اجرای سقف عرشه فولادی در کشور عراق – بررسی مزایای سقف عرشه

اجرای سقف عرشه فولادی در کشور عراق - بررسی مزایای سقف عرشه

سقف عرشه فولادی در عراق

بایرایرانیان به عنوان مجری حرفه‌ای برای اجرای سقف عرشه فولادی، اکنون خدمات خود را در کشورهای همسایه هم ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از خدمات اجرا سقف عرشه در عراق استفاده کنید و سازه‌های خود را با مدلی پیشرفته و باکیفیت از سقف کامل کنید.

درباره کشور عراق

کشور عراق یا جمهوری عراق، همسایه غربی ایران است که مساحتی در حدود ۴۳۷ هزار کیلومتر مربع دارد. این کشور در ناحیه جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه واقع شده است. جغرافیای این کشور در مناطق شرقی شامل جلگه‌های حاصلخیز و در نواحی غربی دارای کویر است.

غلب قسمت های جمهوری عراق به جز در محدوده شمال شرقی این کشور، هموار با آب و هوایی گرمسیری است؛ به استثنای کردستان عراق که شامل نواحی سرد و کوهستانی است. این کشور دارای جمعیتی بالغ بر ۴۰ میلیون نفر است و نژاد غالب مردم آن عرب بوده و سپس شامل مردمان کورد، ترکمن و آشوری و… است. عراق دارای فرهنگی غنی و کهن است که قدمتی تا چند هزار سال پیش از میلاد مسیح دارد. بایرایرانیان مجری ساخت سقف عرشه در عراق است که در نواحی مختلف این کشور خدمات خود را ارائه می‌دهد.

شهرها و استان‌های عراق

 

شهرها و استان‌های عراق

 

این کشور دارای ۱۹ استان است که پرجمعیت‌ترین آن با جمعیتی بالغ بر ۷ میلیون و ۹۳۵ هزار نفر، استان بغداد است. بعد از آن استان‌های سلیمانیه عراق با جمعیت ۳ میلیون و ۶۷۹ هزار نفر و استان نینوا با جمعیت ۳ میلیون و ۲۰۸ هزار نفر دو استان پرجمعیت بعدی هستند.

سیع‌ترین استان کشور عراق هم استان انبار با مساحت ۱۳۷ هزار کیلومتر مربع است. به طور کلی شهرهای بزرگ عراق به ترتیب شامل عراق، بصره، موصل، اربیل، سلیمانیه و کرکوک هستند. این شهرها می‌توانند هدف بسیاری برای ساخت و ساز بناهای جدید یا بازسازی بناهای قدیمی باشند و رونق اقتصادی قابل توجهی را شامل شوند. در این راستا می‌توانید برای احداث سقف عرشه در عراق از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

آثار باستانی و بناهای تاریخی عراق

قلعه شیروانه

این بنا که قدمت ساخت آن به سال ۱۷۳۴ میلادی بر می‌گردد، در استان سلیمانیه کشور عراق و در شهر کلار قرار دارد. در چهار گوشه‌ی قلعه شیروانه، ۴ مناره هفت ضلعی ساخته شده و در زمان احداث متعلق به اقامت و مدیریت امور عشایر بوده است. امروزه این بنای تاریخی با ۱ طبقه زیر زمین و ۲ طبقه روی آن، از جمله بناهای باستانی مورد بازدید در صنعت گردشگری است و موزه کوچکی نیز در آن وجود دارد.

ارگ کرکوک

یکی دیگر از بناهای باستانی معروف در عراق، ارگ کرکوک است که تقریبا ۸۵۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. این ارگ منتسب به ترکمن‌های عراقی است و گمان می‌رود که مطابق با اهداف نظامی در زمان خودش ساخته شده است.

مسجد جامع سامرا

قدمت ساخت این مسجد تاریخی که در شمال بغداد بنا شده، به دوران حکومت عباسیان برمی‌گردد. گفته می‌شود که ساخت آن به سال‌های ۲۳۳ تا ۲۳۷ هجری قمری (۸۵۲-۸۴۸ میلادی) بر می‌گردد. مساحت ساختمان مسجد جامع سامرا در حدود ۳۸ هزار متر مربع است که ۱۶ ورودی دارد. یکی از ویژگی‌های خاص این داشتن یک مناره مارپیچ و مخروطی شکل است که حدودا ۵۲ متر ارتفاع دارد.

ایوان مدائن (طاق کسری)

ار بناهای بسیار قدیمی واقع شده در عراق که مربوط به دوره ساسانیان است، می‌توان طاق کسری را نام برد که به ایوان مدائن یا ایوان خسرو هم معروف است. زمان دقیق ساخته شدن آن مشخص نیست، اما تخمین زده می‌شود قدمت احداث آن در زمانی بین سال‌های ۲۴۲ قبل از میلاد تا ۵۴۰ بعد از میلاد بوده است. در دوران معاصر از بنای عظیم مدائن که ساخته شده بود، فقط طاق یا ایوان آن باقی مانده که از آجر و گچ ساخته شده است. این ایوان خشتی در نوع خود بسیار بزرگ و منحصر بفرد است و ارتفاعی ۳۵ متری با طول حدود ۵۰ و عرض ۲۵ متری دارد.

ساخت سقف عرشه در عراق

در ساختمان سازی نوین امروزی می‌توان از تکنیک‌ها و تجهیزات مختلفی استفاده کرد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها سقف عرشه فولادی یا متال دک است. شما می‌توانید برای اجرای سقف عرشه فولادی در شهرهای مختلف عراق از مجموعه بایرایرانیان کمک بگیرید. این مجموعه از بزرگترین و باتجربه‌ترین مجریان مورد اعتماد این حوزه است که می‌تواند خدمات بی نقصی را به شما ارائه دهد.

مزیت‌های مهم سقف عرشه فولادی

 

مزیت‌های مهم سقف عرشه فولادی

 

در مورد اجرای سقف عرشه در عراق لازم است به فواید آن هم استفاده از این نوع سقف در احداث ساختمان‌ها چندین مزیت مهم دارد:

سرعت بالای اجرا: سقف عرشه فولادی از اجزای سبک و ساده تشکیل شده که نیازی به استفاده از ماشین‌آلات سنگین مثل جرثقیل برای نصب ندارند. بنابراین اجرای آن‌ها دستی و سریع‌تر است. همچنین چون این نوع سقف نیاز به شمع‌بندی ندارد، می‌توان به‌طور همزمان و موازی چند سقف را اجرا کرد.

حمل آسان مواد اولیه: اجزای سازنده این نوع سقف چندان سنگین نیست و همین سبکی باعث شده جابجایی آن راحت‌تر باشد.

کاهش بار مرده: با توجه به این که در سقف عرشه فولادی از تیرچه و بلوک استفاده نمی‌شود، بار مرده‌ی سازه نیز کمتر می‌شود.

کاهش هزینه اجرا و نیروی کار: بعضی از مرحله‌های اجرای سقف در احداث این نوع سقف حذف می‌شود. این مساله باعث می‌شود مخارج اجرای سقف و نیروی کار لازم برای آن کمتر باشد.

برای اجرای سقف عرشه فولادی در عراق در شهر یا استان مورد نظر خود، توصیه می‌کنیم آن را به کاربلدها بسپارید. خدمات قابل ارائه بایرایرانیان در این مورد همراه شماست تا جای نگرانی از بابت کیفیت و سرعت کار باقی نگذارد.

دیدگاه ها غیرفعال است