۱۱۵ قطعه زمین به خانواده های گیلانی واگذار شد!

115 قطعه زمین به خانواده های گیلانی واگذار شد!

بر اساس گفته های مسئولین، به نظر می رسد که ساخت مسکن های نهضت ملی سرعت بیشتری پیدا کرده است. مدیرکل حقوقی وزارت راه و شهرسازی می گوید که ساخت ۱ میلیون و ۷۰۰ واحد مسکونی در کل کشور، آغاز شده است.

به گزارش پرشین سازه ، این مقام مسئول اعلام کرده که واگذاری گروهی زمین نیز به خوبی پیش می رود و تا به این لحظه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و زمین نیز واگذار شده اند.

در طی مراسمی با حضور ۲۳۰ خانوار گیلانی و نماینده عالی دولت در استان گیلان، ۱۱۵ قطعه زمین به خانوارهایی که مشمول ماده چهارم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می شدند، واگذار شد.

زمین هایی که به خانوارهای مشمول واگذار شد، در شهرهای آستانه اشرفیه، تولم شهر، شفت، فومن و صومعه سرا واقع شده بودند. مدارک این اراضی به شکل نمادین به پنج خانواده اهدا شد.

مدیرکل حقوقی وزارت راه و شهرسازی در طی این مراسم اعلام کرد که پروژه مسکن مهر که در دولت دهم و یازدهم قرار بود تکمیل شود، در دولت سیزدهم تکمیل خواهد شد. در طی ۲ سال گذشته، بیش از ۲۰۰ هزار مسکن مهر که از تعهدات دولت قبل بود به متقاضیان خود واگذار شد.

سجاد جلالی، در بخش دیگری از صحبت های خود به تعداد خانه های نهضت ملی مسکن که امروز در حال ساخت هستند، اشاره کرد و اذعان داشت که تعداد این واحدها ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی بوده است.

این مقام مسئول همچنین به موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:

واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت با جدیت پیگیری می شود. از آن جایی که زمین در استان گیلان، ارزش خیلی بالایی دارد، با مشکل تامین آن مواجه هستیم. اما امیدواریم که با حمایت و پیگیری مدیریت استان، این مشکل هر چه سریع تر حل شود و تا دهه فجر، تمام متقاضیان طرح جوانی جمعیت، اراضی مورد نظر خود را دریافت کنند.

در طی این جلسه، استاندار گیلان نیز سخنانی ایراد نمود و تاکید داشت که موضوع مسکن و اشتغال، برای دولت سیزدهم بسیار مهم و راهبردی است.

اسدلله عباسی اذعان کرد که اگر به حوزه هایی مثل گردشگری، صنعت و کشاورزی، توجه بیشتری صورت بگیرد می توان مشکل اشتغال در استان را حل و فصل کرد. در ماه های آینده، زیرساخت های توسعه اقتصادی از جمله در بخش ریلی، آماده خواهد شد و به بهره برداری می رسد.

بحث واگذاری زمین و واحد مسکونی به خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر، برای ترغیب زوجین به فرزندآوری بود. استاندار گیلان می گوید که در حال حاضر نگاه منفی به رشد جمعیت تغییر کرده و خیلی زود، برنامه های دولت برای تامین خودرو در راستای طرح جوانی جمعیت نیز آغاز می شود. به عبارت دیگر، دولت می خواهد برای خانواده هایی که بیش از ۳ فرزند دارند، شرایط ویژه ای در نظر بگیرد تا دارای خودرو شوند.

با چنین طرح هایی می توان امیدوار بود که علاوه بر افزایش جمعیت، ساخت مسکن نیز قدرت بگیرد و رونق خوبی در این بخش رخ دهد. از آن جایی که مسکن یک حوزه ی پیشران در اقتصاد است، می توان به افزایش اشتغال و رونق اقتصادی نیز امیدوار بود.

در طی مراسم مزبور، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان نیز به تشریح شرایط برای برخورداری از زمین رایگان پرداخت. بر اساس قانون، کسانی می توانند زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت دریافت کنند که نرخ باروری شهرستان محل زادگان پدر در زمان اجرای قانون مزبور را افزایش داده باشند و فرزند بالای ۲.۵ سال نداشته باشند.

محمدرضا فلاحتگر در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که تمام این ۲۳۰ خانوار، ۲۰۰ متر مربع زمین در روستا یا شهرهای کمتر از ۱۵۰۰ نفر جمعیت دریافت کرده اند. در صورتی که متراژ زمین واگذار شده بیش از ۲۰۰ متر مربع باشد، متقاضی باید بهای اضافه را بر اساس قیمت کارشناسی روز و به شکل نقد پرداخت کند.

طرح جوانی جمعیت و واگذاری زمین به خانوارهای مشمول، در کل کشور اجرا می شود. گرچه شرایط دریافت این زمین ها دشوار است اما به نظر می آید که استقبال از این طرح، خوب بوده است!

مسئولین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اند که تمام تلاششان بر این است تا تمام خانواده هایی که مشمول طرح جوانی جمعیت می شوند، بتوانند از زمین رایگان بهره ببرند. البته در برخی از استان های کشور، بحث تامین زمین به کُندی صورت می گیرد. بنابراین نمی توان توقع داشت که روند واگذاری در تمام استان ها یکسان باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است