الزام حضور مجریان ذیصلاح در ساختمان سازی

الزام حضور مجریان ذیصلاح در ساختمان سازی

یکی از اصلی ترین معضلات شهری، عدم رعایت استانداردها در ساختمان سازی است. خیلی از این ساختمان هایی که در سطح شهر می بینیم، از قوانین ساخت و ساز پیروی نکرده اند و به اصطلاح استاندارد نیستند.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خصوص این موضوع چنین گفت: تعدادی از ساختمان های در حال ساخت تهران بدون حضور یک کارشناس یا مجری ذیصلاح ساخته می شوند. شهرداری ها باید بر حضور یک مجری با صلاحیت به هنگام ساخت و ساز پروژه های ساختمانی تاکید داشته باشد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه سخنان خود چنین گفت: بر اساس قانون نظام مهندسی، حضور این مجری ذیصلاح در پروژه های ساختمانی ضروری است. به همین دلیل، شهرداری که مرجع صدور پروانه های ساختمانی است باید به این قانون تمکین کند.

رامین کرمی، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: ما باید از سرمایه های ملی حفاظت کنیم. به همین دلیل است که می گوییم ساخت مسکن بدون مجریان ذیضلاح باعث کاهش کیفیت ساختمان سازی می شود.

وی در پاسخ به این که منظور از مجریان ذیصلاح چه کسانی است، گفت: مجری ذیصلاح افرادی حقیقی یا حقوقی هستند که تجربه و مهارت بالایی در امر ساختمان سازی داشته و صلاحیت ساخت و ساز را دارند. متاسفانه شاهد هستیم که ساخت و ساز کشور توسط کسانی انجام می شود که هیچگونه تخصصی در این حوزه ندارند اما اقدام به ساخت مسکن می کنند.

رامین کرمی در ادامه افزود: در حال حاضر ساختمان های در حال ساخت زیادی هستند که بدون حضور مجریان ذیصلاح ساخته می شوند و شهرداری هم که باید بر حضور این مجریان، تاکید داشته باشد، اقدامی نمی کند. حضور این مجریان باعث افزایش کیفیت ساخت می شود و در نتیجه از جان ساکنین ساختمان حفاظت می شود.

وی در خصوص طرح بزرگ نهضت ملی مسکن نیز سخنانی گفت: این طرح، جهش خوبی در تولید مسکن خواهد بود اما باید زیرساخت های لازم را در اختیار مردم قرار بدهند. برای این که کار ساخت و ساز با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود باید از بخش خصوصی، جذب سرمایه داشته باشیم.

کرمی گفت: متاسفانه در کشور ما به قوانین شهرسازی بهایی داده نشده است. ما نمی توانیم طرح هایی را تصویب کنیم که قوانین شهرسازی در آن رعایت نشده باشد. چرا که شهرهایی که این موضوع در آن ها رعایت شده است، از نظر بحث ترافیکی مشکلی با رفت و آمد خود نخواهند داشت.

دیدگاه ها غیرفعال است