بررسی قیمت رهن و اجاره در شهرک غرب

بررسی قیمت رهن و اجاره در شهرک غرب

گرانترین رهن و اجاره تهران در شهرک غرب؛ واحد 200 متری 1 میلیارد رهن و 170 میلیون اجاره!


تقریبا هیچ منطقه ای از تهران نیست که با موج گرانی اجاره بهای مسکونی مواجه نشده باشد اما برخی از این مناطق و محله ها، عملاً غیرقابل دسترس شده اند و بسیاری از افراد، حتی توان فکر کردن به اجاره های این مناطق را ندارند. شهرک غرب که در شمال غرب پایتخت واقع شده، یکی از همان محله هایی است که اجاره واحد مسکونی در آن به رویا تبدیل شده است، چه برسد به خرید آن!

به گزارش پرشین سازه ، این محله خوش نشین مدت هاست که به نقطه ای مناسب برای سکونت طبقه مرفه تهرانی تبدیل شده و خیلی از خانواده ها به دلیل دسترسی خوب و سطح امکانات مناسب در آن سکنی گزیده اند. سوال اینجاست که رهن و اجاره یک واحد ۱۰۰ متری در محله شهرک غرب به چه میزان بودجه احتیاج دارد؟

اجاره واحد ۱۰۰ متری در شهرک غرب

گشت و گذاری کوتاه در این محله، به خوبی شما را با محدوده قیمت اجاره مسکن آشنا می کند. مثلا یک واحد ۱۰۰ متری که در سال ۹۳ ساخته شده و به طور کامل، بازسازی در آن صورت گرفته، با ودیعه ۵۰۰ میلیون و ماهانه ۴۰ میلیون تومان اجاره، آگهی شده است. واحد مزبور دارای ۲ اتاق خواب می باشد و بر اساس اطلاعاتی که مالک در آگهی درج کرده، این واحد رو به آفتاب است و چشم انداز خوبی هم دارد.
لازم به ذکر است که قیمت اجاره مسکن در کوچه و خیابان های مختلف شهرک غرب کاملا متفاوت است. مثلا در بلوار دادمان، یک واحد ۱۰۰ متری که امکانات خاصی هم ندارد با ودیعه ۴۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهیانه ۴۰ میلیون، آگهی شده است. این واحد فاقد آسانسور است اما در طبقه اول واقع شده!

در خیابان فلامک نیز می توانید واحدهای لوکس تر و گران تری پیدا کنید. یک واحد ۱۰۰ متری که در سال ۱۴۰۰ ساخته شده، اجاره ۶۲ میلیون تومانی دارد. ناگفته نماند که رهن این خانه نیز ۷۰۰ میلیون است. واحد مزبور در طبقه سوم واقع شده و دارای ۲ اتاق خواب می باشد. در کنار امکانات معمولی، این ساختمان مجهز به روف گاردن و لابی نیز هست.
این محله پر از واحدهایی است که متراژی بیش از ۱۰۰ متر دارند. بنابراین یافتن خانه های نقلی در شهرک غرب، کار سختی است. اجاره یک واحد ۱۰۵ متری که در برج های معروف شهرک غرب واقع شده، ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۵۰ میلیون اجاره لازم دارد. این واحد در طبقه چهارم واقع شده و سال ساخت آن به ۹۳ برمی گردد. امکانات این واحد تکمیل است.
مالک یک واحد دیگر که در خیابان فلامک شمالی واقع شده و ۱۱۰ متر دارد، ماهانه ۵۵ میلیون اجاره می خواهد. مبلغ رهن این واحد نیز ۵۰۰ میلیون تومان است. واحد مزبور ۶ سال ساخت است و در طبقه ۴ واقع شده! همچنین این واحد ۱۱۰ متری دارای ۲ اتاق خواب است و امکانات خوبی دارد.

با جستجویی کوتاه در محله شهرک غرب می توانید با موارد مشابه زیادی برخورد کنید. یک واحد ۱۰۱ متری که فاقد پارکینگ است با مبلغ ۳۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۵۷ میلیون اجاره، آگهی شده است. یک واحد دیگر ۱۱۰ متری که دارای امکاناتی همچون جکوزی، سونا، سالن ورزش و…است، با ودیعه ۳۰۰ میلیون و ماهانه ۴۰ میلیون تومان ارائه شده است.
اگر به دنبال واحدهایی در برج های معروف شهرک غرب هستید، احتمالا باید سری به برج هرمزان بزنید. یک واحد ۱۱۰ متری با ۳۰ سال سن، ودیعه ای برابر با ۵۰۰ میلیون تومان دارد. البته برای اجاره این واحد، باید ماهانه ۵۴ میلیون تومان هزینه کنید. این ساختمان مجهز به زمین بازی کودکان و بزرگسالان نیز هست.

واحدهایی که بیش از ۱۵۰ متر هستند نیز در شهرک غرب، به فراوانی یافت می شوند. البته که رهن و اجاره این واحدها بسیار بالاست و معمولاً از توان مالی طبقات متوسط جامعه خارج است. یک واحد ۱۶۰ متری در برج اریکه که نوساز و کلیدنخورده است، با مبلغ ۴ میلیارد تومان رهن کامل اجاره داده می شود. واحد مزبور دارای ۳ اتاق خواب است و امکانات خوبی دارد.
یک واحد بزرگ متراژ ۱۹۵ متری دیگر در مهستان، ماهانه ۹۰ میلیون تومان اجاره دارد. همچنین ودیعه این واحد نیز ۱ میلیارد تومان می باشد. واحد مزبور دارای تمام امکانات است و فول بازسازی شده می باشد. لازم به ذکر است که واحد مزبور در طبقه اول واقع شده است.
یک واحد ۱۷۱ متری دیگر در برج هرمزان که به طور کامل بازسازی شده، با قیمت ۱ میلیارد رهن و ماهانه ۸۵ میلیون اجاره، آگهی شده است. واحد مزبور دارای ۳ اتاق خواب می باشد و تمام امکانات رفاهی را داراست.
در نهایت، یک واحد ۲۰۰ متری با مبلغ ۱۷۰ میلیون اجاره و رهن ۱ میلیاردی در برجی ۱۵ طبقه آگهی شده است. واحد مزبور نیز دارای امکاناتی همچون سالن ورزشی و…است.
به طور کلی، اجاره نشینی در این محله برای تمام شهروندان مناسب نیست و هزینه زیادی خواهد داشت. البته قیمت هر واحد با توجه به کوچه، طبقه، متراژ، امکانات و حتی شرایط طرفین معامله تعیین می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است