عرضه سومین ملک شهرداری در بورس کالا

سومین ملک شهرداری هم در بورس کالا عرضه می شود!

چندی پیش بود که خبر از ورود املاک شهرداری به بورس کالا به گوش رسید و حالا در جدیدترین خبرها، چنین به نظر می آید که سومین ملک شهرداری نیز قرار است به زودی در بورس کالا به فروش برسد.

به گزارش پرشین سازه ، دو ملک پیشین شهرداری با موفقیت در بورس کالا به فروش رسیده اند و همین مسئله موجب شده است که شهرداری سومین ملک خود را از طریق بورس کالا عرضه کند.

در ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ بود که شهرداری اقدام به فروش ۲ ملک غیرنوساز مسکونی خود در بورس کالا نمود و در کمتر از ۱ ساعت به فروش رساند. اقدامی که شهرداری را به موفقیت این طرح امیدوارتر کرد. قیمت پایه ی یکی از املاک که آپارتمانی ۱۰۵ متری در سعادت آباد تهران بود، ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شد که در کمتر از ۴۰ دقیقه و پس از رقابت خریداران، با قیمت ۱۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

دومین ملک شهرداری نیز که در همین منطقه واقع شده بود و متراژی برابر با ۱۶۸ متر مربع داشت، با قیمت ۱۶.۵ میلیارد تومان عرضه شد که باز هم در مدت ۴۰ دقیقه با مبلغ ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معامله شد.

در خصوص این موضوع، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران چنین گفته است که این دو ملک، خانه ی مدیران شهرداری در سال های مختلف بوده است که در مجتمع مسکونی اُپال واقع در منطقه ۲ تهران واقع شده اند. این املاک در حقیقت جزو اموال بیت المال بوده اند که در اختیار عده ای خاص قرار داشتند و اکنون قرار است که مبلغ حاصل از فروش آن ها به خزانه ی شهرداری واریز شود.

موفقیت زیادی که شهرداری در فروش این دو ملک در کمتر از ۱ ساعت حاصل کرد، منجر به تصمیم مدیران شهرداری برای ورود سومین ملک به بورس کالا شد. بر اساس اطلاعیه ی عرضه بورس کالای ایران، چنین مقرر شده است که یکی دیگر از املاک شهرداری واقع در منطقه ی نیاوران در تاریخ ۱۷ مهر وارد بورس کالا شده و از این طریق به فروش برسد. این واحد مسکونی نیز حدود ۱۶۴ متر مربع متراژ دارد و در خیابان باهنر واقع شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است