودن فرم ج حذف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن می توانند زمین رایگان در جزیره ابوموسی و هرمز دریافت کنند.

بر اساس گفته های ارسلان مالکی، به نظر می آید که زمین های جزایر جنوبی کشور، گزینه ای ایده آل دولت برای واگذاری زمین و ساخت طرح نهضت ملی مسکن به حساب می آیند.

ثبت نام برای دریافت زمین رایگان در جزایر ابوموسی و هرمز نیز از طریق سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن صورت می گیرد. تمام کسانی که واجد شرایط هستند و سرپرست خانوار می باشند، می توانند برای دریافت این زمین ها اقدام کنند.

مساحت کلی زمین هایی که برای طرح مزبور در نظر گرفته شده، ۴۲ هکتار زمین است که در جزیره ابوموسی واقع شده است. تمام کسانی که تایید صلاحیت شوند؛ می توانند زمین های ۳۰۰ متری دریافت کنند.

فراموش نکنید که شرط دریافت این واحد، اقامت دائم در جزیره ابوموسی است.

دیدگاه ها غیرفعال است