در شهر پردیس، آورده ی متقاضیان نهضت ملی مسکن به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است

در شهر پردیس، آورده ی متقاضیان نهضت ملی مسکن به 360 میلیون تومان رسیده است

طرح نهضت ملی مسکن که متقاضیان بسیار زیادی نیز داشته است، در حال حاضر با چالش های زیادی رو به رو است. یکی از این چالش ها، افزایش آورده ی متقاضیان نهضت ملی مسکن است که تا پیش از این، ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده بود اما خبرها حاکی از این است که آورده ی متقاضیان این طرح در شهر پردیس به ۳۶۰ میلیون تومان نیز رسیده است.

به گزارش پرشین سازه ، در اواخر خرداد ماه امسال بود که رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از پیش بینی ناپذیر بودن قیمت تمام شده ی واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و گفته بود: با توجه به اینکه قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کرده است، قیمت نهضت ملی مسکن نیز بالاتر می رود.

حدود یک هفته بعد از ۲۱ خرداد و اظهارات وزیر راه و شهرسازی، شرکت عمران پرند به متقاضیان نهضت ملی مسکن اعلام کرد که باید طی هشت مرحله، ۳۲۰ میلیون تومان آورده ی خود را واریز کنند. در حقیقت، روند کار به این صورت بود که متقاضیان این طرح، در هر مرحله، باید ۴۰ میلیون تومان به حساب مسدود شده ی خود نزد بانک مسکن واریز نمایند. بر اساس اعلام شرکت عمران پرند، این آورده، علی الحساب است و امکان افزایش این رقم در آینده وجود دارد.

یکی از شهرهای جدید تهران( پردیس) که از مکان های اصلی ساخت مسکن های طرح نهضت ملی است و حدود ۲۰۴۳ واحد در قالب ۲۳ سایت و ۳۲ بلوک دارد، اوضاع متفاوتی در پیش گرفته است. خبرها حاکی از این است که متقاضیان مسکن های شهر پردیس باید به شکل علی الحساب، ۳۶۰ میلیون تومان واریز کنند.

به این آورده، وام ۴۵۰ میلیون تومان نیز اضافه خواهد شد. نرخ سود وام طرح نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد خواهد بود. مدت زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ ساله است. قسط های این وام، به قرار ماهی هفت میلیون تومان خواهد بود. در مجموع، سود وام ۴۵۰ میلیونی طرح نهضت ملی مسکن در مدت ۲۰ سال، ۱ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان خواهد بود.

با یک حساب و کتاب ساده، متوجه می شویم که متقاضیان این طرح، برای خانه دار شدن باید ۱ میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان پرداخت کنند. البته این رقم با احتساب نرخ تورم مسکن، عدد قابل قبولی در سال ۱۴۲۱ خواهد بود.

این طرح که متقاضیان بسیار زیادی هم دارد، از جمله طرح های دولت سیزدهم برای افزایش تولید مسکن بوده است.

دیدگاه ها غیرفعال است