متقاضیان مسکن های طرح نهضت ملی در صورت عدم واریز وجه، جایگزین می شوند

متقاضیان مسکن های طرح نهضت ملی در صورت عدم واریز وجه، جایگزین می شوند

از آغاز دولت سیزدهم، طرح نهضت ملی مسکن اجرایی شد و متقاضیان زیادی داشت. به نظر می آید که این طرح که در ابتدا با چالش ها و مشکلات زیادی رو به رو بوده است ، در حال حاضر به روال خوبی افتاده و به درستی پیش می رود.

به گزارش پرشین سازه ، افراد زیادی در صف انتظار این واحدها هستند. در این خصوص مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران چنین گفت: در صورتی که برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ، پیامک واریز وجه ارسال شده اما نسبت به تامین آورده اولیه اقدامی نکنند ، نفرات دیگری که در اولویت های بعدی هستند ، جایگزین خواهند شد.

در صورتی که شخصی واجد شرایط بوده است اما پیامکی برای ایشان ارسال نشده هم می تواند از طریق سایت پیگیری کند. چنانچه نتیجه ای در بر نداشت ، به اداره راه و شهرسازی شهرستان مورد نظر مراجعه کند.

خلیل محبت خواه ، در ادامه سخنان خود گفت: در استان تهران ، سالیانه ۱۵۵ هزار واحد سهمیه برای طرح نهضت ملی داریم و برای تامین زمین نیز مشکلی نداریم. برای دو سال آینده ، زمین مورد نظر تامین شده است و برای چهار سال آینده هم تامین خواهد شد. تا ۴۵ روز پیش، درگیر حل معضلات مربوط به تامین زمین بودیم که در حال حاضر ، این مشکل برطرف شده است. اکنون نیز ، در حال تهیه ی طرح ها و مشاوره می باشیم. حتی در برخی از مناطق ، پیمانکاران آغاز به کار کرده اند ، زمین مورد نظر در اختیارشان قرار گرفته و به زودی کارهای اجرایی آغاز می شود.

۴۰ هزار واحد اجرایی شده اند!

محبت خواه ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در مورد وضعیت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن چنین گفت: همه چیز به خوبی در حال اجراست و پروژه ها ، خوب پیش می رود. تقریبا ۴۰ هزار واحد به مرحله ی اجرایی رسیده است و در آینده ای نزدیک ، چندین پروژه ی دیگر نیز به این عدد اضافه خواهد شد. در استان تهران ، به تعداد متقاضیان ، واحدهای نهضت ملی مسکن احداث خواهیم کرد. در حال حاضر ، حدود ۹۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و به زودی ثبت نام جدید هم صورت می گیرد. پالایش متقاضیان نیز به زودی پایان می یابد.

دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن که به تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ تصویب شده بود، ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را در برنامه دارد. برای این طرح، حدود ۵.۴ میلیون نفر ثبت نام کرده اند که از میان آن ها ، ۳.۶ میلیون نفر تایید شده اند. زمان ثبت نام مجدد برای این طرح، ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است. ثبت نام این طرح نیز در سامانه طرح های جامع حمایتی مسکن به نشانی Saman.mrud.ir صورت می گیرد.

از میان متقاضیان این طرح ، تا به کنون ، ۵۰۷ هزار نفر برای دریافت واحدهای نهضت ملی مسکن ، در بانک مسکن حساب باز کرده اند و ۲۹۰ هزار نفر نیز جهت عقد قرارداد تسهیلات بانکی معرفی شده اند.

از میان این ۲۹۰ هزار نفر نیز ، با ۹۱ هزار نفر عقد قرارداد شده است و در حقیقت ، قسط های اول وام را نیز گرفته اند. بر اساس اطلاعات و خبرهایی که وجود دارد ، مدت زمان ساخت این واحدها ۱۸ الی ۲۴ ماه است. همچنین قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن ، ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برآورد شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است