ساختمان های در حال تخریب تهران

تخریب | ساختمانهای در حال تخریب | تخریب چیست؟

اگر در کار ساخت و ساز هستید، حتما می دانید که دانستن این که یک ساختمان در چه مرحله ای به سر می برد، اهمیت فراوانی برای کسب و کارتان دارد. مثلا اگر در کار ساخت درب و پنجره هستید و یک کارگاه تولیدی دارید یا این که فروشگاه فروش درب های داخلی دارید، می دانید که سازندگانی که هنوز در مرحله ی گود برداری یا تخریب هستند، فعلا به سراغ شما نخواهند آمد و به همین خاطر است که وقت و انرژی تبلیغاتی خود را صرف این دسته از افراد نمی کنید.اما دانستن این که یک ساختمان در چه حالی است، به هرحال می تواند برای صاحبان مشاغل مربوط به ساخت و ساز اهمیت زیادی داشته باشد.
در این مقاله می خواهیم به تک تک جزئیات مربوط به تخریب ساختمان بپردازیم و در نهایت نیز مجموعه ای از ساختمان های در حال تخریب تهران را به شما معرفی کنیم. بدون شک دانستن اطلاعات مربوط به ساختمان های در حال تخریب تهران می تواند کمک زیادی به کسب و کار شما و البته استراتژی تبلیغاتی تان بکند.
در ادامه با ما همراه باشید تا با تمام مسائل مربوط به تخریب ساختمان آشنا شوید.

 

ساختمان در حال تخریب

تخریب ساختمان

حتما شما هم تا به حال شنیده اید که فلان خانه یا فلان سازه را تخریب کرده اند. اما این تخریب چرا صورت می گیرد و چگونه؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تخریب معمولا زمانی اتفاق می افتد که می خواهید به طور کلی پیکر سازه ی قبلی را حذف کنید. به این ترتیب می توان از زمین آن جا برای نوسازی سازه یا کاربری های دیگر استفاده کرد.البته گاهی مواقع هم لازم نیست که کل پیکره ی سازه حذف شود. ممکن است تنها به تخریب بخش هایی از ساختمان نیاز باشد. این عملیات معمولا هنگام بازسازی سازه صورت می گیرد.نکته اینجاست که شرکت های زیادی خدمات تخریب و حفاری را ارائه می کنند. کار این شرکت ها این است که تخریب ساختمان های فرسوده یا…را انجام دهند. با تخریب پیکره ی قبلی سازه می توان ساخت و ساز جدیدی روی زمین آن جا انجام داد.

انواع تخریب ساختمان

مثل هر خدمات دیگری، تخریب ساختمان نیز به انواع و اقسام روش های ساده و پیچیده انجام می شود. به هرحال هر شرکت پیمانکاری تخریب ساختمانی روش های مخصوصی برای تخریب دارد.در ادامه تصمیم داریم به چند روش اصولی تخریب ساختمان اشاره کنیم:

تخریب داخلی : همان طور که از نامش نیز پیداست، در این روش تلاش بر این است که فقط قسمت های داخلی سازه تخریب شود و بخش های بیرون آن سالم حفظ شود. معمولا این روش برای مواقعی کاربرد دارد که هدف از تخریب، نوسازی است. این نوع از تخریب معمولا شامل برداشتن دیوارهای داخلی، سقف ها و لوله ها است.

تخریب انتخابی: یکی دیگر از انواع تخریب، تخریب های انتخابی است که بر اساس آن، می توان مواردی که نیاز به تخریب دارند را انتخاب کرد. به این ترتیب شما تصمیم می گیرید که کدام نقطه تخریب شود و از کدام بخش های باقی مانده محافظت صورت بگیرد تا دچار آسیب نشوند. این مسئله به خصوص برای بافت های مجاور بخش هایی که تخریب شده اند، بسیار حائز اهمیت است.

تجزیه کردن: در این روش تلاش می شود تا اجزای ساختمان به طور کامل حفظ شود و با دقت فراوان تجزیه گردد. تا به این ترتیب در آینده ای نزدیک مجددا مورد استفاده، بازیافت یا بازسازی قرار بگیرد. معمولا این شیوه، از روش های تخریب کلی بیشتر وقت می گیرد چرا که دقت و ظرافت زیادی لازم دارد.

 

انواع تخریب ساختمان

روند تخریب ساختمان چگونه است؟

در ادامه می خواهیم به تک تک مراحلی که برای تخریب یک ساختمان لازم و ضروری است اشاره کنیم. همه ی این مراحل مهم و ضروری هستند و اشتباه در هر یک از آنها می تواند منجر به نقص عملیات تخریب ساختمان شود:

مرحله اول: قبل از هر چیزی باید اطمینان حاصل کرد که برق ساختمان قطع است. می توان از پشت کنتور، برق کلی سازه را قطع کرد. اگر کنتور داخل ساختمان است، توصیه می شود، آن را به خارج از آن برد.

مرحله دوم: باید از اداره گاز منطقه ای که سازه در آن قرار گرفته درخواست شود که انشعابات گاز ساختمان را نیز قطع کنند.

مرحله سوم: آب ساختمان نیز باید از طریق بستن شیر فلکه کنتور آب قطع گردد.

مرحله سوم: در این مرحله باید تمامی تجهیزات برقی و مکانیکی را باز کنید. این تجهیزات شامل آبگرمکن، پکیج، کولر آبی یا گازی، فن های سرویس ها، هود، کابینت های آشپزخانه و سینک، روشویی، سینک ظرفشویی، اجاق شومینه، گاز رومیزی، لامپ ها و کلید پریزها، لوسترها و چراغ های داخل و خارج سازه، سیم های برق داخل دیوار می باشد.

مرحله ی چهارم: در این مرحله باید تمامی ضوابط شهرداری جهت ایجاد یک حریم ایمن را رعایت کنید. تمامی این ضوابط در مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان آمده است.

مرحله ی پنجم: باید شیشه ها را از در و پنجره جدا کنید.

مرحله ی ششم: درهای چوبی و آهنی بازشو و پنجره های را باید جدا کنید. علاوه بر این تمامی چارچوب های فلزی درب های چوبی را نیز باید جدا کنید.

مرحله هفتم: در این مرحله لازم است که تمام عایق رطوبتی بام و تمامی مصالحی که برای شیب بندی سقف انجام شده است را بردارید تا به پوشش خود سقف برسید.

مرحله هشتم: اگر دیوارهای سازه باربر هستند و سقف را به شکل طاق ضربی ساخته اند، باید آن را تخریب کنند تا بتوانند تیرآهن ها را تفکیک کنند.

مرحله نهم: اگر اسکلت اصلی سازه بتنی باشد و تعداد طبقات آن نیز از دو طبقه تجاوز کند، باید آجر فشاری از نوع ماشینی یا گری باشد و ملاتی که استفاده می شود نیز از نوع ماسه و سیمان باشد.

مرحله دهم: به خاطر این که ملات به هنگام تخریب از آجر جدا نمی شود، بنابراین نباید انتظار داشت که بتوان آجرها را سالم بیرون آورد.

مرحله ی یازدهم: اگر اسکلت ساختمان فلزی است و طاق نیز به شکل طاق ضربی کار شده، روند تخریب ابتدا از تخریب طاق ضربی، سپس تخریب دیوارها و در نهایت نیز برچیدن اسکلت فلزی از بالاترین سقف به سمت پایین می باشد.

مرحله دوازدهم: اگر اسکلت ساختمان فلزی باشد و سقف آن نیز از تیرچه بلوک باشد، بهتر است که تخریب را با سقف و دیوارهای هر طبقه شروع کرد که این کار با چکش هیدرولیکی انجام می شود. سپس به سراغ برچیدن اسکلت فلزی از بالاترین بخش تا پایین آن می رویم.

مرحله سیزدهم: اگر اسکلت سازه بتنی باشد و پوشش سقف آن نیز از نوع دال دو طرفه باشد، بهتر است از بالاترین طبقه به سمت پایین تخریب را شروع کرد.

مرحله ی چهاردهم: گاهی مواقع ممکن است که ارتفاع ساختمان از طول بازوهای بیل مکانیکی که چکش هیدرولیکی روی آن نصب است، بیشتر باشد. در چنین شرایطی باید تخریب از بالا به پایین توسط چکش های بادی و چکش های برقی باشد. در این مرحله سقف دیوارها و سازه ی اصلی تخریب می شود و بعد از آن به شکل دستی توسط کارگران، مواد دستی ناشی از تخریب به بیرون از کارگاه برده می شوند و در نهایت توسط ماشین آلات بارگیری شده و به خارج منتقل خواهند شد.

مرحله پانزدهم: در این مرحله باید فکری به حال زباله ها و نخاله های ساختمانی ناشی از تخریب کرد. باید تمامی آهن آلات فرسوده، آجرهای غیرقابل استفاده و …را به بیرون از کارگاه منتقل کرد تا استفاده های دیگری از آن ها صورت بگیرد.

مرحله شانزدهم: اگر سازه مربوطه دارای فونداسیون بتنی باشد، در این مرحله باید این فونداسیون بتنی نیز تخریب شده و مواد ناشی از تخریب آن را به خارج از کارگاه منتقل نمود.

مرحله هفدهم: گاهی مواقع هم ممکن است که ساختمان مورد نظر آجری باشد و ملاتی که در آن استفاده شده نیز از سیمان باشد که در این صورت آجرها به شکل سالمی از ملات جدا نمی شوند. به همین خاطر است که بعد از جدا کردن پوشش سقف، هم زمان با این که لودر و بیل مکانیکی مشغول تخریب هستند، ماشین دیگری نیز نخاله های ساختمانی را به خارج از کارگاه حمل می کند.

مرحله هجدهم: مهم ترین نکته این است که به هنگام تخریب دقت داشته باشید تا انشعابات اصلی آب و برق و گاز دچار آسیب نشوند و به هنگام عملیات تخریب ضربه ای نبینند.

مرحله نوزدهم: در این مرحله توصیه می شود که مقداری از ارتفاع چاه های فاضلاب قدیمی را با آهک و بعد از ا« با خلوط معدن بپوشانند. البته باید دقت داشته باشید که به هیچ وجه از مواد ناشی از تخریب ساختمان و نخاله های آن برای پوشاندن چاه فاضلاب استفاده نکنید چرا که در طولانی مدت تبدیل به محل فوق العاده ای برای تجمع آلودگی و حشرات موذی خواهد شد.

به این ترتیب کار تخریب ساختمان به اتمام خواهد رسید!

 

روند تخریب ساختمان

چند نکته ضروری به هنگام تخریب ساختمان

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید این است که علاوه بر تمام مفادی که در قرارداد تخریب ذکر می شود، مجری تخریب باید کل ساختمان را در برابر حوادث پیش بینی نشده و غیرمترقبه نیز بیمه کند. هم چنین برای جلوگیری از اۀودگی صوتی و زیست محیطی، ساعت های خاصی را برای انجام کار در نظر بگیرد تا مزاحمتی برای دیگران نیز ایجاد نشود.
اگر ساختمانی که قصد تخریب آن هست، دارای برق گیر باشد باید قبل از تخریب آن را از ساختمان جدا کرد و سپس اگر لازم بود در نزدیکترین فاصله نصب شود.یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن دقت داشته باشید این است که جهت انجام عملیات تخریب باید سراغ کارگرانی بروید که همگی تجربه و مهارت لازم در انجام این کار را دارند.هم چنین تمام اشخاص دیگری که به طور غیر مستقیم در انجام پروسه ی تخریب دخیل هستند نیز باید باتجربه و ماهر باشد. مثلا راننده های ماشین آلات و تجهیزات مربوط به تخریب باید به اندازه کافی تجربه در امر تخریب داشته باشند.
یکی دیگر از نکات حیاتی و مهم این است که اجازه ندهید فشارهای افقی ناشی از انباشته شدن مصالح در مجاورت دیوارها باشد.

هم چنین باید دقت داشته باشید که نخاله ها و زباله های ساختمانی ناشی از تخریب نباید مزاحمتی برای ساختمان های کناری و معابر عمومی داشته باشد. این زباله ها باید در اسرع وقت به جایی خارج از کارگاه منتقل شوند.به هر حال باید اشاره کنیم که عملیات تخریب، یک عملیات به شدت حساس و در عین حال هیجان انگیزی است. حتما شما هم تصاویر چنین عملیاتی را از نزدیک یا از طریق تلویزیون دیده اید و می دانید که گاهی بسیار هیجان انگیز می نماید.

اما باید بدانید که تخریب ساختمان باید به شدت کنترل شده باشد. یک مهندس ساختمانی برای عملیات تخریب باید قبل از هر چیزی جرم سازه، مصالحی که در آن استفاده شده است، شرایط آب و هوایی روز تخریب و …را در نظر بگیرد و سپس بهترین شرایط ممکن را برای تخریب انتخاب کند. هم چنین تمام نیروهایی که در انجام این عملیات سهیم هستند به شدت ماهر و حرفه ای می باشند.
گاهی مواقع ممکن است که از انفجارهای ساختمانی یا تخریب دیوارها نیز برای تخریب سازه استفاده شود که البته قیمت پایین تری  نسبت به دیگر روش های تخریب دارند. اما به هر حال باید بدانید که انتخاب یک روش از انواع روش های تخریب به فاکتورهای زیادی بستگی دارد.البته باید اشاره کنیم که در برخی از روش های تخریب، ممکن است که تمام سازه تخریب نشود و گاهی برخی از بخش های ساختمان قدیمی نگه داشته می شود.

بانک اطلاعات ساختمان پرشین سازه به چه کاری می آید؟

حالا که با روند تخریب یک سازه آشنا شدید، باید شما را به یک بانک اطلاعاتی جذاب و فوق العاده معرفی کنیم.
اگر کسب و کارتان به نحوی مربوط به تخریب ساختمان است و لازم است که اطلاعات مربوط به ساختمان های در حال تخریب تهران را به دست آورید، مراجعه به بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه بهترین پیشنهادی است که می توانیم به شما داشته باشیم.

اما چرا پرشین سازه؟ چرا یک بانک اطلاعاتی؟

فرض کنید که در یکی از مشاغل مربوط به فروش مصالح ساختمانی هستید، و لازم است بدانید که پروژه های بزرگ شهر در چه مرحله ای هستند تا به این شکل بتوانید بهترین استراتژی را برای تبلیغ محصول یا خدمات خود بچینید. اما طبیعتا نمی توانید به تک تک ساختمان ها و پروژه های در حال تخریب تهران سر بزنید یا این که انتظار داشته باشید خود سازندگان به سراغ شما بیایند.

به این ترتیب بهترین پیشنهاد این خواهد بود که به سراغ یک بانک اطلاعاتی جامع ساختمان ها و پروژه های تهران بروید تا تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد.

 

مرحله تخریب

مزایای بانک اطلاعاتی پرشین سازه

اول از همه این که بسیار جامع و کامل است. شما می توانید هر اطلاعاتی که در مورد یک پروژه ی ساختمانی می خواهید را به دست آورید. در حقیقت همه چیز در این بانک اطلاعاتی دسته بندی شده است. کافیست بدانید که به دنبال چه چیزی هستید؟

آیا فروشنده آهن آلات هستید و میخواهید اطلاعات پروژه ی های در حال ساخت را به دست آورید؟ خب تمام این اطلاعات در بانک جامع اطلاعات ساختمانی پرشین سازه موجود است.

آیا در زمینه ی تخریب ساختمان فعالیت دارید و می خواهید اطلاعات ساختمان های در حال تخریب تهران را به دست آورید تا به این ترتیب بتوانید خدمات خود را به آن ها عرضه کنید؟ خب بهترین جا همین بانک اطلاعات ساختمانی است.

پرشین سازه متعهد به چند نکته ی بسیار مهم است:

این بانک اطلاعاتی تلاش دارد تا تمامی اطلاعات مربوط به پروژه های ساختمانی تهران و کرج را آپدیت کرده و به روزرسانی نماید! در حقیقت اطلاعات تاریخ مصرف گذشته به درد هیچ شغلی نمی خورد. در عرصه ی مشاغل ساختمانی که رقابت به شدت بالاست، باید هر لحظه از تغییرات ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت با خبر بود وگرنه محتوم به شکست خواهید بود.

بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه، روزانه چندین و چند مورد پروژه ساختمانی جدید به لیست اضافه می کند تا به طور مداوم بتوانید فروش محصول یا خدمات به مشتریان جدید داشته باشید.خوشبختانه دو شهر بزرگ تهران و کرج، به طور مداوم در حال ساخت و ساز هستند و هیچ گونه کمبودی از این بابت نخواهید داشت.

پرشین سازه اطلاعات کلی سازه را در بانک اطلاعاتی خود درج کرده است. شما باید بدانید که پروژه ی مورد نظرتان چقدر مساحت دارد، چقدرش زیربنا است، چند طبقه می باشد، چه امکاناتی دارد، در کدام منطقه واقع شده است و ده ها نکته ی مهم دیگر!با دانستن موارد بالا قادر خواهید بود که بهترین عملکرد را در تبلیغات محصول یا خدمات خود داشته باشید. خوشبختانه تمامی این اطلاعات در بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه درج شده است.

علاوه بر این و از همه مهم تر، شما می توانید شماره تماس سازندگان این پروژه ها را در اختیار داشته باشید و با راه اندازی پنل پیامک تبلیغاتی، به طور مستقیم محصول خود را به خریداران و سازندگان عرضه کنید. باید بگوییم که درصد خطای اطلاعاتی که در این بانک اطلاعاتی گردآوری شده است، بسیار پایین است و می توانید با خیال راحت از اطلاعات موجود در آن استفاده کنید.

دیدگاه ها غیرفعال است