کم لطفی بانک ها به طرح نهضت ملی مسکن!

کم لطفی بانک ها به طرح نهضت ملی مسکن!

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که با وجود کم کاری هایی که از سوی بانک ها صورت گرفت، طرح نهضت ملی مسکن با قدرت ادامه می دهد و در حال حاضر، ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور ساخته شده و سرعت ساخت و ساز، شتاب بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش پرشین سازه ، مهرداد بذرپاش از طرح ها و پروژه های عمرانی استان البرز بازدید کرد و در طی این بازدید، خاطرنشان ساخت که نظام بانکی کشور، در قبال طرح نهضت ملی مسکن کم لطفی کرده و بر اساس قانون، به وظایفش عمل نکرده است.

وی همچنین از پروژه هایی نام برد که در استان البرز پیگیری می شوند. یکی از مهم ترین پروژه های استان، کنارگذر شمالی شهر کرج است که شرق را به غرب متصل می کند و بخش هایی از آن، در سفر استانی رئیس جمهور افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

از آن جایی که این مسیر، یکی از پر ترافیک ترین محورهای کشور است، بهره برداری از پروژه ی مزبور، بسیار اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی وعده داد که تا سال آینده، بخش های باقی مانده ی این محور نیز تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

یکی دیگر از محورهای صحبت های وزیر، پروژه های مسکونی استان البرز بود. به گفته ی ایشان، حدود ۴ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی در استان به بهره برداری رسیده اند.

وی اعلام کرد که حدود ۸۱۴ واحد از این تعداد، مربوط به واحدهای مسکن مهر شهر جدید مهستان بوده اند که بلاخره تکمیل شده و به زودی به متقاضیان خود تحویل داده می شوند.

این مقام مسئول اعلام کرد که در کنار پروژه های مسکن سازی، به تامین زیرساخت و روبنا نیز توجه ویژه ای شده است. در شهر جدید مهستان، پروژه هایی مثل تامین روشنایی معابر فاز ۴ و ۷ انجام شده است.

همچنین یک دبیرستان ۱۵ کلاسه نیز در این شهر تاسیس شده است. آقای وزیر اعلام کرد که مجموع هزینه های صورت گرفته برای پروژه های روبنایی شهر جدید مهستان، ۱ هزار میلیارد تومان شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد:

بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در قالب بافت فرسوده، ۱۱۰۰ واحد در قالب مسکن روستایی، ۸۱۴ واحد مسکن مهر در شهر جدید مهستان و ۱۱۴ واحد نیز از طرح نهضت ملی مسکن در استان البرز ساخته شده است.

وی تاکید کرد که مهمترین هدف وزارت راه و شهرسازی، تکمیل واحدهای مسکن مهر بود. به همین دلیل در سال جاری شاهد بودیم که ۴ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسید و به متقاضیان خود تحویل داده شد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت که تا پایان امسال، ۳ هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز تکمیل شده و تحویل داده می شود.

وی تصریح کرد که این واحدهای مسکن مهر در شهر جدید مهستان واقع شده اند و دلیل اصلی عدم تکمیلشان، نواقص و کسری هایی بوده است که تا به امروز برطرف نشده بودند. اما به همت دولت سیزدهم، این مشکلات در حال رفع هستند.

دولت سیزدهم کار خود را در حالی آغاز کرد که حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر، نیمه کاره باقی مانده بودند. اما دولت، در طی این دو سال موفق شد که بیش از ۱۰۸ هزار واحد مسکونی را در شهرهای مختلف تکمیل کرده و به مردم تحویل دهد.

بذرپاش تاکید کرد که با وجود مشکلات فراوان مسکن مهر، دولت سیزدهم مسئولیت و تعهدات دولت های پیشین را بر عهده گرفت و بخش زیادی از واحدها را تکمیل کرد. مسکن مهر، آورده ی متقاضی ندارد و وام بانکی و منابع عمومی بودجه نیز به آن اختصاص پیدا نکرده است. اما امروز شاهدیم که واحدهای زیادی در پردیس، پرند، مهستان و …به مردم تحویل داده شده اند.

مهرداد بذرپاش وعده داد که تا پایان دولت سیزدهم، پروژه ی مسکن مهر بسته شود.

وی در ادامه به موضوع تامین زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن پرداخت و تاکید داشت که با وجود کم کاری های نظام بانکی در خصوص این طرح، مسکن سازی با قدرت پیش می رود و تا به امروز، ۵۲ هزار هکتار زمین در کل کشور، تامین شده است که رکوردی بی سابقه محسوب می شود.

وزیر راه و شهرسازی، همچنین به رشد ساخت و ساز در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که در سال های ۹۸ و ۹۹، رشد ساخت و ساز منفی بوده و به ترتیب ۱۳ و ۱۵ درصد، کاهش رشد ساخت و ساز را شاهد بوده ایم. اما در شش ماه اول امسال، صنعت ساختمان سازی رونق پیدا کرده و ۳.۲ درصد رشد کرده است.

این نشان می دهد که صنعت ساختمان در حال جان گرفتن است و سرمایه گذاری در این بخش، بیشتر شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است