تخفیف های شهرداری برای دریافت پروانه ساخت

تخفیف های شهرداری برای دریافت پروانه ساخت اعلام شد!

دولت سیزدهم طرح های زیادی را برای تشویق به ساخت و ساز در نظر داشت. حال در جدیدترین خبرها، معاون شهردار تهران از آغاز ارائه ی تخفیفات ویژه برای پرداخت عوارض شهرسازی خبر داده است.

به گزارش پرشین سازه ، حمیدرضا صارمی در خصوص تخفیف های اعمال شده از سوی شهرداری برای دریافت پروانه ی ساختمانی چنین توضیح داد: تمام متقاضیانی که می خواهند عوارض شهرسازی خود را به صورت نقدی پرداخت کنند، می توانند از ۲۰ آبان تا ۲۰ اسفندماه سال جاری، از تخفیف های پلکانی تا ۴۰ درصد در عوارض ساخت بهره مند شوند.

وی در ادامه اشاره کرد که اصلاحیه مصوبه نحوه ی اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری استان تهران بلاخره تصویب شده است. صارمی افزود: مدیریت شهری تهران تصمیم گرفته بود که با هدف ایجاد تعادل در قیمت مسکن، رونق ساختمان سازی و همچنین تشویق به وصول مطالبات ناشی از عوارض صدور پروانه ی ساختمانی و نظارت فنی، این لایحه را با در نظر گرفتن یک سری تخفیف های پلکانی به شورای شهر ارائه کند. این لایحه نیز خوشبختانه با حمایت قاطع اعضای شورای شهر به تصویب رسید و در حال حاضر نیز با تایید فرمانداری استان تهران به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است تا اجرایی گردد.

کدام دسته از متقاضیان مشمول این طرح جدید می شوند؟!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اشاره کرد که صدور یک هفته ای پروانه شهرسازی در برخی از مناطق تحقق پیدا کرده است و افزود: بر اساس این مصوبه، تمام کسانی که متقاضی دریافت پروانه و گواهی ساختمانی هستند و تسویه حساب آن ها و وصول عوارض سیستمی شان قطعی باشد، در صورتی که در سطح مورد درخواست آن ها تغییری ایجاد نشود می توانند در پایان سال ۱۴۰۲، از امکان عدم افزایش عوارض بهره مند شوند.

وی همچنین در خصوص پاداش خوش حسابی در مصوبه ی جدید نیز چنین توضیح داد: در صورتی که متقاضیان بخواهند که کل عوارض شهرسازی را به صورت نقدی پرداخت کنند، می توانند از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ اسفند امسال از تخفیف های ویژه و جوایز خوش حسابی بهره مند شوند. در این مصوبه، برای این که میزان انتفاع مشمولان از این طرح به بالاترین حد خود برسد، میزان پاداش با توجه به مبلغ عوارض و زمان پرداخت، به صورت پلکانی تا ۴۰ درصد تعیین شده است.

مهلت پرداخت خوش حساب ها، تنها تا ۲۰ اسفند است!

معاون شهردار تهران، آقای حمیدرضا صارمی تاکید کرد که مهلت استفاده از این طرح تخفیف برای متقاضیان دریافت پروانه های ساختمانی تا ۲۰ اسفندماه امسال خواهد بود و امکان تمدید نیز وجود ندارد. سوالی که در این میان مطرح می شود این است که بر اساس این مصوبه، محاسبه ی درصد پاداش خوش حسابی به چه صورت خواهد بود؟

به طور کلی برای افراد خوش حسابی که از تاریخ ۲۱ بهمن تا ۲۰ اسفند اقدام به تسویه عوارض شهرسازی خود نمایند، برای مبالغ تا ۱ میلیارد تومان، ۲۵ درصد تخفیف، برای مبالغ میان ۱ الی ۲۵ میلیارد تومان، ۲۳.۷۵ درصد تخفیف قائل خواهند شد.

همچنین برای مبالغی مثل ۲۵ الی ۵۰ میلیارد تومان، ۲۲.۵ درصد تخفیف و برای اعداد بیش از ۵۰ میلیارد تومان نیز تخفیفی برابر با ۲۱.۲۵ درصد تخفیف قابل اعمال می باشد.

صارمی در انتها به تمام سازندگان و متقاضیان دریافت پروانه های ساختمانی توصیه کرد که از این فرصت مغتنم استفاده کنند و در طول بازه ی زمانی تعیین شده، عوارض شهرسازی خود را تسویه نمایند تا از مزایای خوش حسابی بهره مند شوند. وی تاکید کرد: شیوه ی محاسبه ی درصد پاداش خوش حسابی به صورت پلکانی تعیین شده است و برای نخستین بار است که این شیوه با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی تهیه و تصویب می شود. از این طریق، هم به مهار قیمت سرسام آور مسکن کمک خواهد شد و هم این که امکان خانه دار شدن شهروندان تهرانی بالاتر می رود.

امکانی که با افزایش بسیار بالای قیمت مسکن در این شهر، مدت هاست به رویا تبدیل شده است.

تمام شهروندان تهرانی در نظر داشته باشند که این پاداش ها صرفا از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ اسفند قابل دریافت خواهند بود و تمدید نیز نخواهند شد. بنابراین در صورتی که تمایل به استفاده از این پاداش ها دارند، در مهلت زمانی مشخص شده، اقدام نمایند.

دیدگاه ها غیرفعال است