جریمه متخلفان ساختمانی به تنهایی موثر نیست

جریمه متخلفان ساختمانی به تنهایی موثر نیست

به گزارش پرشین سازه ، مهدی چمران ، رئیس شورای شهر تهران ،  قبل از شروع هفتاد و سومین جلسه شورای شهر در میان خبرنگاران چنین گفت:

بنده اطلاع دقیقی در مورد خبری که مربوط به دخالت مسائل انتظامی و امنیتی در صدور پایان کار ساختمانی است ، ندارم.  نکات مربوط به ایمنی ساختمان و پایان کار ، مصوبات خاصی دارند که به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی نیاز دارد و صرف اعلام خبر ، اجرایی نخواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بیشتر ساختمان هایی که طراحی شده اند، ایمنی دارند و اینگونه نیست که هر ساختمانی ساخته شود ، ایمنی نداشته باشد ، چنین ادامه داد: رعایت مسائل امنیتی برای ساختمان های ویژه و خاص است.

چمران گفت: لحاظ کردن جرایم مختلف برای مشکل ساختمان هایی که بر خلاف ضوابط شهرسازی ساخته می شوند ، موثر نیست و به همین خاطر است که چند ده هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ حل نشده باقی مانده است.

حتی خیلی از ساختمان هایی که حکم تخریب دارند، خراب نمی شوند یا این که اصلا قابل تخریب نیستند و مشکلاتی دارند که اجازه تخریب نمی دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ضمن بیان اینکه ماده ۱۰۰ قانون شهرداری نیاز به اصلاحات عمیقی دارند ، چنین گفت: این طرح توسط مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. البته من به این موضوع چندان دلخوش نیستم اما امیدوارم به نتیجه برسد.

وی در ادامه چنین گفت: به نظر من اگر صاحب ملک تخلفی کرد و جریمه شد ، شخصی که بر این تخلف چشم بسته است هم باید جریمه شود. چرا که مسئولیت امر با او بوده است.

تا وقتی این اقدامات را در پیش نگیریم، این اتفاقات باقی می مانند و همچون استخوانی لای زخم هستند.

مهدی چمران خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته قوه قضاییه و مسائلی که باید از سوی دادستان پیگیری گردد، دادستان کل کشور نیز در این جلسه از شورای اسلامی شهر تهران حضور خواهد داشت.

دیدگاه ها غیرفعال است