مجتمع مسکونی محک در شهرک ابریشم البرز، همچنان بلاتکلیف

مجتمع مسکونی محک در شهرک ابریشم البرز، همچنان بلاتکلیف

مجتمع محک در شهرک ابریشم استان البرز، تبدیل به یک کلاف سردرگم شده است. بلاخره مالکان در آن ساکن شده اند اما خانه هایی که به آن ها تحویل داده شده، هیچ امکاناتی ندارد و هر روز یک مشکل تازه دارند.

به گزارش پرشین سازه ، ساکنان این مجتمع حالا در یک دوراهی سخت گیر کرده اند: آیا باید تن به اجاره نشینی بدهند و در جای بهتری ساکن شوند، یا اینکه با تمام مشکلات و مصائب این مجتمع کنار بیاید؟!

خانه های این مجتمع، نمونه ی بارز یک بیغوله است! نه بیرونش آباد است و نه داخلش!

خبری از کابینت، درب، آسانسور، و حتی آسفالت و فروشگاه نیست!

اهالی محک به هر دری که دیده اند، زده اند تا مشکلشان حل شود. اما به نظر می رسد که ساکنان این مجتمع، به گوشه ای دورافتاده تبعید شده اند و هیچکسی نیست که به مشکلاتشان رسیدگی کند.

این مجتمع که در شهرک ابریشم کرج واقع شده، دارای ۱۲ هزار واحد است. ۱۲ هزار واحدی که در قالب پروژه ی مسکن مهر ساخته شده اند و قرار بود ۱۲ هزار خانواده ی اجاره نشین را صاحبخانه کنند. اما عملاً خود به یک معضل حل ناشدنی تبدیل شده اند.

پیمانکاران این پروژه، بدعهدی کردند و بعد از کش و قوس فراوان، بلاخره واحدها را به نحوی تحویل دادند که آرزوی زندگی آرام در آن ها، به دل صاحبان و مالکان مانده است.

برخی از ساکنان این مجموعه می گویند که تمام واحدهای این مجتمع به شکل خودمالکی ساخته شده اند. اما اینطور شنیده می شود که اختلاف میان پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز باعث شده که این ساکنان این پروژه از خدمات رفاهی بی بهره باشند.

ساکنان می گویند که هیچ مدرسه، فروشگاه و مسجدی در این نزدیکی نیست و گرچه بیش از یک سال است که اختلافات مزبور حل و فصل شده اما هنوز هم مشکلات این مجتمع به قوت خود باقیست.

وعده های بیهوده، محکی ها را ناامید کرده!

واحدهای شهرک ابریشم سال هاست که به متقاضیان خود تحویل داده شده و گرچه خیلی از واحدهای آن، هنوز هم امکانات اولیه برای زندگی را ندارند، اما وضعیت هیچ یک به اندازه ی مجتمع محک بد نیست.

بسیاری از ساکنان این مجتمع می گویند که دیگر امیدی به وعده های بی سرانجام و بیهوده ی مسئولین ندارند. هر بار که یکی از مسئولین برای بازدید از این مجتمع آمده، کلی وعده و وعید داده تا مشکلات را حل کند. اما ناگفته پیداست که هیچ یک از وعده ها عملی نشد. قرار بود تا سال ۹۸، تمام واحدهای این مجتمع تکمیل و به دست متقاضیان خود برسد اما بسیاری از واحدها، نیمه تمام به مردم تحویل داده شدند!

درون و بیرون این واحدها یکیست!

نکته ی غم انگیزی که در مورد واحدهای مجتمع محک وجود دارد، این است که درون و بیرون این واحدها یکست و هیچ کدام چنگی به دل نمی زند!

واحدها نیمه تمام تحویل داده شدند و هیچکدام سیستم تهویه، آسانسور و حتی کسپول مهار آتش ندارند. برخی از واحدها گچ کاری نشده اند و حتی درب ورود هم ندارند.

پارکینگ بسیاری از این ساختمان ها تبدیل به محل انباشت نخاله ها شده است. محوطه ی بیرونی این آپارتمان ها نیز جالب نیست. با وجود تحویل واحدها، هنوز خبری از زیرسازی و آسفالت نیست و با یک باران ساده، ساکنان این مجتمع به دردسر می افتند. خدمات بهداشتی خاصی هم در اطراف این مجتمع دیده نمی شود.

بیشتر ساکنان این مجتمع، از طبقات محروم جامعه هستند و توان پرداخت اجاره ندارند. به همین دلیل حاضر شده اند که در چنین ساختمان هایی ساکن شوند. برخی از ساکنین این ساختمان ها بیش از ۴ سال است که ساکن شده اند اما هنوز هم خبری از تکمیل واحدهایشان نیست.

وجود نداشتن فضای سبز، امکانات رفاهی، فرهنگی، بهداشتی و خدماتی، بخش دیگری از مشکلات مردم این منطقه است. کمبودهایی که قطعا در آینده به بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی منجر می شود.

حالا که به فصل بارش برف و باران نزدیک می شویم، استرس و نگرانی ساکنان محک بیش از گذشته شده است. چرا که بارش باران به معنای نم کشیدن سقف و دیوار خانه هایشان است. نم کشیدنی که تنها به خانه های نیمه کاره و خالی آسیب زد، بلکه به واحدهای مسکونی که سال هاست چراغشان روشن است، نیز آسیب رساند و هزینه ی زیادی روی دست مالکان گذاشت.

سوال اینجاست که چه موقع اختلافات میان پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به پایان می رسد و مردم ساکن این منطقه می توانند روی خوش زندگی را ببینند؟!

دیدگاه ها غیرفعال است