تفاهم نامه شرکت عمران شهرهای جدید با بانک ها

تفاهم نامه شرکت عمران شهرهای جدید با بانک ها

اولین جلسه از جلسات بانک عامل و شرکت عمران شهرهای جدید با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت و در راستای امضای تفاهم نامه ی ساخت مسکن پروژه های نهضت ملی برگزار شد.

به گزارش پرشین سازه ، در طول این جلسه، معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص همکاری تمام دستگاه ها برای ساخت مسکن در سطح کشور اشاره کرد و تاکید نمود: قطعا اگر اراده ی فردی و جمعی مدیران در حوزه رخ بدهد، بسیار تاثیرگذار خواهد بود و می تواند مسیر ساخت مسکن را پیش ببرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، آقای جعفری در ادامه چنین گفت: یکی از اصلی ترین برنامه های دولت فعلی، طرح نهضت ملی مسکن است که وزارت راه و شهرسازی نیز روی انجام آن تاکید دارد و تلاش می کند که تا با برنامه ریزی های صحیح، زمینه ی اجرای آن را فراهم کند. در این راستا، بانک مرکزی نیز سهم هر یک از بانک ها را برای ارائه تسهیلات اعلام و ابلاغ کرده است تا این طرح، هر چه سریع تر تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که تمام بانک های کشور، شرکت های ساختمان سازی مخصوص به خود را دارند و می توانند از چنین فرصتی برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری بیشتر استفاده کنند، ما نیز آماده هستیم تا با تبادل تفاهم نامه با این شرکت ها به عنوان پیمانکار ساخت مسکن طرح نهضت ملی، همکاری داشته باشیم. به این ترتیب بر اساس پراکندگی جغرافیایی در سطح کشور، زمین های مورد نیاز برای ساخت و ساز را شناسایی کرده و متقاضیان را به بخش مربوطه معرفی کنیم.

جعفری تاکید داشت که مدیریت متفاضیان، تسهیلات و عملیات اجرایی به طور کامل بر عهده ی سازنده خواهد بود. وی ادامه داد: شرکت عمران شهرهای جدید، کاملا آماده است که در صورت تبادل تفاهم نامه، در عرض چند روز کاری زمین های مورد نیاز برای آغاز فرآیند کاری را به شرکت های سازنده معرفی نماید.

جعفری در ادامه ی سخنان خود تاکید کرد که ارائه خانه های باکیفیت با حداقل قیمت به طبقات پایین جامعه، یکی از اصلی ترین اولویت های دولت است و گفت: از دیگر نکات مهم موجود در این تفاهم نامه، صنعتی سازی است که سازنده بتواند با مدیریت هزینه های انجام شده، نتایج بهتری دریافت کند.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در انتهای سخنان خود گفت: بانک های عامل و شرکت های ساختمان سازی زیر مجموعه ی آن ها، می توانند به عنوان سرمایه گذاری، اجرای طرح های آماده سازی، سرانه ی شهری یا حتی شهرک سازی را نیز به عهده گرفته و قرارداد جداگانه ای ا شرکت منعقد سازند.

دیدگاه ها غیرفعال است