انواع دستگاه خم و برش میلگرد

انواع دستگاه خم و برش میلگرد

همانطور که می‌دانید بشر در عصر امروز مرتفع‌ترین قله تکنولوژی را فتح کرده و با استفاده از ابزارهای تکنولوژی به پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه صنعت رسیده است. این روزها در صنایع مختلف تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای دیده می‌شوند که ضمن افزایش سرعت و راندمان کار کیفیت نهایی را نیز به طرز چشم‌گیری افزایش داده‌اند‌.

قیچی خم و برش میلگرد دقیقا یکی از این تجهیزات پیشرفته است که در صنعت ساخت و ساز به عنوان مهم‌ترین تجهیزات قالب فلزی بتن به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربری این تجهیز مشخص است. مهم آن است که بتوانید دستگاهی متناسب با نیاز کاربری خود تهیه کنید. دستگاه خم و برش میلگرد انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی انواع آن و فاکتورهای موثر در خرید این تجهیز صنعتی می‌پردازیم.

قیچی خم و برش میلگرد

قطعا وقتی به دنبال شناخت انواع دستگاه خم و برش میلگرد هستید، با کارایی آن آشنایی دارید. هر چند کارایی آن کاملا مشخص است. در بررسی این تجهیز ممکن است یک مسئله ذهن شما را به خود مشغول سازد و آن هم این است که قیمت قیچی خم میلگرد بر تک فاز  با دستگاه میلگرد بر چه تفاوتی دارد؟ قیچی میلگرد بر در واقع همان دستگاه برش میلگرد است.

با توجه به اینکه این قیچی صنعتی در انواع هیدرولیکی و مجهز به ماشین آلات پیشرفته از جمله گیربکس عرضه می‌شود، آن را به عنوان دستگاه میلگرد بر  می‌شناسیم.‌ در مورد استفاده از میلگرد در سازه‌های بتنی یک نکته مهم وجود دارد. به همان اندازه که کیفیت میلگرد در مقا‌ومت بتن تأثیر دارد، نحوه برش آن نیز در این مورد موثر است. به همین خاطر انتخاب قیچی میلگرد بر مناسب اهمیت بسیاری دارد.

قیچی خم و برش میلگرد

معرفی انواع قیچی خم و برش میلگرد

برای اینکه بهترین قیچی میلگرد بر یا دستگاه خاموت زن  متناسب با نوع کاربری خود را پیدا کنید، لازم است ابتدا با انواع قیچی خم و برش میلگرد آشنا شوید. قبل از هر چیزی باید بدانید دستگاه‌هایی که برای برش میلگرد استفاده می‌شوند، برای افزایش مقاومت کششی میلگرد بهینه شده‌اند. این دستگاه‌ها به روش برش سرد عمل می‌کنند. قیچی میلگرد بر در انواع دستی و برقی عرضه می‌شود. مدل دستی آن همانطور که مشخص است با اهرم دستی کار می‌کند و تنها برای میلگردهایی با قطر و حجم کم کارایی دارد. با توجه به اینکه این روزها بیشتر پروژه‌های ساخت و ساز وسعت زیادی دارند، استفاده از میلگرد بر دستی عاقلانه به نظر نمی‌رسد. قیچی‌های خم و برش میلگرد هیدرولیکی سرعت و قدرت بالایی دارند و برای میلگردهایی با قطر زیاد استفاده می‌شوند.

این نوع از قیچی‌های میلگرد بر هیدرولیکی به پمپ هیدرولیک، جک، تیغه برش‌دهنده، الکتروموتور تک فاز و سه فاز مجهزاند. در این دستگاه با فشار جک هیدرولیک به تیغه‌ها میلگرد برش داده می‌شود. میلگردبرهای گیربکسی یا مکانیکی که سرعت و عملکرد بیشتری ارائه می‌دهند، خود نوعی از قیچی خم و برش میلگرد هیدرولیک هستند‌. قیچی میلگرد بر گیریگسی می‌تواند میلگردهایی تا قطر هفتاد میلی‌متر را برش دهد. این دستگاه در انواع تک فاز و سه فاز عرضه می‌شود.

با توجه به اینکه عملکرد این دستگاه به گیربکس آن بستگی دارد، می‌توان گفت میلگرد بر گیربکسی سیستم موتوری و ساز و کار کاملا مکانیکی دارد. این در حالی است که در مدل هیدرولیکی گیربکس وجود ندارد و از پمپ هیدورلیک در طراحی قیچی استفاده شده است. در واقع عملکرد دستگاه با عملکرد موتور و پمپ امکان‌پذیر است.

انواع دستگاه خم و برش میلگرد
در کل این دستگاه‌ها در دو نوع برش و خم‌کاری میلگرد یا دستگاه‌های دوکاره تولید و عرضه می‌شوند. یکی از انواع دستگاه‌های خم و برش میلگرد، دستگاه خاموت زن است که صرفا برای تولید خاموت مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاموت در واقع همان میلگردهای خم شده‌ای است که به صورت افقی در ستون‌ها قرار می‌گیرد. خاموت زن خود در انواع دستی و برقی تک فاز و سه فاز وجود دارند‌. مدل برقی این دستگاه خود به دو نوع هیدرولیکی و گیربکسی تقسیم می‌شود. ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که قیچی میلگرد هیدرولیکی بهتر است یا گیربکسی؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان به سرعت و قدرت این دو نوع دستگاه توجه کرد.

قیچی خم و برش میلگرد گیربکسی بهتر است یا هیدرولیکی؟

میلگرد بر هیدرولیکی یک ویژگی خاص دارد و آن هم این است که با وجود الکتروپمپ کوچکی که در آن تعبیه شده، دستگاه برای برش میلگردهای با قطر بالا استفاده می‌شود. این ویژگی نشان می‌دهد، حرکت پیستون‌ها در داخل سیلندر دستگاه این امکان را برای موتور کوچک به کار رفته در سیستم هیدرولیک فراهم می‌سازد که قدرت قابل توجهی ارائه دهد. به همین خاطر حتی یک الکتروپمپ کوچک تک فاز در میلگرد بر هیدرولیکی عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد.

از طرفی قیچی خم و برش میلگرد گیربکسی عملکرد سریع‌تری نسبت به مدل هیدرولیکی دارد و در یک زمان مشخص میلگردهای بیشتری را برش می‌دهد. فاکتور بعدی در این قیاس وزن و حجم این دستگاه‌هاست. قیچی میلگرد بر گیربکسی وزن و حجم بیشتری نسبت به مدل هیدرولیکی دارد و جابه‌جایی آن سخت‌تر است.

قیچی خم و برش میلگرد گیربکسی بهتر است یا هیدرولیکی؟
از آنجا که در دستگاه میلگرد بر گیربکسی قطعات مکانیکی بیشتری به کار رفته، می‌توان گفت طول عمر این دستگاه نسبت به مدل هیدرولیکی کمتر است؛ بنابراین در انتخاب این دستگاه باید به نوع کاربری و بودجه خود توجه کنید. قیمت یک فاکتور مهم در انتخاب این دستگاه است. قیمت قیچی خم و برش میلگرد هیدرولیکی نسبت به مدل گیربکسی آن کمتر است. همچنین قیمت قیچی میلگرد بر تک فاز از مدل سه فاز آن ارزان تر است.

طبیعتا قدرت، سرعت، حجم و وزن قیچی‌های میلگرد بر سه فاز از مدل تک فاز بیشتر و قیمت آن‌ها نیز گران‌تر است. شما می‌توانید با خرید از یک شرکت معتبر مانند شرکت مدرن سازان انواع قیچی‌ میلگرد بر را متناسب با نیاز کاربری خود با بهترین قیمت تهیه کنید.

جمع بندی

دستگاه میلگرد بر به عنوان یک تجهیز بسیار کاربردی در صنعت ساخت و ساز و قالب‌بندی بتن در انواع مختلف برقی تک فاز، سه فاز و دستی تولید و عرضه می‌شود. قیچی خم و برش میلگرد برقی خود در دو مدل هیدرولیک و گیربکسی وجود دارد. برای هر یک از این دستگاه‌ها ویژگی‌های مختلفی تعریف شده که شما می‌توانید با شناخت آن‌ها به انتخاب مناسبی در خرید این دستگاه برسید. شرکت مدرن سازان به عنوان برترین تولیدکننده تجهیزات قالب فلزی بتن انتخاب ایده‌آلی برای خرید دستگاه میلگرد بر با کیفیت بالا و قیمت ارزان به شمار می‌رود.

دیدگاه ها غیرفعال است