چند دفتر مشاوره املاک در پردیس، پلمپ شدند

چند دفتر مشاوره املاک در پردیس، پلمپ شدند

بخش زیادی از مسئولین اعتقاد دارند که گرانی مسکن و اجاره بها، به دلیل کارشکنی بنگاه داران است. در نتیجه در هفته های گذشته، هشدارهای مختلفی از سوی دولت به مشاورین املاک غیرمجاز ارسال شده بود که به زودی پلمپ خواهند شد.

حالا در اولین اقدام، چند بنگاه معاملات مسکن در شهرستان پردیس پلمپ شده اند تا دولت، هشدار خود را اجرایی کرده باشد.

به گزارش پرشین سازه ، داغ ترین خبر امروز حضور نمایندگانی از بازرسی اصناف، رئیس اتحادیه املاک شهرستان پردیس و رئیس تعزیرات خکومتی شهرستان های شرق استان تهران برای پلمپ کردن چند بنگاه متخلف در شهرستان پردیس بود.

این بنگاه های متخلف که فاقد مجوز بودند، ضمن بازرسی شناسایی شده و برای پلمپ آن ها اقدام شد.

البته تخلفات برخی از این بنگاه داران به نداشتن مجوز خلاصه نمی شد و تخلفات دیگری نیز در کارنامه ی آن به چشم می خورد. اما اصلی ترین دلیلی که گشت های شناسایی برای پلمپ کردن این دفاتر معاملات املاک عنوان کردند، فعالیت بدون مجوز این بنگاه داران بود.

این موضوع مدت هاست که مطرح شده و به بنگاه داران مختلف، هشدارهای لازم داده شده است که هر چه سریع تر اقدام به دریافت مجوز قانونی نمایند.

در روزهای گذشته نیز، گشت های شناسایی بنگاه های املاک فاقد مجوز در شهر پردیس، اخطارهای لازم را داده بودند و بنابر ماده ۲۷ قانون نظام صنفی، به این افراد اعلام شد که در مهلتی ۱۰ روزه، اقدام به تشکیل پرونده برای دریافت مجوز نمایند.

اما از آن جایی که این بنگاه داران نسبت به هشدارهای داده شده، بی توجهی کرده اند؛ امروز با حضور برخی از مسئولین شهری، این دفاتر پلمپ شدند.

بعد از پلمپ کردن برخی از این دفاتر معاملات مسکن، مسئولین هشدار دادند که از این به بعد، گشت های شناسایی در نقاط مختلف استان فعال خواهند بود و به شناسایی واحدهای غیرمجاز می پردازند.

یکی از اصلی ترین دغدغه های بنگاه داران مجاز این است که خیلی از مشاورین، بدون این که مجوز فعالیت داشته باشند، اقدام به درج آگهی در پلتفرم های آگهی مسکن می کنند و جلوی فعالیت موثر آن ها را گرفته اند.

قیمت سازی های مختلفی که توسط این بنگاه داران غیرمجاز صورت می گیرد نیز، بخش دیگری از دلیل سخت گیری دولت بوده است. در حال حاضر، برخی از این بنگاه داران غیرمجاز، برای شکستن بار روانی قیمت ها، نرخ های خارج از عرف برای املاک خود تعیین می کنند.

در برخی مواقع، حتی خانه ای هم وجود ندارد و آگهی های مزبور، صرفا برای بالا بردن قیمت منطقه، درج می شود.

برخی دیگر از مشاوران املاک، از صدور کد رهگیری اجتناب می کنند و برای صدور آن، خواستار پرداخت مبلغ اضافه می شوند. صرف نظر از این که سامانه ای برای ثبت آنلاین معاملات اجاره به شکل رایگان راه اندازی شده است، صدور کد رهگیری رایگان می باشد و طرفین معامله، نباید مبلغی پرداخت کنند.

در صورتی که با چنین تخلفاتی از سوی مشاوران املاک مواجه شدید، توصیه می کنیم حتما به نهادهای مسئول گزارش بدهید. سازمان تعزیرات حکومتی، نهادی است که به شکایت های شهروندان در خصوص تخلفات مشاوران املاکی رسیدگی می کند.

بنابراین در صورتی که با چنین تخلفی رو به رو شدید، حتما مشخصات بنگاه مزبور را به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنید.

به نظر می آید که سخت گیری های دولت بر عملکرد مشاوران املاک بیشتر شده است و مسئولین به دنبال یافتن بنگاه داران فاقد مجوز هستند.

از امروز، گشت تعزیرات و وزارت راه و شهرسازی به طور مشترک در شهر پردیس فعالیت می کنند و بازار مسکن را مورد نظارت دقیق خود قرار می دهند. هرگونه دفتر معاملات املاکی که تخلف داشته باشد، پلمپ خواهد شد.

تلاش بر این است که با اجرای صحیح قانون و سختگیری روی آن، بازار مسکن تا حدی کنترل شود و از قیمت گذاری های خارج از عرف جلوگیری گردد.

دیدگاه ها غیرفعال است