ظرفیت بزرگ شهرهای جدید برای ساخت واحد های طرح نهضت ملی مسکن

ظرفیت بزرگ شهرهای جدید برای ساخت واحد های طرح نهضت ملی مسکن

با وجود مشکلات زیادی که در بخش مسکن وجود دارد، اما طرح نهضت ملی مسکن همچنان با قدرت ادامه می دهد و مسئولین دولت و مجلس، در تلاش هستند تا آن را بهبود بدهند.

به گزارش پرشین سازه ، جلسه ی دیگری با حضور وزیر راه و شهرسازی ، جناب آقای رستم قاسمی ، معاون ایشان ، آقای علیرضا جعفری و البته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به شکل ویدیوکنفرانس برگزار شد. در این میان، اعضای هیئت مدیره شرکت مادر و دیگر مدیران و معاونان مربوطه نیز در این جلسه شرکت داشتند.

آقای رستم قاسمی ، در طول این جلسه عنوان کرد که شهرهای جدید ، فرصت خیلی خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند و چنین ادامه داد: در طول چند ماه گذشته ، شرکت عمران شهرهای جدید ، عملیات اجرایی حدود ۱۰۰ هزار واحد را شروع کرده است. در واقع هر چه سریعتر باید این ۱۰۰ هزار واحد به مراحل عملیاتی برسد تا به هنگام افتتاح ۱۰۰ هزار واحد بعدی، آماده تحویل باشند.

وی در مورد ظرفیت های مختلف کشور صحبت کرد و ابراز نمود که همه ی این ظرفیت ها باید برای طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شوند. قاسمی افزود: زمین ارگان ها و سازمان های مختلف مثل انبوه سازان ، تعاونی ها ، بنیاد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و … باید استفاده شوند.

وزیر راه و شهرسازی ، ظرفیت هایی که در شهرهای جدید وجود دارند را نیز ستود و گفت: این شهرهای جدید ، ظرفیت مناسبی برای افزایش ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن هستند. در اصفهان ، باید ظرف ۱۵ روز آینده ، بیشتر از ۲۰ هزار واحد به صورت فوری ، عملیات اجرایی‌شان آغاز شود.

وی در ادامه به تکمیل و اتمام واحدهای باقی مانده از طرح مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: شهرهای جدید پرند ، هشتگرد و ایوانکی ، آماده ی اجرای عملیات بزرگی هستند.

در طول این جلسه ، در مورد متقاضیان مسکن که تکلیف روشنی ندارند نیز صحبت شد و مقرر گردید که با دستور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، شرکت های تابعه به ویژه در شهرهای هشتگرد ، گلبهار و صدرا ، تکلیف متقاضیان را روشن کنند.

در همین راستا ، تصمیم بر آن شد که تمامی شرکت های وابسته به شرکت عمران شهرهای جدید ، با توجه به سهمیه ای که در طرح نهضت ملی مسکن دارند ، فراخوان های عمومی بدهند تا بهترین پیمانکاران شناسایی شوند. در واقع دستور بر این است که هیچ یک از این ۱۰۰ هزار واحد بدون سازنده باقی نماند و تمامی واحدها ، تعیین تکلیف شده باشند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، در همین خصوص صحبت کرد و گفت: تمامی شرکت های وابسته موظف هستند که به تعداد حساب هایی که در بانک افتتاح شده اند ، پیمانکار و سازنده داشته باشند. در صورتی که اختلافی میان این دو عدد وجود داشت ، فورا نسبت به استخدام و انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد با وی ، مبادرت ورزند.

علاوه بر این ، بر اساس دستور وزیر کار ، قرار شد که از ظرفیت بومی هر منطقه ، برای انتخاب پیمانکاران ، انبوه سازان و سازندگان استفاده شود و به سراغ افراد و شرکت های کارآزموده ی بومی بروند. همچنین موضوع اراضی مورد نیاز برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نیز دوباره مطرح شد و قرار است با توجه به تحلیل ها و برآوردهایی که در این رابطه وجود دارد ، اراضی مورد نیاز برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گام دوم بر طبق متقاضیان بالقوه شناسایی شده و در تاریخ ۱۵ تیر ماه ارائه گردد.

دیدگاه ها غیرفعال است