تسریع در ساخت مسکن مهر دماوند؛ وعده جدید دولت

تسریع در ساخت مسکن مهر دماوند؛ وعده جدید دولت

استاندار تهران: به وعده‌های مسکن مهر در دماوند عمل خواهیم کرد


واحدهای مسکن مهر نیمه کاره و تکمیل نشده در سرتاسر کشور وجود دارند اما استاندار تهران گفت که یکی از اولویت های دولت، تکمیل مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در شهرستان دماوند است.

به گزارش پرشین سازه ، این شهرستان که در شرق تهران واقع شده، یکی از اصلی ترین نقاط جانمایی شده برای مسکن مهر و نهضت ملی مسکن بود اما ساخت و ساز در این شهر نیز مانند بسیاری دیگر از شهرهای حواشی تهران، قفل شده بود و بعد از گذشت سال ها، هنوز هم طرح مسکن مهر در آن تکمیل نشده است.

حالا استاندار تهران، آقای علیرضا فخاری در جلسه شورای مسکن استان تهران اعلام کرده که یکی از اولویت های اصلی دولت در حوزه مسکن، تکمیل خدمات باقی مانده روبنایی مساکن مهر در شهرستان دماوند است. علاوه بر این، واحدهای نهضت ملی مسکن و خدمات روبنایی آن مثل مسجد، مدرسه، فضای سبز، فضای ورزشی و آسفالت معابر نیز باید تکمیل شود.

برای تکمیل طرح های زیربنایی و روبنایی، باید بانک ها همکاری و تعامل خوبی داشته باشند اما متاسفانه نمایندگان بانک های عامل استان در جلسه شورای مسکن استان تهران شرکت نکردند و به همین جهت، استاندار تهران نیز در خصوص این موضوع، دستوراتی صادر کردند.

این پنجمین جلسه از شورای مسکن استان تهران در سال جاری است که با حضور استاندار تهران در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان دماوند تشکیل شد. در طی این جلسه، گزارش های مختلفی از وضعیت نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند ارائه گردید. اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران به عنوان متولیان اصلی این طرح، به ارائه گزارش هایی در مورد اقدامات انجام شده برای مسکن ملی شهرستان دماوند پرداختند.

در ادامه نیز، صحبت از مشکل جا به جایی خط اصلی لوله گاز در پروژه مسکن تهرانسر و ارائه گزارش بانک مسکن در خصوص آخرین وضعیت پروژه سبحان قرچک به میان آمد.

بر اساس گزارش های موجود، وضعیت ساخت و ساز در این شهرستان چندان مساعد نیست و لازم است که تحرکاتی جدی در خصوص این موضوع صورت بگیرد. هنوز هم بسیاری از پروژه های مسکن مهر شهرستان دماوند نیمه کاره مانده اند و متقاضیان این واحدها، مدت هاست که چشم امید خود را از دریافت واحدهایشان، بسته اند.

یکی دیگر از موضوعاتی که در پنجمین جلسه امسال شورای مسکن تهران به آن اشاره شد، جا به جایی خط اصلی لوله گاز در پروژه مسکن تهرانسر بود که مدت هاست پروژه را به حالت نیمه کاره درآورده و باید هرچه سریع تر اقدامی در رابطه با آن صورت بگیرد.

بعد از آن، معاونت وزارت راه و شهرسازی به همراه رئیس سازمان ملی و مسکن از پروژه های نهضت ملی در شهرستان دماوند دیدن کردند. همراه ایشان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، معاونت استاندار تهران و فرماندار شهرستان دماوند و جمعی دیگر از معاونان و مسئولین محلی حضور داشتند و به بررسی پیشرفت این پروژه ها پرداختند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، آقای زمانی ضمن این بازدید به ارائه گزارشی در مورد زمان بندی تکمیل واحدها، ساخت پیاده روها و معابر، ورودی پارکینگ ها، جدول سازی و البته تسریع در ساخت و تکمیل پروژه های مسکن سازی پرداخت.

همچنین ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از وضعیت ساخت و ساز مسکن ملی در شهرستان دماوند ابراز رضایت و خشنودی کرد و از مهندس زمانی و تمام کارکنان بنیاد مسکن استان تهران که در این روند، تلاش های زیادی کرده اند، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

مالکی در ادامه تاکید کرد که با سرعت کنونی ساخت و ساز، خیلی زود چهره سایت های مسکن مهر شهرستان دماوند تغییر خواهد کرد. وی همچنین به ارائه زمین اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که واگذاری زمین سریع تر انجام خواهد شد و شهرداری نیز می تواند با بودجه خود، خدمات روبنایی مسکن مهر این شهرستان را تکمیل نماید.

این مقام مسئول در انتهای سخنان خود تاکید کرد که باید وضعیت خدمات ناقص سایت های مسکن مهر دماوند تمام شود و هرچه زودتر تکمیل شده و واحدهای مزبور به دست صاحبان خود برسند. وزارت راه و شهرسازی نیز پای کار آمده تا بهترین خدمات رسانی به مردم صورت بگیرد.

با آغاز دولت چهاردهم، خیلی از متقاضیان مسکن دولتی امیدوارند که وضعیت ساخت و ساز بهبود پیدا کند و بتوانند سریع تر صاحبخانه شوند. البته در طی این ۱۵ سالی که از آغاز طرح مسکن مهر می گذرد، با هر تغییری در دولت، امیدواری ها بالاتر می رود اما تا به امروز که اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده و هنوز هم طرح مسکن مهر تکمیل نشده است. با توجه به عظمت و بزرگی طرح نهضت ملی مسکن، اصلاً بعید نیست که این طرح نیز به سرنوشت مسکن مهر دچار شود.

دیدگاه ها غیرفعال است