شیپور و دیوار بابت کلاهبرداری پیش فروش ساختمان، اخطار گرفتند!

شیپور و دیوار در مورد کلاهبرداری پیش فروش ساختمان، اخطار گرفتند!

با ظهور سایت های درج آگهی مسکن در فضای مجازی، خیلی از مشاورین املاک و ساختمان سازان نگرانی های خود را ابراز کردند. خیلی از کارشناسان مسکن اعلام می کردند که سایت هایی مثل دیوار و شیپور همان بلایی را به سر بنگاه های معاملات مسکن می آورند که اسنپ و تپسی به سر آژانس ها آوردند.

حالا در جدیدترین اخبار چنین به گوش می رسد که پیش فروش ساختمان از طریق شیپور و دیوار صورت می گیرد و مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ضمن ارسال نامه ای به مدیران این دو شرکت، در خصوص پیش فروش ساختمان بدون اخذ مجوز هشدار داده است.

به گزارش پرشین سازه ، خلیل محبت خواه در راستای اخطارهای قوه قضاییه و آمار کلاهبرداری ۲۵ هزار موردی پیش فروش ساختمان توسط برخی از موسسات و شرکت ها، به این دو اپلیکیشن معروف و پر بازدید در خصوص اجرای قانون پیش فروش ساختمان، اجرای دستورالعمل های مربوطه و البته طی کردن مراحل قانونی جهت انتشار آگهی پیش فروش هشدار و اخطار داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در بخشی از نامه ای که به این دو شرکت معروف ارسال کرده، چنین نوشته است: هرگونه انتشار تبلیغات جهت پیش فروش ساختمان نیازمند تایید ادارات کل راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دارد. اما در برنامه هایی که زیر مجموعه ی شما حساب می شوند، مواردی دیده و گزارش شده که متاسفانه بدون اخذ مجوز بوده است. به همین دلیل باید آگاه باشید که در این خصوص، تخلفات زیادی توسط کلاهبرداران صورت گرفته است و پرونده های بسیاری در مراجع قضایی تشکیل شده است.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: باید ترتیبی اتخاذ شود که بدون اخذ مجوز از این اداره کل از هر گونه انتشار آگهی پیش فروش خودداری شود. در غیر این صورت، مسئولیت قانونی و حقوقی ناشی از این موضوع بر عهده ی شرکت خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن نامه ای که به مدیران عامل این دو شرکت بزرگ و معتبر ارسال کرده است در خصوص انتشار آگهی های پیش فروش ساختمان که بدون مجوز هستند، هشدار داده است.

خلیل محبت خواه همچنین به اخطارهای قوه قضاییه و آمارهای کلاهبرداری از طریق سایت دیوار و شیپور که حدود ۲۵ هزار مورد می باشند نیز اشاره کرده است. این ۲۵ هزار مورد صرفاً در مورد آگهی های پیش فروش ساختمان توسط موسسات و شرکت های مختلف بوده است. تعدد فراوان این موارد کلاهبرداری و تشکیل پرونده های مختلف قضایی باعث شده است که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نسبت به این آگهی ها واکنش نشان دهد و اخطارهای لازم را به دیوار و شیپور ارسال نماید.

در بخشی از نامه ی محبت خواه به مدیران این دو اپلیکیشن چنین آمده است: هرگونه انتشار تبلیغات جهت پیش فروش ساختمان نیازمند تایید ادارات کل راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی است. مجوزهایی که در برخی از برنامه های زیرمجموعه ی شما دریافت نشده اند و منجر به کلاهبرداری های زیادی شده است و پرونده های مختلفی را در مراجع قضایی ایجاد کرده است.

این مقام مسئول در ادامه ی این نامه تاکید کرده است که در صورت عدم اقدام این دو شرکت برای دریافت مجوز از ادارات کل راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، عواقب قانونی و حقوقی این آگهی ها بر عهده ی شرکت های مزبور خواهد بود.

لازم به ذکر است که این نامه به مدیران عامل شرکت های آگه پردازان هوشمند یا همان دیوار و تجارت اهورا( شیپور) ارسال شده است و بر اساس قانون، لازم الاجرا می باشد.

گزارش هایی که از کلاهبرداری های ملکی از طریق وبسایت های دیوار و شیپور به گوش می رسد، بسیار بالاست. انواع و اقسام هشدارهایی که این دو اپلیکیشن جهت معامله های آنلاین قرار داده اند، چندان موثر نبوده است و همچنان شاهد بروز کلاهبرداری های مختلف از طریق این دو نرم افزار هستیم.

دیدگاه ها غیرفعال است