وام ۱۵۰ میلیون تومانی با بهره ۵ درصد برای بازسازی خانه های بندرامامی ها

وام 150 میلیون تومانی با بهره 5 درصد برای بازسازی خانه های بندرامامی ها

در پی سیل این روزهای کشور، خانه های مسکونی بسیار زیادی آسیب دیدند و اهالی خانه را آواره شده اند. در حالی که کشور همچنان با عواقب سیل دست و پنجه نرم می کند و عملیات های امداد و نجات، در جریان است، نگرانی های زیادی از بابت مسکن سیل زدگان وجود دارد.
در همین راستا، رئیس بنیاد مسکن با حضور در شهر سیل زده ی بندر امام، وعده داد که به زودی وام ۱۵۰ میلیونی جهت بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل پرداخت خواهد شد.

اکبر نیکزاد، ضمن بازدید از مناطق سیل زده بندر امام به لزوم حضور در این شهر و بررسی مشکلات آن و انعکاسشان به مسئولین مربوطه اشاره کرد و گفت: مسئولین کشور باید مشکلات مردم را مشکل خودشان بدانند. وظیفه ام این بود که با حضور در این شهرستان، معضلات را به چشم دیده و به رئیس جمهور و هیئت وزیران منتقل کنم.

نیکزاد افزود: در جلسه ای که هیئت وزیران داشتند، تصویب شد که یک وام ۱۵۰ میلیون تومانی ارزان قیمت با نرخ سود ۵ درصد به واحدهای آسیب دیده پرداخت شود. با توجه به شرایط اقتصادی دولت و با توجه به اینکه پرداخت یارانه ها، فشار مالی زیادی برای دولت ایجاد کرده است، لازم می دانم که از طرف همه مردم قدرشناس اینجا از هیئت وزیران و ریاست جمهوری تشکر کنم که این تصمیم را گرفتند.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه چنین افزود: رئیس جمهور مشکلات این منطقه را می داند و ارادت خاصی به خوزستان دارد. به همین دلیل، برای پنج هزار واحد، وام ۱۵۰ میلیونی ارزان قیمت با کارمزد پایین در نظر گرفته اند که چند روز بعد از تصویب این مصوبه، به بنیاد مسکن، سازمان برنامه ریزی و بودجه و بانک مرکزی نیز ابلاغ شد. در حال حاضر نیز، بانک مرکزی در حال ابلاغ این مصوبه به بانک های عامل در بندر امام است. پرونده تمامی افراد در ستاد بازسازی وجود دارد و بدون این پرونده ها، از روز اول نمی شد کار بازسازی را انجام بدهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه درب های بنیاد مسکن در همه جا به روی همه باز است، عنوان نمود: بر اساس دستورالعملی که ابلاغ شده است این وام ۱۵۰ میلیون تومان در حین روند بازسازی به شهروندان پرداخت خواهد شد.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن به کمک مردم برای اتمام بازسازی این واحدها اشاره کرد و گفت: برای استقرار زیرساخت های لازم مثل آب و برق و گاز، پیگیری هایی صورت گرفته است که مردم فقط نسبت به پرداخت هزینه کنتور اقدام کنند و وزیر کشور هم متعهد شده که هزینه های مربوط به شبکه را از طریق دستگاه های متولی پرداخت کند و این مسئله را به مدیران استانی نیز متذکر شود.

وی در ادامه به اقداماتی که پیرامون تامین اعتبارات استانی صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: باید در طول هفته، چند سفر استانی داشته باشم. میدانم که در بندر امام که کار تا اینجا پیش رفته، اگر اندکی کوتاه بیاییم، واحدها نیمه کاره باقی می مانند و مردم هم اسیر می شوند.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که این واحدها باید با مشارکت مردم تکمیل شود و تنها مشکلی که در این روند وجود داشت، اختصاص وام بود که آن هم از سوی رئیس جمهور مصوب شد. نیکزاد بیان کرد: مردم حق دارند که به دلیل مشکلات و مسائلی که در اینجا وجود دارد، حتی سر من داد هم بکشند. بنده به همکاران خود نیز همیشه گفته ام که چون مردم تحت فشار هستند، حق دارند. در ضمن با چند کارخانه نیز صحبت کرده ایم که اقلام لازم برای بازسازی خانه های مردم را به نرخ تمام شده ی ارزان تری به فروش برسانند چرا که به هر طریق این کار باید انجام شود.

دیدگاه ها غیرفعال است