آپارتمان‌های ۴۰ متری در غرب تهران

آپارتمان‌های 40 متری در غرب تهران

گرانی مسکن در غرب تهران؛ زوج‌های جوان از بازار مسکن حذف شدند!


خرید یک واحد کوچک متراژ هم حالا به یک آرزو و رویا تبدیل شده است. پیش از این، واحد زیر ۱۰۰ متر بیشتر به درد زوج های جوان خانه اولی می خوردند و بیشترین مخاطب این واحدها، همین زوج ها بودند اما در حال حاضر، این روال تغییر کرده و زوج های جوان که بازار مصرفی مسکن خارج شده اند. خرید و فروش واحدهای کوچک متراژ نیز به دست دلالان و سرمایه گذاران افتاده است.

به گزارش پرشین سازه ، گرچه غرب تهران محل ساخت واحدهای بزرگ متراژ است اما با کمی جستجو در محله هایی مثل جنت آباد، کوی فردوس، پونک و حتی شهرک غرب می توانید واحدهای ۴۰ متری پیدا کنید. البته قیمت این واحدها بسیار بالاست و برای کسانی که بودجه ی کمی دارند، موارد مناسبی محسوب نمی شوند.

یکی از ارزان ترین محله های غرب تهران، جنت آباد جنوبی است که اتفاقاً به دلیل همین ارزانی، یکی از پررونق ترین محله های تهران از لحاظ بازار خرید و فروش مسکن به حساب می آید. قیمت یک واحد ۴۰ متری که ۱۵ سال از ساخت آن می گذرد، ۵ میلیارد تومان است. واحد مزبور امکانات خاصی ندارد و در یک کوچه معمولی واقع شده است.
با همین سرمایه در محله ی پونک، می توانید یک واحد قدیمی تر را بخرید. یک واحد ۲۱ ساله ۴۰ متری با قیمت ۵ میلیارد تومان آگهی شده است. پونک از محله های لوکس نشین غرب تهران است که به دلیل شرایط محیطی بسیار خوب، محبوب بسیاری از مستاجران و مالکان شده است. خیابان های عریض و طویل، دسترسی به امکانات رفاهی و… باعث شده که در طی ۱۵ سال گذشته، قیمت مسکن در پونک با رشد خیلی خوبی مواجه شود و به یکی از محبوب ترین محله های تهران برای خرید سرمایه ای تبدیل شود.

اگر مشکلی با زندگی در غربی ترین بخش تهران ندارید، محله چیتگر و در نزدیکی دریاچه خلیج فارس، می تواند گزینه های مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. مثلا یک واحد ۴۰ متری نوساز در این محله با قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این قیمت کاملاً استثنایی است و کمتر می توان موارد مشابه آن را پیدا کرد. ناگفته نماند که در منطقه ۲۲ تهران، یافتن واحدهای کوچک متراژ نیز بسیار سخت است.
در محله ستارخان که یکی از محله های قدیمی تهران محسوب می شود و امکانات خیلی خوبی دارد، می توانید یک واحد ۴۰ متری را با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کنید. آپارتمان مزبور در سال ۸۷ ساخته شده است، به این معنی که بیش از ۱۵ سال سن دارد.
باورنکردنی است اما وضعیت قیمت ها در محله مرزداران که یکی از بهترین محله های غرب تهران به حساب می آید، به شدت وخیم شده! یک سوئیت ۳۰ متری که ۲۲ سال پیش ساخته شده، با قیمت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شده است. سوئیت مزبور فاقد اتاق خواب و دیگر امکانات است.

حتی در محله های غربی تری مثل تهرانسر که پیش از این قیمت ملکی پایینی داشتند نیز، دیگر نمی توان واحدهای ارزان قیمت پیدا کرد. مثلا یک واحد ۴۰ متری در محله تهرانسر با قیمت ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد ۱۹ سال سن دارد.
در یکی دیگر از کوچه های تهرانسر، یک واحد ۴۰ متری با قیمت ۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان عرضه شده است. این واحد نیز ۱۶ سال پیش ساخته شده و عملاً به نوسازی احتیاج دارد.
اگر به دنبال واحدهایی ارزان تر هستید که با بودجه شما تناسب داشته باشند، چاره ای جز رفتن به شهرهای غربی اطراف تهران ندارید. مثلا در شهر اندیشه می توان واحدهایی خوش قیمت پیدا کرد که برای زوج های جوان، گزینه ای مناسب تر هستند.
یک واحد ۴۰ متری در شهر اندیشه که سه سال پیش ساخته شده، با قیمت ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. البته تمام واحدهای این شهر گران نیستند و می توان قیمت های مناسب تری هم پیدا کرد. مثلا یک واحد ۴۰ متری که در سال ۹۷ ساخته شده، با قیمت ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان آگهی شده است. واحد مزبور دارای ۱ اتاق خواب می باشد و امکانات آن معمولی است.
غرب تهران به عنوان یکی از پر رونق ترین محله ها از لحاظ معاملات مسکن، گزینه های بسیار زیادی را به متقاضیان مصرفی و سرمایه ای پیشنهاد می کند. از آن جایی که قدرت خرید بسیاری از افراد پایین آمده، محبوبیت واحدهای نقلی و ریزمتراژ چند برابر شده است. به همین دلیل است که دوباره واحدهای ۴۰ متری و ۵۰ متری روی بورس آمده اند و معاملات آن ها چند برابر شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است