ساختمان های نیمه کاره و سرمایه های غیرفعال اصفهان

تکلیف ساختمان های نیمه کاره و سرمایه های غیرفعال اصفهان روشن شود

در حال حاضر ساختمان های بسیاری در کشور وجود دارند که نیمه کاره باقی مانده اند و سرمایه های مردم را بلاتکلیف نگه داشته اند.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر اصفهان ضمن اشاره به وضعیت ساختمان جهان نما در این استان چنین گفت : لازم است که وضعیت این ساختمان نیمه کاره که سرمایه ی مردم در آن خوابیده است و دنیایی از مشکلات مردمی و اجتماعی دارد ، روشن شود.

مجید نادرالاصلی در چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر ضمن گرامیداشت شهادت دکتر آیت الله بهشتی و ۷۲ یاور انقلاب اسلامی به موضوع ساختمان جهان نما پرداخت و انتقادهایی در این مورد داشت.

وی گفت: به نظر می آید که بعضی افراد تصمیم ندارند که موفقیت های جدید شهری و شورای شهر را با عینک درستی نگاه کنند. اگر برخی مواقع تذکراتی داده می شود ، قطعا می خواهیم روش های موجود را بهبود بدهیم و نباید از آن ها برداشت های نادرستی صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان چنین ادامه داد : در حال حاضر سیستم الکترونیک و هوشمندسازی شهرداری جهت رفع نیازمندهای مردم به شکل غیر حضوری اجرا شده است. اما به هرحال مدیریت شهری مثل اصفهان با این جمعیت کثیر و وسعت مناطق کم برخوردار و مردم محرومی که زندگی کردن در اصفهان را انتخاب کرده اند، ابداً کار ساده ای نیست و لازمه اش پویایی در حوزه درآمدهای پایدار می باشد.

نادرالاصلی در ادامه چنین گفت : اصفهان می تواند فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و تولید ثروت و کار باشد. مشارکت پذیری ، جذب سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های تبلیغاتی برای صاحبان سرمایه ، از اصلی ترین کارهایی است که باید انجام بگیرد.

اساسا با کسانی که می خواستند این استان را برخوردار نشان بدهند و میخواستند که اصفهان را به عنوان استانی معرفی کند که بیش از حق خودش از سرمایه کشور استفاده کرده ، صحبتی ندارم. ما وظیفه داریم که فرصت های شغلی و کاری ایجاد کنیم و این فرصت را مغتنم می شماریم.

وی گفت : مطالبی داشتم که فرصت ابراز آن در جلسات پیشین وجود نداشت. اصرار دارم که این مسائل را در جلسات داخلی مطرح کنیم. مثلا مسئله فرونشست استان ، یکی از مشکلات اصلی در حوزه شهرسازی است.

گویا گزارش هایی در وزارت راه و شهرسازی تهیه شده اما از انتشار آن جلوگیری کرده اند. مدیران باید مردم را مورد اعتماد بدانند و برای حل مشکلات از آن ها کمک بگیرند. مسائلی در شهر اصفهان وجود دارد که باید پیگیری بیشتری رویشان صورت بگیرد. ظاهرا برخی مشکلات شهر مثل پهنه های مختلف و کاربری های آن ها ، لکه های اراضی ، انتقال صنوف آلاینده ، ساماندهی مشاغل و لزوم ایجاد راسته های بازاری برای گریز از ترافیک کور ، به فراموشی سپرده شده اند و کاری برایشان صورت نمی گیرد.

معاون عمرانی استانداری بازدیدهای متعددی از مناطق ۱۳، ۱۱، ۲ و ۹ داشته اند که بحث های زیادی در طول این بازدیدها برای حل مشکلات صورت گرفت اما با گذشت چند ماه ، هنوز هم خبری از نتیجه نیست.

ساختمان جهان نما یکی از ده ها ساختمان نیمه کاره با دنیایی از مشکلات و ایرادات است که به حال خود رها شده و برنامه ای برای آن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ، چنین گفت : مثلا میدان امام علی (ع) که در دوره مدیران قبلی ساخته شده است ، هیچگونه بهره ای به مالکان ، مردم نیازمند و خود شهر نرسانده است. تکلیف این ساختمان ها و پروژه های عمرانی را باید شورا و مدیریت شهری معین کند.

هر روز مدایران و کارشناسان شهرداری از این سو به آن سو سفر می کنند. چرا تمام سازمان های متبوع شهرداری که در جاهای مختلفی از شهر پراکنده شده اند ، تجمیع نمی شوند تا مشکلی حل شود.

آیا عدم استفاده از نعمت دارا بودن سرمایه، کفران نعمت نیست؟!

نادرالاصلی در انتها گفت : سرمایه زیادی در ساختمان جهان نما وجود دارد که نیمی از آن غیر فعال و بخش دیگر ، نیمه کاره باقی مانده است. انتظار می رود که در این مورد و بسیاری از مواردی که در اصفهان ، ایجاد مشکل کرده اند ، تلاش هایی برای رفع صورت بگیرد. اگر شورای این دوره ، نتواند یا نخواهد که در این زمینه فعالیت کند ، دیگران نیز توفیق نخواهند داشت که گره ای از مشکلات مردم در خصوص ترافیک و مالکیت مردم باز کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است