قیمت اجاره در بهجت آباد تهران

قیمت اجاره در بهجت آباد تهران

قیمت اجاره در بهجت آباد تهران؛ از 5 میلیون تا 30 میلیون تومان


مناطق مرکزی شهر تهران به علت دسترسی مناسبی که به ادارات، دانشگاه ها و…دارند، همواره محبوب برخی از متقاضیان مسکن اجاره ای بوده اند. به همین جهت است که قیمت واحدهای واقع در منطقه شش تهران، معمولاً به نسبت امکاناتی که دارند، گران تر است.

به گزارش پرشین سازه ، یکی از محله های محبوب اجاره نشینان در منطقه شش تهران، محله بهجت آباد است. گرچه قیمت اجاره واحدهای واقع در این محله متفاوت است اما با بررسی چند مورد، احتمالاً می توان به برآیندی کلی در خصوص قیمت های این منطقه دست پیدا کرد.

محله بهجت آباد که همان محدوده خیابان مطهری است، یکی از محله های مرکزی تهران است که به بزرگراه هایی همچون مدرس، صیاد شیرازی و..راه دارد و از سوی دیگر به محله هایی همچون فاطمی، ولیعصر، کریمخان و هفت تیر نزدیک است. اجاره یک واحد ۱۰۰ متری که ۱۰ سال از ساخت آن می گذرد، ۵۰۰ میلیون تومان می باشد. این واحد ۱۰ میلیون هم اجاره خواهد داشت.

اگر به دنبال واحدی کوچک تر با قیمت مناسب تر هستید، یک واحد ۹۰ متری با ۲۳ سال ساخت، رهن ۲۰۰ میلیونی دارد و ماهانه ۱۵ میلیون هم برای اجاره آن در نظر گرفته شده است.

تنوع قیمت ها در محله بهجت آباد بالاست و به همین دلیل، بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند که این محله سکونت کنند. مثلاً یک واحد ۵۰ متری که قبل از سال ۷۰ ساخته شده، ۵۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۵ میلیون اجاره دارد.

قیمت های مناسب تری نیز می توانید در محله بهجت آباد پیدا کنید. مثلاً یک واحد ۱۲۰ متری که دارای ۳ اتاق خواب است، ودیعه ای ۳۵۰ میلیونی دارد. البته ناگفته نماند که اجاره این واحد بالاست و باید ماهانه ۳۰ میلیون تومان به عنوان اجاره پرداخت کنید. در ضمن عمر این خانه نیز ۱۰ ساله است.

مواردی که مالک رهن کامل تقاضا کند نیز در این محله کم نیستند. مثلاً یک واحد ۱۱۰ متری در بهجت آباد با مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل آگهی شده است. این واحد ۱۶ سال ساخت است و دارای ۳ اتاق خواب می باشد.

یک واحد دیگر که در سال ۹۷ ساخته شده و امکانات نسبتاً مناسبی دارد، با قیمت ۳۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۲۵ میلیون اجاره توسط مالک آگهی شده است. این واحد ۸۰ متر است و دارای ۲ اتاق خواب می باشد.

یک واحد ۵۲ متری دیگر در این محله با مبلغ ۲۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۲۴ میلیون اجاره، آگهی شده است. این واحد ۱ خوابه در سال ۹۰ ساخته شده و امکانات خاصی هم برای آن تعریف نشده است.

به نظر می آید که با توجه به قیمت های درج شده در آگهی های مسکن، قیمت واحدهای کوچک و نقلی به دلیل متقاضیان بیشتر، بالاتر است. مثلاً قیمت رهن یک واحد ۱۳۰ متری  ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین برای سکونت در این واحد بزرگ که در سال ۸۷ ساخته شده و سه اتاق خواب دارد، باید ماهانه ۲۵ میلیون تومان اجاره نیز پرداخت شود.

قیمت این واحد در حالی چنین اعلام شده که یک واحد ۵۸ متری که در همان سال ساخته شده و دارای فقط ۱ اتاق خواب است، با قیمت ۱ میلیارد تومان رهن کامل آگهی شده است. یا مثلاً یک واحد ۹۵ متری که در سال ۷۸ ساخته شده و عملاً قدیمی تر از واحد ۱۳۰ متری مزبور به حساب می آید، با قیمت ۳۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۲۳ میلیون اجاره آگهی شده است.

البته ناگفته نماند که کوچه و خیابان واحد مزبور نیز در تعیین قیمت آن بی تاثیر نیست. گرچه قیمت مسکن تهران به شکل منطقه ای محاسبه می شود اما تفاوت قیمت چشمگیر حتی در محله های نزدیک به هم نیز دیده می شود.

مثلاً یک واحد ۱۱۵ متری که در همین محله واقع شده و دارای سه اتاق خواب است، با قیمت ۳۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۲۵ میلیون اجاره آگهی شده است. نکته اینجاست که واحد مزبور در سال ۷۷ ساخته شده و حداقل ۱۰ سال از واحد ۱۳۰ متری قدیمی تر است اما تقریباً با همان قیمت آگهی شده!

البته قیمت واحدهای نوساز نیز بسیار متفاوت است. مثلا یک واحد ۹۵ متری واقع در محله بهجت آباد که در سال ۱۴۰۱ ساخته شده، ۲۰۰ میلیون رهن و ماهانه ۲۷ میلیون اجاره دارد.

یک واحد ۷۷ متری دیگر که در سال ۸۴ ساخته شده و دارای ۱ اتاق خواب است با قیمت ۸۰۰ میلیون رهن کامل ارائه شده است.

دقت داشته باشید که قیمت های ذکر شده در این مطلب، صرفاً پیشنهاد مالکان و آگهی دهندگان واحدهاست و نمی توان به طور رسمی آن ها را تایید کرد. سن بنا، امکانات واحد، شرایط مالک و فروشنده و حتی کوچه و خیابانی که واحد در آن واقع شده نیز، در تعیین اجاره نهایی آپارتمان موثر خواهند بود.

دیدگاه ها غیرفعال است