آسیب سیل سیستان و بلوچستان به بیش از ۵۰ خانه مسکونی

سیل به بیش از 50 خانه مسکونی در بافت روستایی استان سیستان و بلوچستان آسیب زد

در روزهای اخیر، بارش باران شدید در استان های شرقی و جنوب شرق کشور، با خسارات جانی و مالی همراه بوده است. تعدادی از هم وطنان خود را در طول این حادثه از دست دادیم و خانه های زیادی نیز تخریب شد. این رویداد تلخ طبیعی، دوباره بحث نوسازی بافت روستایی و اهمیت آن را به مسئولین یادآور می شود. باید از تکرار حوادث دردناکی مثل سیل پلدختر در سال ۱۳۹۸، جلوگیری به عمل آید.

به گزارش پرشین سازه ، سیل استان سیستان و بلوچستان به ۵۱ خانه، خسارت وارد کرده است. با توجه به اعلام مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان، به نظر می آید که این ۵۱ واحد مسکونی روستایی، مقاوم سازی نشده بودند و بافت فرسوده ای داشتند.

مصطفی بیگ مداح، مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل بنیاد مسکن برای امدادرسانی به سیل احتمالی استان در مناطق روستایی خبر داد و اعلام کرد: تمامی تجهیزات و ماشین آلات بنیاد مسکن در چهار منطقه از استان مستقر شده اند و در این باره، آمادگی کاملی وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود چنین گفت: از عصر روز دوشنبه، بارندگی در دلگان شروع شده است. خوشبختانه هیچ گونه گزارشی در رابطه با خسارت یا تخریب واحدهای مسکونی روستاهای این شهرستان، نرسیده است اما برخی از راه های آن مسدود شده اند. در قصر قند هم به جز آب گرفتگی، هیچ گونه خسارتی گزارش نشده است. در نیک شهر نیز، بارندگی آغاز شده است.

مصطفی مداح بیگ، مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان اعلام کرد که تمامی استان در حال رصد و نظارت دقیق است. همچنین از احتمال مسدود شدن برخی از راه ها، در صورت تداوم بارندگی اشاره کرد و گفت: در شهرستان سرباز، حدود ۳۵ خانه روستایی تخریب شده اند. این تعداد خرابی در دو تا از روستاهای شهرستان مهرستان نیز به ۱۶ واحد می رسد.

مداح بیگ تصریح کرد: در حال حاضر، حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده اند، اما احتمال می رود در باقی حوزه هایی که مقاوم سازی نشده اند و بیشتر در بافت فرسوده ی روستایی قرار دارند، گزارش های خسارت و تخریب به دست ما برسد.

بارندگی های اخیر استان سیستان و بلوچستان، به بسیاری از معابر شهری و خانه ها آسیب های فراوانی وارد کرده است و عملاً راه دسترسی به خیلی از نقاط را مسدود ساخته است.

دیدگاه ها غیرفعال است