هشت شهر جدید، طرح خانه سازی ویلایی را آغاز کردند

هشت شهر جدید، طرح خانه سازی ویلایی را آغاز کردند

مدت ها بود که مسئولین اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر از ساخت خانه های ویلایی در شهرهایی با جمعیت پایین می دادند. حال در جدیدترین خبرها چنین به گوش می رسد که این خانه های ویلایی حیاط دار در هشت شهر جدید کشور در حال ساخت می باشند.

به گزارش پرشین سازه ، مقام مسئول شرکت عمران شهرهای جدید ایران سید علیرضا مکبری گفت: ساخت خانه های ویلایی و حیاط دار در ۸ شهر جدید کشور کلید خورده است و یکی از برنامه های دولت سیزدهم در اجرای طرح های مسکن، توجه به سبک و سیاق خانه سازی ایرانی اسلامی است.

مکبری در ادامه چنین توضیح داد: در شهر پرند ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است که یک یا دو طبقه هستند و به صورت مشارکتی ساخته می شوند. این ساختمان های مسکونی حیاط دار دارای سه یا چهار واحد می باشند.

وی افزود: در شهرهایی که کمبود زمین وجود دارد، به طور قطع ساخت مسکن به صورت محدود در تراکم ارتفاع صورت می گیرد. به این ترتیب تقاضا برای شهر جدید و مردم مدیریت می شود.

مقام مسئول شرکت عمران شهرهای جدید ایران در ادامه گفت: برای ساخت خانه های ویلایی و حیاط دار در شهرهایی مثل پرند، پردیس و هشتگرد، تقاضاهای خیلی خوبی وجود دارد.

مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید ضمن اشاره به ظرفیت شهر جدیدی مثل امیر کبیر خاطرنشان ساخت: شهر امیرکبیر از جمله شهرهایی است که ساخت و ساز در آن به سبک ایرانی اسلامی بوده است و باید در مراحل بعدی که عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی هدفگذاری شده است، نمادها و هویت های این سبک در نمای ساختمان مد نظر قرار بگیرد.

مکبری در ادامه یادآور شد: یکی از نکات معماری ایرانی اسلامی این است که نباید از سقف های شیبدار و شیروانی استفاده شود. نماد یک خانه ی حیاطدار، مولفه های ایرانی و کاشی کاری فیروزه ای است که طبیعتا در این مدل از خانه سازی، امکانش وجود ندارد.

خانه سازی ایرانی اسلامی از جمله مولفه هایی است که از سوی مسئولین طرح نهضت ملی مسکن مورد تاکید قرار گرفته است و بنا بر این شده که در شهرهایی که زمین کافی برای ساخت و ساز وجود دارد، خانه های ویلایی و حیاطدار ساخته شود.

دیدگاه ها غیرفعال است