۵ بخش هزینه بردار ساخت خانه

5 بخش هزینه بردار ساخت خانه | کنترل هزینه برای ساخت خانه

۱. قاب بندی

قاب بندی گران ترین قسمت ساخت خانه است. درحالی که هزینه های دقیق قاب بندی ممکن است برای پیش بینی مشکل باشد، دستورالعمل های کلی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند درک کنید که چه چیزهایی هزینه های شما را افزایش می دهد.

• اندازه: هرچه خانه بزرگ تر باشد، فریم آن گران تر خواهد بود.

• نوع: قاب چسبیده رایج ترین و کم هزینه ترین است (تقریباً ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار در هر فوت مربع). قاب بندی چوب نوع خاصی از فریم بندی است که از تکنیک های نجاری به جای میخ برای نگه داشتن قاب در محل استفاده می کند. قیمت آن تقریباً ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار برای یک فوت مربع است.

• مصالح و نیروی کار: قیمت چوب نقش زیادی در کل هزینه دارد. هزینه نیروی کار کمتر است، اما همچنان باید موردتوجه قرار گیرد.

برای به دست آوردن یک برآورد هزینه صادقانه، دقیق و جزئی، مهم است که متخصصی آموزش دیده و قابل اعتماد را انتخاب کنید.

۲. فونداسیون

دو عامل اصلی قیمت فونداسیون را مشخص می کنند:

  • محل خانه: هزینه های محلی مصالح نیز بر قیمت پی سازی اثر می گذارد، همچنین مهارت کارگران محلی نیز تأثیرگذار است. در بعضی از مناطق، پیمانکاران به ساختن یک نوع پی می پردازند – در مدلی که می سازند بسیار ماهر و شایسته هستند، اما در دیگر مدل ها این طور نیستند. سازندگان خانه ممکن است هنگامی که پی ای را انتخاب می کنند که پیمانکاران محلی معمولاً نمی سازند، افزایش قیمت را ملاحظه کنند.
  • نوع فونداسیون: پی دال ساده ترین و ارزان ترین نوع پی است. پی های پیرامونی و پی های گسترده به مصالح و نیروی کار بیشتری نیاز دارند و گران تر هستند.
  • پی همان چیزی است که کل خانه شما روی آن ساخته خواهد شد. پیدا کردن شخصی که برای ساختن فونداسیون به او اعتماد داشته باشید، برای صرفه جویی در هزینه و آرامش خاطر مهم است.

 

5 بخش هزینه بردار ساخت خانه | کنترل هزینه برای ساخت خانه

۳. لوله کشی

یکی از مشاغل پیچیده تر هنگام ساخت خانه نصب لوله کشی است. ازآنجاکه نصب لوله کشی نیاز به یک مجموعه مهارت و دانش خاص دارد و به عنوان موردی که می تواند هزینه ها را افزایش دهد، بیان می شود. سایر فاکتورهای مهم که بر کل هزینه لوله کشی تأثیر می گذارد عبارت اند از:

بیشتر بخوانید: بانک اطلاعات ساختمان

  • تعداد طبقات. خانه های دوطبقه هزینه بیشتری دارند.
  • کار حفاری. ماشین آلات سنگین و مهارت های ویژه برای کارهای حفاری موردنیاز است. نصب لوله کشی که به خاک برداری زیادی نیاز دارد، می تواند گران باشد.
  • مصالح. اندازه و نوع لوله و اتصالات می تواند متفاوت باشد.
  • در هنگام انتخاب لوله کش، معماران و پیمانکاران عموماً می توانند شما را در جهت صحیح هدایت کنند، زیرا می دانند کدام شرکت های لوله کشی بهترین کار را با قیمتی مناسب انجام می دهند.

۴. سقف سازی

اندازه سقف و نوع مصالح استفاده شده هزینه سقف را تعیین می کند. برای سقف یک خانه انواع مختلفی از بامپوش (هرکدام در هزینه متفاوت است) می تواند مورداستفاده قرار گیرد. متداول ترین نوع بام پوش، انواع آسفالت است. ازآنجاکه آن ها سبک و آسان در نصب و همچنین ارزان ترین هستند. گزینه های گران تر بام پوش شامل:

  • تخته چوب
  • کاشی
  • سنگ لوح
  • فلز

هرکدام مزایای خاص خود را دارند. هنگام انتخاب نوع بام پوش، مهم است که دقیقاً بدانید که چه چیزی را انتخاب می کنید و چرا آن را انتخاب می کنید. این موضوعی است که به بهترین وجه با یک سقف ساز حرفه ای بحث می شود.

۵. کف سازی

اندازه خانه و نوع مصالح نقش مهمی در هزینه های کف سازی ایفا می کنند. متداول ترین انواع کف پوش شامل موارد زیر است:

  • موکت
  • چوب سخت
  • کاشی
  • بامبو
  • ورقه ورقه
  • وینیل و لیولئوم

هرکدام مزایا، معایب و قیمت خود را دارند. ازآنجاکه بسیاری از عوامل (کودکان، حیوانات خانگی، آب وهوای محلی) بر تصمیم گیری در مورد کف پوش تأثیر می گذارند، مهم است که در هنگام تصمیم گیری با یک متخصص کف پوش صحبت کنید. لازم به ذکر است که در بعضی موارد هزینه های مربوط به نصب کف پوش می تواند کل هزینه کف پوش را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

 

5 بخش هزینه بردار ساخت خانه | کنترل هزینه برای ساخت خانه

این اطلاعات می تواند در تصمیم گیری های مهم در مورد ساختمان، شما را راهنمایی کند. به یاد داشته باشید که صبور باشید و همیشه از متخصصانی که به آن ها اعتماد دارید استفاده کنید. مهارت و دانش تخصصی آن ها به سهولت در ساختن خانه های رؤیایی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ساختمان چیست؟

ساخت وساز خانه جدید شما نباید خیلی گران تمام شود، اما اگر با یک متخصص حرفه ای کار نمی کنید و به تمام قطعات متحرک توجه نمی کنید، بسیار محتمل است که این اتفاق بیفتد. می دانیم که ساخت خانه شما می تواند یک کار دلهره آور باشد. برای کسانی که هرگز در جریان این روند نبوده اند، ساخت خانه جدید می تواند مانند غار تاریک – عمیق، ترسناک و پر از ناشناخته به نظر برسد. آنچه بیشتر مردم نگران آن هستند این است که قیمت پروژه جدید ساخت خانه خود را متناسب با بودجه خود نگه دارند. هزینه ساخت خانه لزوماً ترسناک نیست، فقط برنامه ریزی و دانش زیادی را می طلبد.

وقتی یک خانه پیش فروش را می خرید، قیمت آن خیلی چشمگیر است. شما پول زیادی را به آن ها می دهید و آن ها یک خانه کامل به شما می دهند. اما در برنامه ریزی برای ساخت خانه جدید، در صورت عدم توجه به هزینه، درحالی که خانه شما در دست ساخت است، هزینه ها افزایش خواهد یافت. دانستن نحوه مدیریت این بودجه احتمالی می تواند هزینه ها را پایین نگه داشته و کل پروژه را به خوبی در بودجه شما بگنجاند.

بودجه منزل شخصی خود را بررسی کنید

همکاری با یک معمار مسکونی که نیازها و ملزومات شما را می شناسد و درک می کند، به شما کمک می کند درحالی که هنوز پاسخگوی خواسته های خانواده خود هستید، خانه ای را تهیه کنید که مقرون به صرفه باشد. معمار شما باید بودجه شما را بداند و می تواند به حفظ خانه تازه ساخته شده شما در محدوده قیمت موردنظر شما نگه دارد. با معمار خود در مورد هزینه برنامه ریزی شده و همچنین اولویت های خود برای طراحی کلی خانه، صریحاً صحبت کنید.

معمار می تواند به شما در طراحی به گونه ای کمک کند که اندازه خانه شما را کم نگه داشته و درعین حال استفاده از فضای داخل دیوارهای آن را نیز به حداکثر برساند. به عنوان مثال، یک آشپزخانه لازم نیست به قدری بزرگ باشد که هر آنچه را که نیاز دارید در بر گیرد، فقط به یک طراحی ارگونومیک مناسب نیاز دارد تا آنچه را که لازم دارید درجایی که به آن نیاز دارید قرار دهید. معمار مناسب می تواند در رسیدن به رؤیاهای بزرگ در فضاهای کوچک به شما کمک کند.

در کنار معمار شخص دیگری که باید عاقلانه انتخاب کنید و به طور مرتب با او ارتباط برقرار کنید پیمانکار شماست. ابتدا یک پیمانکار را از طریق یک روند مناقصه رقابتی انتخاب کنید و مطمئن باشید هرکسی که انتخاب می کنید بودجه شما را درک می کند و به آن احترام می گذارد. شما نمی خواهید در تمام مدت ساخت خانه خود در مورد قیمت ها و بودجه با سازنده خانه خود مشاجره کنید، به ما اعتماد کنید!

یک پیمانکار خوب به شما کمک خواهد کرد تا با انتخاب مصالح متناسب با نیازهایتان و همچنین مدیریت کلیه پیمانکاران فرعی برای پایین نگه داشتن هزینه ها، بودجه خود را درخور با هزینه ها نگه دارید. در مورد آنچه می خواهید و آن مقدار که می توانید هزینه کنید، همیشه و به طور واضح و دقیق با پیمانکار خود ارتباط داشته باشید. انتظارات روشن برای به پایان رساندن خانه با قیمتی که می توانید هزینه کنید ضروری است.

اگر دانش و مهارتی دارید (یا دوستان و خانواده ای دارید که می خواهند کمک کنند و مایل به کمک هستند)، در مورد انجام برخی کارهای خانه تازه ساخته توسط خودتان، با سازنده صحبت کنید. شما حتی می توانید تصمیم بگیرید که کلیه موارد را از قرارداد خود با سازنده حذف کنید و پس از اتمام خانه آن ها را خودتان انجام دهید. نصب کابینت ها، کف پوش های کف یا میزهای رومیزی، رنگ آمیزی و نصب سخت افزار روی کابینت ها و درها همه کارهایی است که بسیاری از صاحبان خانه احساس می کنند قادر به انجام آن هستند و این می تواند هزینه های کار را به میزان قابل توجهی ذخیره کند. اگر مهارت ندارید این مسیر را طی نکنید، چون اشتباهات ممکن است بعداً برای شما هزینه بردار شوند.

پیشنهاد نهایی کنترل هزینه ها

در درازمدت، می خواهید خانه شما دوام داشته باشد، نیازهای شما را تأمین کند و خیلی هزینه بردار نشود، یا ممکن است که هر سه مورد باشد. صرفه جو و ارزان مشابه نیستند و می توانید بدون اینکه خسیس باشید در ساخت خانه جدید خود پس انداز کنید. معماران و پیمانکاران حرفه ای و معتبر می توانند خانه موردنظرتان را بسازند درحالی که متناسب با بودجه شما باشد، بنابراین مطمئن شوید آنچه می خواهید را عاقلانه انتخاب کرده اید.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است