تحویل واحد مسکونی به ساکنان اطراف گود حصارک

تحویل واحد مسکونی به ساکنان اطراف گود حصارک

مدت هاست که ساکنین گود حصارک شهر کرج، با دردسرهای زیادی همراه بوده اند. حالا قرار شده است که فروشگاه رفاه این منطقه به ساکنین اطراف گود حصارک، واحد مسکونی تحویل دهد.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرده است که برای اطمینان از وفای به عهد این مجموعه، قرار شده که تضامین قانونی از فروشگاه رفاه گرفته شود تا به تعهدات خود عمل کند و بتوان هر چه زودتر، این پرونده را مختومه اعلام کرد.

این پرونده که مدت هاست ساکنان این منطقه را درگیر کرده به گودبرداری فروشگاه رفاه برمی گردد. این فروشگاه، زمینی را در حوالی حصارک خریداری کرد و پس از گودبرداری، متوجه شدند که بسیاری از واحدهای آن اطراف، در برابر این پدیده غیر ایمن هستند و ممکن است دچار ریزش شوند.

به همین دلیل، ساکنان مکلف شدند که واحدهای مسکونی خود را تخلیه کنند اما نکته این جاست که فروشگاه رفاه تا به امروز در اجرای تعهدات خود برای اختصاص مسکن به ساکنین، کم کاری کرده است.

محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبری شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که فروشگاه مزبور، حالا می خواهد تفاهمنامه ای با شهرداری کرج امضا کند و بر اساس آن، پروانه ساختمانی این مجموعه را تغییر دهد.

اسدیان خاطرنشان کرد که قبل از این، مجموعه ی مزبور کلا ۲ طبقه تجاری با پارکینگ داشته است. اما حالا درخواست کرده که تعداد طبقات آن ۹ طبقه شود. دو طبقه تجاری، هفت طبقه مسکونی و ۴ طبقه پارکینگ!

سطح اشغال این مجموعه نیز ۴۰ درصد خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت:

در این محدوده با ممنوعیت بلندمرتبه سازی رو به رو هستیم. به همین دلیل و بر اساس بررسی های صورت گرفته، قرار شد که فروشگاه رفاه در ۶ طبقه و با سطح اشغال ۶۰ درصد ساخته شود.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه ی صحبت های خود تصریح کرد که لایحه ی این توافق به شورای شهر ارسال شده است و قرار است که جزئیات دقیق تر آن در کمیسیون های تخصصی بررسی شود.

وی خاطرنشان ساخت که شهرداری تهران سودی از این لایحه نمی برد. چرا که هزینه ی صدور پروانه ساخت و عوارض را از مجموعه ی رفاه دریافت نمی کند. بلکه تنها مبلغی که دریافت می شود، قدرالسهمی از واحدهای مسکونی مجتمع مزبور می باشد.

محمد اسدیان همچنین تاکید کرد که طرح مورد نظر فروشگاه رفاه، طرح کلید به کلید است. به این معنی که فروشگاه رفاه به ازای هر یک از خانه های تخلیه شده در محدوده ی گود حصارک، یک واحد مسکونی به ساکنان آن تحویل دهد.

وی اذعان داشت که در میان ساکنان حوالی گود حصارک، ابهامات زیادی در خصوص طرح کلید به کلید وجود دارد و خیلی ها نمی دانند که ارزش، متراژ و قیمت واحدهایی که قرار است تحویل بگیرند، چقدر خواهد بود.

اسدیان اعلام کرد که در صورتی که ابهامات موجود در خصوص نحوه ی تحویل واحد قبلی و واگذاری واحد جدید، رفع شود، این اقدام می تواند بسیار مثبت باشد و معضل کنونی را برطرف کند. از سوی دیگر، منافع ساکنان را نیز تامین خواهد کرد.

این مقام مسئول در انتهای سخنان خود دوباره تاکید کرد که فروشگاه رفاه باید تضامین قانونی عرضه کند تا نتواند از زیر بار تعهدات خود شانه خالی نماید. تاخیر در اجرای این تعهدات به هیچ وجه جایز نیست و باید خیلی زود، پرونده ی گود حصارک را بست!

کمتر از یک ماه پیش، فرماندار کرج اعلام کرد که ساکنان این گود باید هرچه سریع تر این محل را تخلیه کنند تا فاجعه ای شبیه به متروپل یا پلاسکو رخ ندهد. اما از آن جایی که بیشتر ساکنان توان پرداخت اجاره و رهن خانه های جدید را ندارند، فروشگاه رفاه متعهد شد که تا زمان مشخص شدن تکلیف این خانه ها، به ازای هر واحد، ۱۵۰ میلیون تومان در نظر بگیرد تا ساکنان بتوانند خانه ای را رهن و اجاره کنند.

فرمانداری و شهرداری تهران به فروشگاه رفاه، مهلت ۲ هفته ای دادند که هرچه سریع تر، این اقدامات را انجام دهد اما با گذشت نزدیک به یک ماه، هنوز هم تکلیف ساکنان این بخش روشن نیست. خطرات مربوط به گودبرداری غیرایمن، همچنان ساکنان حوالی گود حصارک را تهدید می کند.

دیدگاه ها غیرفعال است