واحدهای بدون سند استان تهران، سنددار خواهند شد

واحدهای بدون سند استان تهران، سنددار خواهند شد

یکی از مشکلات بزرگ برخی از واحدهای مسکونی شهر تهران این است که فاقد سند هستند و پیگیری های بسیار هم نتیجه ای نداشته است. اما در جدیدترین خبرها چنین به گوش می رسد که مدیر کل بنیاد مسکن از صدور سند مالکیت برای ۱۳۰۰ واحد مسکونی فاقد سند خبر داده است.

به گزارش پرشین سازه ، مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران، آقای غلامرضا صالحی ضمن اعلام این خبر که ۱۶۲۰ واحد از پروژه ی نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک و روستاهای تهران در حال ساخت می باشند، تعداد زیادی از واحدهای بدون سند این شهر نیز دارای سند شده اند.

وی در ادامه اشاره کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی که جمعیتی کمتر از ۱۰۰ هزار نفر دارند، بر عهده ی بنیاد مسکن است. بیشتر این واحدها در شهرستان دماوند در حال ساخت می باشند.

صالحی در ادامه چنین افزود: حدود ۷۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در دماوند با پیشرفت ۴۰ درصد، ۵۲۰ واحد در گیلارد با میزان پیشرفت ۵ درصد و اخیراً هم ۲۰۰ واحد دیگر در شهر دماوند با تامین زمین در مرحله ی دریافت پروانه ساخت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر نیز، برای ۲۰۰ واحد در صفادشت، زمین لازم تامین شده است و پروانه ی ساختمانی نیز دریافت کرده ایم. نقشه ها و طراحی ها آماده شده است اما به دلیل این که بیشتر متقاضیان غرب استان تهران در پرند ثبت نام شده اند، واحدهای صفادشت بدون متقاضی مانده اند.

۲۵۰۰ نفر دیگر در استان تهران، واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن شده اند!

رئیس بنیاد مسکن استان تهران در خصوص دور جدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن برای واحدهای مسکونی این طرح، اعلام کرد که حدود ۲۵۰۰ نفر دیگر نیز واجد شرایط شناخته شده اند. البته لازم به ذکر است که برای این تعداد از متقاضیان مسکن، هنوز هم زمین لازم تامین نشده است و باید هر چه سریع تر، اقداماتی عملی صورت بگیرد.

بیشتر متقاضیان مسکن ملی در استان تهران، واحدهایی در شهرهای هشتگرد، اسلامشهر، پاکدشت، پرند و پردیس دریافت خواهند کرد اما با وجود این که ماه ها از آغاز این طرح در کشور می گذرد، اما هنوز هم تکلیف خیلی از متقاضیان روشن نیست و با وجود این که آورده ی اولیه را واریز کرده اند، هنوز نمی دانند که وضعیت ملک هایشان به چه صورتی خواهد بود یا این که چه زمانی آن ها را دریافت خواهند کرد.

در سال جاری، ۱۳۰۰ جلد سند در استان تهران صادر شده است!

مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران، آقای غلامرضا صالحی چنین گفت: از زمانی که طرح سنددار کردن خانه های مسکونی استان تهران تا به این لحظه، ۹۵ هزار جلد سند صادر شده است. برای امسال نیز برنامه داشتیم که ۳۵۰۰ واحد مسکونی را سنددار کنیم که تا این لحظه، صدور سند برای ۱۳۰۰ واحد از آن ها انجام شده است. تلاش می کنیم تا پایان سال بر اساس برنامه پیش رفته و ۳۵۰۰ واحد مسکونی را سند دار کنیم.

وی در خصوص اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی محیط و بافت روستایی نیز چنین توضیح داد: بنیاد مسکن در سال جاری حدود ۴۰ میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار روستاهای استان تهران قرار داده است تا در جهت بهسازی مصرف شوند. علاوه بر این، جهت محرومیت زدایی از روستاهای استان، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان را در نظر گرفته ایم و اعتبارات استانی نیز ۴۵ میلیارد تومان می باشد.

وی در نهایت اعلام کرد که کل اعتباراتی که برای بهسازی و مقاوم سازی محیط روستایی استان تهران در نظر گرفته شده است، در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد.

یکی از اصلی ترین معضلات روستاهای اطراف شهر تهران، عدم دسترسی جاده ای مناسب، بافت فرسوده و خانه های قدیمی است که باید هر چه سریع تر فکری به حالشان صورت بگیرد. در این میان بحث نداشتن سند نیز معضل دیگری است که باعث می شود مالکین این خانه ها، نتوانند از برخی خدمات استفاده کنند. مثلا جهت دریافت وام نوسازی، مالکین ناچار به ارائه ی سند منزل خود هستند که در چنین شرایطی، نداشتن سند، مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

به همین جهت است که از سوی بنیاد مسکن استان تهران و نهادهای مربوطه، اقداماتی جدی برای پیگیری سند این خانه ها در حال انجام است.

دیدگاه ها غیرفعال است