همه آنچه در موردبازسازی منزل ساختمان باید بدانید

بازسازی | بازسازی منزل | بازسازی ساختمان

همه آنچه در موردبازسازی منزل/ ساختمان باید بدانید

منازل و ساختمان ها دارای طول عمر مفیدی هستند. زمانی که این مدت زمان به پایان برسد، قطعاً یک سری خرابی ها و ایرادات در بخش های مختلف آن پدید می آید. وجود چنین ایراداتی در بناها می تواند علاوه بر زشت نشان دادن نمای داخلی و خارجی ساختمان ها، منجر به بروز خطرات و اتفاقات جانی و مالی جبران ناپذیری شود. ازاین رو توصیه می شود نسبت به بازسازی منزل و ساختمان خود، دقیق بوده و در صورت نیاز نسبت به انجام اقدامات مؤثر، سهل انگاری نکنید. به این ترتیب می توانید طول عمر سازه را افزایش داده وزندگی آرام و لذت بخشی را در این منازل، تجربه کنید.

 

بازسازی منزل

منظور از بازسازی منزل و ساختمان چیست؟

منظور از بازسازی خانه و ساختمان ها این است که یک سری از اقدامات در جهت ایجاد تغییرات در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها ایجاد شود. هدف از انجام این اقدامات، بهبود و مقاوم سازی بندرها برابر عوامل مختلف است. با انجام این اقدامات می توان ظاهری شیک و به روز در منازل ایجاد کرده و وضعیت آن را از حالت یکنواختی درآورد. توجه داشته باشید که بازسازی ساختمان می تواند هزینه کمتری نسبت به احداث و ساخت آن داشته باشد. به همین دلیل نیز کارشناسان و مهندسین فعال در حوزه ساخت وساز توصیه می کنند با انجام بازسازی به صورت دوره ای، از ایجاد هزینه های اضافی و یا مستهلک شدن بناها جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: بانک اطلاعات ساختمان

چرا برخی خانه ها و ساختمان ها نیاز به بازسازی دارند؟

یکی از سؤالاتی که ممکن است در ذهن افراد شکل بگیرد، این است که چه زمانی ساختمان نیاز به بازسازی پیدا می کند؟ در پاسخ به این سؤال باید این گونه جواب داد که دلایل متعددی برای نوسازی منزل و ساختمان وجود دارد. احساس نیاز به تغییر در نقشه ساختمان، نیاز به هماهنگی با متدهای روز دکوراسیون داخلی، بهینه سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، افزایش کارایی بناها، ایجاد تنوع در دکوراسیون داخلی منازل و یا نیاز به تعویض برخی از بخش های داخلی ساختمان ها، ازجمله دلایل لزوم این کار هستند. زمانی که شما نیز با یکی از این دلایل روبرو شدید، توصیه می شود نسبت به آن بی توجه نبوده و با انجام اقدامات به موقع، ساختمان خود را به صورت اصولی بازسازی کنید.

بازسازی قسمت های مختلف ساختمان

منازل و ساختمان ها دارای بخش های مختلفی هستند. هرکدام از این بخش ها با توجه به کاربری که دارند ممکن است به اقدامات بازسازی مختلفی نیاز داشته باشند. شاید در بازسازی خانه، نیازی نباشد تا تمامی قسمت ها را بازسازی کنید. ممکن است فقط یک بخش و یا تعدادی از آن ها نیاز به نوسازی داشته باشند. با توجه به این که کدام بخش از منزل به بازسازی نیاز دارد و طی این فرایند، چه تغییراتی در این بخش صورت می گیرد، هزینه بازسازی منزل متفاوت خواهد بود. به منظور بررسی نحوه نوسازی هرکدام از بخش های تشکیل دهنده منازل، در ادامه به بررسی تک تک آن ها پرداخته ایم.

بازسازی اتاق ها، یک امر ضروری

اتاق ها جزو آن بخش از خانه ها هستند که زیاد در معرض دید قرار ندارند. ازاین رو می توان در بازسازی آن ها فقط بخش های لازم و ضروری را تغییر داده و بهسازی کرد. اگر اتاق خواب شما کوچک باشد می توانید وسایل اضافی را حذف کرده و از کمدهای دیواری و یا تخت های کشودار استفاده کنید. بهتر است برای پوشش دیوارها از روش نقاشی دیوار استفاده کنید. استفاده از کاغذدیواری دریکی از دیوارها نیز ایده خوبی است. به این ترتیب می توانید با کمترین هزینه، اتاق خود را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنید.

 

بازسازی منزل

بازسازی آشپزخانه را فراموش نکنید

همه ما آشپزخانه را به عنوان قلب خانه ها در نظر می گیریم. زیبایی این بخش از منازل، تأثیر فوق العاده ای در زیبایی و لوکس بودن خانه ها دارد. شما می توانید به منظور کاربردی کردن خانه، آشپزخانه را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنید. برای بازسازی این بخش باید به مواردی همچون تعمیر زیر کار، تعویض لوله های آشپزخانه، استفاده از اجاق گازهای رومیزی، تعویض کابینت های آشپزخانه، استفاده از کاشی و یا سرامیک های نوین، تعویض شیرآلات و نصب هود و … فکر کنید. ممکن است بیشترین بخش در هزینه بازسازی ساختمان، شامل هزینه بازسازی آشپزخانه باشد. البته در مورد تعمیر و یا بازسازی هرکدام از این موارد، باید لزوم این کار را نیز بررسی کرده و در صورت نیاز، اقدامات لازم را انجام دهید.

نحوه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

یکی از قسمت های مهم در خانه ها، حمام و سرویس بهداشتی است. این مورد را می توان جزو اساسی ترین قسمت هایی دانست که نیاز به بازسازی دارد. در عصر حاضر، طراحی این قسمت از خانه ها در مقایسه با سال های گذشته تفاوت کرده و بسیار کاربردی تر شده است. به منظور نوسازی این بخش باید به موارد زیر اهمیت داد:

  • تعویض و تعمیر توالت ایرانی
  • تعویض و تعمیر توالت فرنگی
  • استفاده از سیفون های توکار
  • اضافه کردن بخش هایی به روشویی ازجمله روشویی های کابینت دار و …
  • استفاده از وان
  • تعبیه کابین دوش
  • بازسازی سنگ و کاشی های به کاررفته در این بخش
  • جکوزی
  • استفاده از امکاناتی نظیر سقف های کاذب و تأمین نورپردازی های نوین

با اعمال این موارد می توانید حمام و سرویس بهداشتی به روزی داشته و نوسازی ساختمان را با موفقیت انجام دهید.

 

بازسازی منزل

بازسازی کف منزل و ساختمان

کف ساختمان، بیشترین تأثیر را در راحتی و زیبایی نمای داخلی سازه ها دارد. درصورتی که کف ساختمان قدیمی را بازسازی کنید می توانید جلوه ویژه ای را در داخل منازل به وجود آورید. بازسازی این بخش، هزینه آن چنانی نمی خواهد. به همین دلیل می توان گفت که با صرف کمترین هزینه بازسازی منزل می توانید بهترین نتیجه را داشته باشید. به منظور بازسازی این بخش، قادرید از گزینه هایی چون لمینت، سرامیک، سنگ، اپوکسی، پارکت و کف پوش استفاده نمایید. البته به جز کف پوش ها، شما باید در مورد بهینه سازی لوله کشی های موجود در کف ساختمان نیز فکری بکنید. با تعویض و یا تعمیر این لوله کشی ها، می توانید دوام و ماندگاری کف پوش ها را نیز افزایش دهید.

نوسازی حیاط خانه ها

حیاط خانه، تأثیر مستقیمی بر ویوی منزل دارد. با این که نوسازی این بخش در مجموعه اقدامات لازم برای نوسازی نمای خارجی ساختمان ها و باغچه ها قرار دارد؛ اما به دلیل همین تأثیر زیاد می توان در این بخش نیز به آن اشاره کرد. برای نوسازی این قسمت می توانید از تعویض گلدان ها و یا هرس کردن درختان شروع کنید. می توانید از چمن مصنوعی استفاده کرده و جلوه منحصربه فردی در این بخش ایجاد نمایید. تعویض کف پوش حیاط، استفاده از تجهیزات نورپردازی و سرامیک و کاشی های به کاررفته در حیاط، جزو اقدامات لازم برای بازسازی این بخش هستند. با استفاده از تجهیزات به روز می توانید زیبایی خیره کننده ای ایجاد کرده و راحتی و آرامش را برای خود و اعضای خانواده به ارمغان آورید.

بازسازی روف گاردن

روف گاردن ساختمان ها ازجمله قسمت هایی است که در معرض بیشترین آسیب قرار دارد. ازاین رو لازم است اقدامات لازم در جهت تعمیر و بازسازی آن را جدی بگیرید. نوسازی این بخش اگر به صورت دوره ای انجام شود، هزینه های زیادی را در بازسازی منزل به خود اختصاص نخواهد داد. به عنوان مثال شما می توانید ماهی یک بار گل ها، چمن و درختان موجود در روف گاردن را هرس کرده و به آن ها رسیدگی کنید. این ترمیم ها جزو اقدامات روکار هستند؛ اما برای انجام نوسازی بخش های توکار نظیر تعمیر زهکشی کف روف گاردن، بازسازی لوله و تأسیسات موجود در این بخش، نوسازی آلاچیق، فرنیچر و شومینه، می توانید در صورت نیاز اقدام کنید. با توجه به کاربری روف گاردن، تعمیرات و بازسازی در این بخش ممکن است دارای فاصله زمانی طولانی باشد.

بهسازی درب و پنجره ها را از یاد نبرید

از مهم ترین آیتم هایی که در نوسازی ساختمان ها باید به آن ها توجه کرد، نوسازی درب و پنجره ها است. البته به جز تغییراتی که استفاده از این المان ها در زیبایی ظاهری ساختمان ها دارند، باید بازسازی آن ها را باهدف بهسازی و بهینه سازی خانه ها ازنظر مصرف انرژی انجام داد. سعی کنید در تعویض این تجهیزات به استانداردهای روز دنیا توجه کرده و محصولاتی را برای استفاده در ساختمان خود انتخاب کنید که عایق صدا و حرارت باشند. استفاده از درب و پنجره هایی از نوع آلومینیومی و یا یوپی وی سی، می تواند بهترین گزینه باشد.

تعمیر و بازسازی آسانسور، مهم است

اگر ساختمان شما دارای طبقات زیادی است، سالم بودن و استفاده درست آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. ازاین رو در بازسازی ساختمان سعی کنید به این موضوع نیز توجه کنید. در تعمیر این تجهیزات باید ابتدا کابین و تجهیزات آسانسور را بررسی کرده و تعمیر نمایید. در بازسازی کابین به معیارهای زیبایی شناسی نیز توجه کنید؛ اما در بخش تأسیسات سعی کنید تمامی اقدامات لازم را انجام دهید تا از ایجاد هزینه های بعدی و یا تلفات جانی، پیشگیری نمایید.

بهسازی سیستم سرمایش و گرمایش، راحتی را برای شما به ارمغان می آورد

آنچه سبب می شود تا اعضای خانواده در منزل، احساس راحتی داشته باشند استفاده از سیستم های سرمایش و گرمایش مناسب است. این تجهیزات معمولاً در طول سال، فعال هستند. به همین دلیل نیز به صورت مداوم نیاز به رسیدگی و بهسازی دارند. شاید به نظر برسد با انجام این اقدامات به صورت متوالی، هزینه بازسازی منزل افزایش پیدا کند؛ اما اگر به تأثیرات این بهسازی ها توجه داشته باشید متوجه می شوید که تعمیر سیستم هایی چون کولرگازی و آبی، تعمیر موتورخانه ها، بازسازی سیستم های گرمایش از کف و … چه تأثیراتی مهمی می تواند در زندگی و سلامت افراد داشته و زمینه رفاه آنان را تأمین کند. با این حساب، می توان چنین نتیجه گرفت که هر هزینه ای برای این اقدامات صرف شود درنهایت منجر به آسودگی بیشتر شما می شود.

با بازسازی کابینت ها می توانید جلوه خاصی به منزل بدهید

یکی از مهم ترین آیتم هایی که در بازسازی منازل به چشم می خورد، ترمیم و یا تعویض کابینت های آشپزخانه است. امروزه شاهد ورود مدل ها و طرح های مختلف و مدرن از انواع کابینت به بازار هستیم. شما با تعویض کابینت آشپزخانه و یا تغییر در چیدمان و یا رنگ بندی آن ها می توانید تغییرات بزرگی را در منزل شاهد باشید.

نوسازی استخر از مهم ترین مراحل بازسازی ساختمان است

اگر ساختمان شما از نوع ویلایی است، بازسازی استخر را نیز می توان در مجموعه اقدامات لازم برای بازسازی ساختمان قرار داد. ممکن است به دلیل گذشت زمان، تجهیزات و زیر کار استخر و جکوزی تخریب و یا مستهلک شده باشد. در این حالت باید آن ها را تعمیر و یا تعویض کنید. در ضمن می توانید در بازسازی این بخش، کاشی کاری و یا رنگ کاری آن را نیز تغییر داده و استخری با نمای جدید در اختیار داشت.

تأسیسات ضرورتی را نوسازی کنید

تأسیسات آب، برق و گاز از مهم ترین قسمت های هر ساختمانی است؛ بنابراین باید در نوسازی ساختمان باید به این قسمت، نگاه ویژه ای داشت. درصورتی که تعمیرات و بازسازی این قسمت ها به درستی و در زمان مناسب انجام نشود قطعاً بقیه اقدامات، نتیجه مطلوب را نخواهند داشت. تعویض لوله های فرسوده، ترمیم موتورخانه و تعویض کابل های برق و لوله کشی آب و گاز و همچنین برق کشی مجدد را جدی بگیرید.

نوسازی سقف، نقش بسزایی در زیباسازی منزل دارد

سقف خانه ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای بازسازی این بخش می توانید از تجهیزات به روزی چون کناف استفاده کنید. می توانید از نورپردازی های مدرن نیز در این بخش استفاده کرده و نمای زیبایی را بعد از بازسازی منزل شاهد باشید.

بازسازی نمای ساختمان ها

نمای ساختمان به دلیل تماس با مواد شیمیایی مختلف و همچنین آلودگی های محیطی و تحمل فشارهای فیزیکی، ممکن است تخریب شود. به همین دلیل نیز لازم است در بازسازی به این مورد نیز توجه کرده و از عایق های رطوبتی و کاشی و سنگ های مناسب برای نوسازی این بخش، استفاده کنید.

این اشتباهات را در بازسازی منزل و ساختمان، مرتکب نشوید

در بازسازی و نوسازی منازل و ساختمان ها معمولاً افراد به صورت احساسی تصمیم می گیرند. این امر منجر به ایجاد هزینه های اضافی و یا عدم رضایت درنهایت کار می شود. توصیه می شود از انجام اشتباهات زیر در بازسازی و بهینه سازی ساختمان خود، خودداری کنید:

عدم برآورد هزینه بازسازی

باید در ابتدا، هزینه بازسازی ساختمان را برآورده کرده و بر اساس بودجه ای که در دست دارید، اقدامات و متریال موردنظر را انتخاب کنید.

انجام بازسازی بی دلیل

درصورتی که منزل و ساختمان به بازسازی نیاز ندارد، لزومی به انجام این اقدامات نیست.

استفاده از متریال بی کیفیت برای کاهش هزینه ها

هرگز برای کاهش هزینه های جاری، از مواد و تجهیزات بی کیفیت استفاده نکنید. این کار در بلندمدت، هزینه های شمارا دوچندان می کند.

بازسازی خانه بر اساس مد

در بازسازی و نوسازی ساختمان ها از مد، پیروی نکنید. به دنبال تغییرات و تجهیزاتی باشید که در کنار زیبا کردن محیط داخلی ساختمان، کاربری و راحتی منزل را بهبود دهد، زیرا اگر پیرو مد باشید بعد از مدتی، تمامی این مدها جای خود را به تجهیزات و متریال دیگر خواهند داد.

عدم مشورت با افراد باتجربه

همواره با مهندسین و مجریان این کار، مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیمات را بگیرید.
جمع بندی
در بازسازی منزل و ساختمان، همواره به اصول این کار توجه کرده و در صورت نیاز، اقدامات لازم را انجام دهید. در اعمال این تغییرات باید از افراد و شرکت های بازسازی کمک بگیرید تا در پایان کار با بهترین نتیجه روبرو شوید.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است