ارزش ۱ میلیاردی زمین های رایگان طرح جوانی جمعیت!

ارزش 1 میلیاردی زمین های رایگان طرح جوانی جمعیت!

زمین رایگان برای جوانی جمعیت؛ 70 هزار خانواده صاحب زمین شدند!


گرچه قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین رایگان به خانواده های مشمول این قانون مدت هاست اجرایی شده و حتی برخی از خانواده ها موفق به دریافت زمین شده اند اما هنوز هم بسیاری از خانواده های مشمول، نمی دانند که چگونه از مزیت های این قانون، بهره مند شوند یا حتی ارزش ریالی این زمین ها چقدر است؟!

به گزارش پرشین سازه ، خانواده هایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند و فرزند آخر آن ها بعد از ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده، می توانند برای ثبت نام در طرح مزبور و دریافت زمین رایگان به سامانه ثمن مراجعه کنند. متقاضیان می توانند به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد که جوانی جمعیت، از ابتدای دهه ۹۰ مورد تاکید رهبری بود و دولت سیزدهم در همین راستا گام برداشته است.
ارسلان مالکی اعلام کرد که در راستای تشویق مردم به فرزندآوری، طرح واگذاری زمین رایگان دنبال می شود. جوان بودن جمعیت ضامن قدرت و پیشرفت کشور خواهد بود. دولت سیزدهم نیز به خاطر نگاهی که به آینده و امنیت کشور دارد، طرح جوانی جمعیت را با دقت بیشتری پیگیری می کند و به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های خود در پیش گرفته است.
وی تاکید کرد که تحولات جمعیتی روی نظام اجتماعی و اقتصادی ما اثرگذار است و به همین دلیل، نباید از آن غافل شد. متاسفانه در سال های گذشته، توجه خاصی به این موضوع صورت نگرفت و به همین دلیل، دولت سیزدهم در راستای رفع این مشکل دست به کار شده است.

مالکی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که تا پایان سال گذشته، ۷۰ هزار متقاضی زمین رایگان و مشمول طرح جوانی جمعیت موفق به دریافت زمین های خود شده اند. در این میان نباید پیگیری های دولت و وزارت راه و شهرسازی را فراموش کرد. ارزش کلی زمین هایی که واگذار شده، ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
ارسلان مالکی در خصوص روند شناسایی و واگذاری زمین های مزبور چنین گفت:

برای عملیات مکان یابی، تصویب در کارگروه های تخصصی و آماده سازی این اراضی، دولت هزینه های زیادی کرده است اما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی با اعتقاد قلبی و به عنوان یک تکلیف، این موضوع را پیگیری کرده ایم تا اطمینان حاصل شود که تمام مشمولان این طرح، زمین رایگان دریافت می کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به عظمت طرح نهضت ملی مسکن و اقداماتی که برای پیشبرد این طرح انجام شده، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که اجرای چنین طرحی در کل کشور بی سابقه بود. برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن نزدیک به ۴۵ هزار هکتار زمین شناسایی و تامین شد که شش برابر طرح مسکن مهر به حساب می آید.

وی همچنین به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی اشاره کرد که در حال حاضر، روند ساخت و ساز خود را شروع کرده اند و امیدواری بر این است که به زودی، بخشی از آن ها افتتاح شده و به دست متقاضیان خود برسند.

زمین های واگذار شده، ارزش ۱ میلیاردی دارند!

یکی از سوالاتی که برای خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت و دریافت زمین رایگان پیش آمده، این است که قیمت و ارزش ریالی این زمین ها چقدر است؟ معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن توضیحاتی در خصوص این موضوع ارائه کرد و خاطرنشان ساخت که بر اساس قانون ماده ۴، زمین های مزبور فقط به متقاضیانی داده می شود که در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر سکونت دارند.

تقی رضایی تاکید کرد که در خصوص جمعیت این شهرها نیز ضابطه هایی وجود دارد. مثلا نرخ باروری این شهرها باید مطابق با قانون باشد. در واقع، سازمان ملی زمین و مسکن شرایط عادلانه ای را فراهم کرده که بر اساس آن، فقط متقاضیان واقعی می توانند زمین رایگان دریافت کنند.
بر اساس صحبت های این مقام مسئول و بخشنامه ای که ابلاغ شده، ارزش زمین های مزبور برای خانواده های مشمول، ۱ میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است. در صورتی که ارزش زمین بالاتر باشد، اراضی موردنظر به شکل مشاعی به دو یا سه خانوار واگذار خواهد شد تا بعداً بتوانند به میل خود، ساخت و ساز آن را پیش ببرند.
یکی دیگر از نکات جالب توجهی که به آن اشاره شد، بحث هزینه های ساخت و ساز بود. رضایی اعلام کرد که برای واگذاری زمین های مزبور هیچ هزینه ای از متقاضیان دریافت نمی شود و صرفاً برای آماده سازی زمین ها، جدول سازی و آسفالت معابر، مبلغی از خانواده های مشمول طرح، دریافت می گردد.
لازم به ذکر است که هزینه های مزبور بعد از دو سال تنفس و در مدت زمان هشت ساله، به شکل اقساطی پرداخت می شوند تا هیچ فشاری به خانواده ها وارد نشود.

نکات قابل توجه
  • خبر به اجرای طرح جوانی جمعیت و واگذاری زمین رایگان به خانواده های مشمول می پردازد.
  • تاکنون ۷۰ هزار خانواده از این طرح بهره مند شده اند و ارزش کلی زمین های واگذار شده قابل توجه است.
  • شرایط واگذاری زمین ها و ارزش آنها به طور دقیق شرح داده شده است.
  • خبر به روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن نیز اشاره می کند.
  • این خبر برای خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر که مشمول طرح جوانی جمعیت هستند، حائز اهمیت است.

دیدگاه ها غیرفعال است