اندیشه؛ جایگزینی مقرون به صرفه برای اجاره در تهران

اندیشه؛ جایگزینی مقرون به صرفه برای اجاره در تهران

اندیشه؛ مقصد جدید تهرانی‌ها برای اجاره مسکن


بارها اعلام شد که به دلیل گرانی بیش از حد اجاره مسکن در تهران، خیلی از شهروندان پایتخت به حواشی و شهرهای اقماری روی آورده اند. این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی منجر به گرانی اجاره در این شهرها نیز شده است. شهر اندیشه یکی از همان شهرهایی است که از همسایگی با تهران، خیر چندانی ندیده و در طی سال های گذشته با افزایش قیمت اجاره مسکن رو به رو شده است.

به گزارش پرشین سازه ، دسترسی نزدیک به تهران و قیمت های مناسب تر نسبت به مناطق مرکزی پایتخت باعث شده که این شهر به یکی از محبوب ترین مقاصد شهروندان تهرانی برای یافتن خانه تبدیل شوند.

بررسی ها نشان می دهد که هزینه رهن کامل یک واحد مسکونی در اندیشه، ۶ الی ۸.۵ میلیون به ازای هر متر مربع است. به عبارت دیگر، رهن کامل یک واحد ۵۰ متری حدود ۳۰۰ الی ۴۲۵ میلیون تومان خواهد بود.

همچنین اجاره هر متر مربع مسکن در شهر اندیشه، هزینه ای برابر با ۱۷۵ الی ۲۵۰ هزار تومان خواهد داشت. البته این اعداد و ارقام به شکل میانگین بیان شده اند و ممکن است که یک واحد مسکونی با توجه به سن، امکانات و محله، قیمت متفاوت تری داشته باشد.

واقعیت اینجاست که صرف نظر از نزدیکی به شهر تهران، یکی دیگر از مزیت هایی که اندیشه را به مقصد محبوبی میان تهرانی ها تبدیل کرده، آب و هوای خوب است. به این ترتیب، شهروندان تهرانی در این شهر خانه خریده یا اجاره می کنند و هروقت که هوس سر زدن به تهران را پیدا کردند، به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و خود را به تهران می رسانند. بنابراین طبیعی است که به نقطه ای ایده آل برای یافتن خانه تبدیل شود.

بخش زیادی از کارمندان و کارگرانی که در تهران مشغول هستند اما نمی توانند هزینه اجاره مسکن در پایتخت را بپردازند، شهر اندیشه را برای زندگی انتخاب می کنند.

علاوه بر تمام این مزیت ها، مهم ترین مسئله قیمت مناسب تر مسکن اجاره ای در این شهر است. شما می توانید با بودجه ای محدود، یک واحد نسبتاً مناسب و با امکانات برای خود رهن و اجاره کنید. مخصوصاً اگر در فاز ۱ اندیشه واحدی پیدا کنید، قطعا برایتان مناسب تر خواهد بود؛ چرا که دسترسی خیلی خوبی به تهران دارد.

مزید بر آن، فاز ۱ اندیشه دارای امکانات رفاهی بیشتری از جمله مراکز خرید، درمانگاه و بیمارستان، مراکز آموزشی و تفریحی می باشد که طبیعتا برای سکونت خانواده ها مناسب تر است.

حالا سوال اینجاست که قیمت رهن و اجاره مسکن در قیاس با تهران چگونه است؟ بررسی آگهی های آنلاین اجاره مسکن اندیشه نشان می دهد که رهن کامل یک واحد ۶۰ متری در فاز یک اندیشه، حدود ۳۵۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. مثلاً یک واحد ۱۱۰ متری که دو سال از ساخت آن می گذرد و دارای ۳ اتاق خواب می باشد، با قیمت ۷۰۰ میلیون ودیعه و ماهانه ۱ میلیون اجاره آگهی شده است.

اگر به دنبال واحدهای بزرگ تری هستید، باز هم می توانید موارد خوش قیمتی پیدا کنید. مثلا یک واحد ۱۵۰ متری که سه سال از ساخت آن گذشته و دارای ۳ اتاق خواب است، با قیمت ۱ میلیارد تومان رهن و ماهانه شش میلیون اجاره، ارائه شده است.

یک واحد ۱۴۵ متری دیگر که دارای سه اتاق خواب است و هشت ساله می باشد نیز با همین قیمت ارائه شده!

واحدهای کوچک متراژ، قیمت مناسب تری دارند. مثلا یک واحد ۷۳ متری که هشت سال سن دارد و دارای ۲ اتاق خواب می باشد، با قیمت ۳۳۰ میلیون رهن و ماهانه ۲.۸ میلیون اجاره، آگهی شده است.

طیف واحدهای استیجاری در اندیشه به همین موارد ختم نمی شود. شما می توانید به سادگی یک واحد کوچک متراژ ۵۰ متری را هم در این شهر پیدا کنید که با قیمت مناسبی عرضه شده است.

در فاز یک اندیشه، می توان واحدی ۵۰ متری را با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ۴ میلیون اجاره، قولنامه کرد. این واحد دارای ۱ اتاق خواب است و هشت سال از ساخت آن می گذرد.

یک واحد ۶۰ متری دیگر در همین فاز نیز با قیمت ۱۵۰ میلیون ودیعه و ماهانه ۹ میلیون اجاره، آگهی شده است. این واحد ۷ ساله، دارای یک اتاق خواب می باشد.

آپارتمان دیگری در همین فاز با قیمت ۳۵۰ میلیون رهن و ماهانه ۴ میلیون اجاره آگهی شده است. این واحد ۸۲ متر دارد و چهار سال از ساخت آن می گذرد. همچنین دارای ۲ اتاق خواب و امکانات معمولی می باشد.

به طور کلی، قیمت رهن و اجاره مسکن در فاز ۱ اندیشه نسبت به خیلی از مناطق مرکزی تهران، مناسب تر است. به همین دلیل است که خیلی از کارمندان و شاغلان تهرانی برای سکونت، این شهر کوچک اما خوش قیمت و خوش آب و هوا را ترجیح می دهند.

دیدگاه ها غیرفعال است