۵ آجر نما مورد تأیید شهرداری و نظام مهندسی

زیبا سازی شهر جزو وظایف شهرداری‌هاست، نمای ساختمان نیز از زمره زیبایی های شهر می باشد. شهری زیبا با نماهای زیبا دلنشین تر از شهری با نماهای نا مأنوس و بدترکیب است. در کنار زیبایی کیفیت آجر نیز بسیار مهم است و تأیید کیفی و نوع آجر نیز از وظایف نظام مهندسی است.
شهرداری‌های مناطق واحدی دارند به نام کمیته نما که طرح ارائه شده توسط سازنده ساختمان در این کمیته مطرح میشود و پس از تأیید توسط سازنده اجرا می‌گردد.
این روال تعریف شده بسیار به زیبایی و تنوع نما در شهر ومحله ها کمک می‌کند. ۵ آجر نما زیبا و مورد تأیید شهرداری‌ها (خصوصا شهرداری تهران) به شرح زیر خدمتتان ارائه می‌گردد:

انواع آجر انگلیسی

آجر انگلیسی یا سمیرم

آجر سمیرم یکی از آجرهای بسیار مقاوم با تنوع رنگ ازقرمز روشن تا جگری نزدیک به قهوه ای است. این آجر با سنگ ترکیب شده و نماهای ترکیبی بسیار زیبایی در سطح شهر خلق می‌کند به این دلیل بسیار مورد توجه سازندگان و معماران و طراحان خوش سلیقه می باشد.

  • آجرنما انگلیسی دارای ابعاد متنوع برای کاربردهای مختلف است ، سایز ۳۳*۷ یا ۳۱*۷ این سایزها بسیار پرکاربرد و پرطرفدار هستند و امکان کارکردن در نمای ساختمان به شیوه های مختلف را به شما می‌دهد.
  • سایز ۶۰*۱۰ یا ۵۰*۱۰ که به تایل معروف است این سایز به دلیل بزرگی ابعاد نسبت به آجر نمای پلاک سمیرم ، سرعت کار را افزایش داده ودر طراحی ها بدون بند ویا یکطرف بند کار می‌شود.
  • سایزهای کوچکتر این آجر نیز تولید میشوند سایزهایی مثل ۲۰*۵.۵ و ۲۶*۵.۵ که این سایزها نیز در طراحی های نما استفاده می‌شوند.
  • سایز دیگر که به زیبایی نما بسیار کمک میکند آجر ال انگلیسی است که برای دور پنجره و کنجها بسیار استفاده می شود سایز ۱۰*۲۰*۷ یا ۱۰*۲۰*۵.۵ که به آن آجر ال سمیرم نیز گفته می‌شود.
  • آجر کامل انگلیسی برای دیوارچینی و آجر های انگلیسی رستیک با طرحهای خیره کننده و ظاهری نامرتب میتواند زیبایی وصف نشدنی به نماهای بدهد.

انواع آجر قزاقی

آجر قزاقی سنتی

آجر قزاقی با ظاهری سنتی بسیار مورد توجه شهرداریها است این آجر به دلیل سنتی بودن در فرهنگ شهرسازی ایرانی بسیار مرسوم است آجر سنتی قزاقی دارای ۴ کد رنگ است.

  • آجر قزاقی قرمز
  • آجر قزاقی زرد
  • آجر قزاقی گلبهی یا پوست پیازی
  • آجر قزاقی سنتی ابلق

آجر قزاقی به قدری در زیبا سازی شهری نقش دارد که بیشتر ایستگاههای مترو شهرداری در تهران با این آجر زیبا شده اند و یا در برخی مناطق قدیمی تهران برای زیباسازی شما موظف به کارکردن با آجر قزاقی سنتی هستید و غیر از آجر قزاقی سنتی اجازه استفاده از آجر دیگر را ندارید.
آجر قزاقی سنتی با رنگهای دلنشین و زیبایی غیر قابل وصف در نمای ساختمان از استحکام لازم نیز برخوردار است و شما به راحتی و با خیال راحت از استحکام و مقاومت این آجر میتوانید در نمای ساختمان استفاده نمایید.
ابعاد آجر قزاقی بسیار متنوع است و از آجرهای پلاک رستیک با سایز ۲۰*۵.۵ گرفته تا آجرهای لب قاشقی ، کف سنتی و…. ابعادهای بسیار متنوع که میتوانید به آدرس سایتی که در انتهای این مطلب داده شده مراجعه و تمامی مدلهای این آجر زیبا را ملاحظه فرمایید.

آجر شاموتی

آجر شاموتی جزو آجرهایی است که زیبایی در کنار کیفیت و استحکام از نشانه های بارز این آجر شگفت انگیز است. آجر شاموتی در ابتدا برای کوره های صنعتی ذوب مواد تولید شده است. آجر شاموتی با طیف رنگی از زرد تا پرتقالی تیره در دمای بالای ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد در کوره ها پخته میشود استفاده از آجری با این مقاومت و استحکام ساختمان شما را تا آخر عمر با یک آجر زیبا و مقاوم گارانتی میکند.این آجر نیز مانند آجر انگلیسی دارای ابعاد متنوع است و برای اطلاع از تنوع ابعاد میتوانید متن آجر انگلیسی در رابطه با ابعاد را مطالعه بفرمایید. آجر شاموتی را میتوان در سردترین نقاط تا گرمترین مناطق جنوب ایران استفاد ه کرد. آجر شاموتی با زیبایی خود میتواند شما را در طراحی ها شوکه کند.

انواع آجر نسوز نما

آجر نسوز نما

آجر نسوز نما به آجرهای نسوزبا رنگبندی‌های متنوع اطلاق می‌شود از جمله این آجرها در پایین اشاره شده است :

  • آجر نسوز سفید: آجر نما سفید با رنگبندی متنوع از سفید شیری پرخال تا سفید صدفی کم خال تولید میشود و جایگزین مناسبی از نظر سایز و زیبایی و قیمت با سنگ است. آجر سفید دارای استحکام مناسب و طیبایی در نما است ، رنگ سفید رنگ پایه در طراحی است و قابلیت ست شدن با الباقی متریالهای نما را دارد. ابعاد این آجر از پلاک ۳۱*۷ تا تایل ۶۰*۱۰ هست. آجر سفید گزینه مناسب سخت پسندان است.
  • آجر نسوز طوسی: آجر نسوز طوسی با رنگ خنثی و یکدست خود دست شما را در طراحی باز میگذارد تا بتوانید انتخاب طرحی زیبا در کنار مقاومت داشته باشید ابعاد این آجر نیز مانند آجر سفید است و از این آجر در مناطق مختلف با طیب خاطر میتوان استفاده کرد.
  • آجرنسوز قهوه ای: رنگ قهوه ای از طیف روشن تا تیره آن به شما امکان استفاده در طراحی های متنوع را میدهد رنگ طبیعی و مخملین آجر قهوه ای به شما امکان استفاده از آجری زیبا وبا مقاومت خوب را میدهد آجر قهوه ای نسوز یعنی آجر خاص در نمایی خاص با طراحی خاص.
  • آجر نسوز مشکی: آجر نسوز مشکی در نما نشانه قدرت و استحکام است شما با طراحی این آجر حداقل ریسک برای زیبایی نما را دارید. استفاده از آجر نسوز مشکی به شما امکان این را میدهد که بتوانید با ترکیب این رنگ خاص در نما قدرت رنگ طبیعی مشکی را به نمایش بگذارید ابعاد این آجر نیز همانند آجر طوسی و سفید است و امکان استفاده با متریالهای دیگر نما و ترکیب با رنگهای دیگر را دارد.

آجر چرمی

آجر چرمی یعنی نمای مدرن ، این آجر با رنگی یکدست و زیبا به شما نمایی مدرن و با کیفیت میدهد جذب آب این آجر از آجرهای نسوز کمتر است و کیفیت بالا به شما امکان استفاده در همه مناطق ایران را میدهد. تنوع رنگ از طوسی روشن و تیره و سفید تا مشکی را دارد ابعاد یکسان و دقیق آجرچرمی به شما امکان ایجاد طرحهای مدرن و زیبا را در نما میدهد. این آجر را میتوان بصورت دوغ آبی و ملاتی و یا چسبی کار کرد.

سخن پایانی

شرکت آجر ترنج با بهره‌گیری از پرسنل مجرب و ماشین آلات پیشرفته با کیفیت ترین آجرهای نما را تولید می‌کند. ضمنا تمامی آجرهای نما تولید شده در کارخانه آجر ترنج در طول تمام مراحل تولید کنترل کیفیت می شود که آجرنمایی با کیفیت به مشتریان تقدیم کنیم. برای مشاهده آخرین قیمت آجر نما در انواع مختلف به وب سایت آجر ترنج مراجعه کنید.
نشانی اینترنتی کارخانه آجر ترنج www.toranjbrick.comو آدرس شوروم: تهران، بزرگراه همت، خیابان سردار جنگل، ساختمان پویا، واحد ۱۴ می باشد. شماره تماس جهت ثبت سفارش: ۰۹۱۹۵۱۱۱۰۹۹ می باشد.

 

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پرشین سازه در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاه ها غیرفعال است