تحول در شهرداری تهران؛ از افزایش بودجه تا ساخت بزرگترین شهرک مسکونی

تحول در شهرداری تهران؛ از افزایش بودجه تا ساخت بزرگترین شهرک مسکونی

زاکانی: تهران به بزرگترین شهرک مسکونی کشور تبدیل می‌شود، بودجه شهرداری 5.5 برابر شد


علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرد که پروژه مسکن پرسنل سازمان شهرداری، با قدرت در حال پیشروی است و تلاش ها بر این است که به بزرگترین شهرک کشور تبدیل شود. وی تاکید کرد که تمام سرانه های لازم برای تکمیل این شهرک را تامین می کنند و آن را به عنوان الگوی شهرک سازی در کل کشور بدل می سازند.

به گزارش پرشین سازه ، شهردار تهران به رویکرد تحولی ششمین دوره مدیریت شهری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که اتفاقات تحولی زیادی در شهر تهران رخ خواهد داد. بیش از ۲۳۸ سال است که تهران پایتخت ایران می باشد و سازمان شهرداری به دنبال تحولات چشمگیری است که بنیان های شهر را به سوی استحکام ببرد.

همچنین باید رویکردی دنبال شود تا خدمات عمومی در دسترس همگان قرار بگیرد و عدالت در این راستا اجرا گردد. علیرضا زاکانی به لزوم ایجاد محیطی مناسب برای زندگی انسان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که در مدیریت این کلانشهر، تلاش شده که اصل، مردم باشند.

وی بار دیگر تاکید کرد که صاحبان اصلی شهر، مردم هستند و نوکری مردم، افتخار ماست. ایشان تاکید کرد که اگر به دنبال تحول در پایتخت هستیم، باید مدیریت شهری را جدی گرفت. در طی این سال ها باید تلاش ها به سمتی می رفت که شهرداری به یک نهاد خدمتگزار تبدیل شود و آن را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ آماده ساخت.

باید تحولی در شهرداری ایجاد شود که در نهایت، شهر، شهروندان و مدیریت شهری به الگوی دیگران تبدیل گردد. علیرضا زاکانی در ادامه به کارنامه سه ساله خود به عنوان شهردار تهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که این کارنامه به همت کارکنان زحمتکش شهرداری رقم خورده است.

وی در ادامه صحبت های خود تاکید کرد:

خیلی از افراد وقتی در جریان دستاوردهای شهرداری قرار می گیرند، آن ها را قابل توجه می دانند. به عنوان مثال، اخیراً ۲۵ نماینده مجلس از صبح تا ظهر، به بازدید از پروژه های فعال ما پرداختند و بیشترشان اعلام کردند که این بازدید، نگاهشان را به حوزه مدیریت شهری تغییر داده است.

شهردار تهران اعلام کرد که خیلی از افراد، گزارش های موجود در حوزه دستاوردهای عمرانی، مالی، حمل و نقل، خدمات شهری و…را غیرقابل باور دانسته اند. یکی از نکات جالب توجه اینجاست که در سال ۹۹، فقط ۲۷ همت تحقق بودجه وجود داشت اما حالا این بودجه به ۱۵۱ همت رسیده است. به این معنی که در طی ۴ سال، بودجه تحقق یافته ۵.۵ برابر شده است.

در سال گذشته نیز، ۷۵.۹ همت مصوبه بودجه بود که در نهایت ۱۱۰ همت ثبت شد. همین رشد جالب توجه است که برای عده ای باورنکردنی می باشد.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که مردم باید با دستاوردهای حوزه مدیریت شهری آشنا شده و چنین اخباری به گوش آن ها برسد. وی تصریح کرد که تا به امروز، در تبیین دستاوردهای شهرداری تهران، کوتاهی صورت گرفته و از این به بعد، رویه مزبور تغییر خواهد کرد. افکار عمومی باید در جریان دستاوردهای شهرداری تهران قرار بگیرد.

مثلاً موفقیتی که در حوزه حمل و نقل به دست آمده، بی نظیر است. تمام بودجه هایی که تخصیص پیدا کرده، به جز هزینه های رایج برای تکمیل ۴ خط جدید متروی تهران بوده است. نکته جالب توجه اینجاست که مدل تامین مالی این ۴ خط جدید مترو فرق دارد. علاوه بر این، ثبت سفارش وسایل نقلیه جدید انجام شده و به زودی شاهد ورود این ناوگان حمل و نقل عمومی به شهر خواهیم بود.

شهردار تهران در ادامه به تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل شهرداری تهران پرداخت و خاطرنشان ساخت که یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت سازمان در مدیریت شهری، مسئولیت پذیری کارکنان آن است. به عنوان مثال، این سازمان هیچوقت از پرداخت بدهی های خود شانه خالی نکرده! این در حالیست که خیلی از بدهی های تسویه شده، بیش از ۲۰ سال قبل ایجاد شده بودند.

وی به این نکته اشاره کرد که بانک شهر در شرف ورشکستگی بود اما با تسویه بدهی ها، این بانک از این بحران به سلامت عبور کرد. نسبت کفایت سرمایه این بانک، بیش از منفی ۱۹ درصد بود که بعد از تلاش های سازمان، امروز به مثبت ۳ درصد رسیده است. در سال گذشته نیز، بانک شهر بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان سود کرد و سود پیش بینی شده این بانک در سال جاری نیز، ۱۳ همت است.

متاسفانه در سال های گذشته، نگاه قلک طور به بانک شهر وجود داشته و در طی این سه سال، تلاش شده که این نگاه از بین برود. با همت مدیران شهری، حالا امکانات این بانک برای خدمت رسانی به مردم احیاء شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است